شناسه خبر : 98634
سه شنبه 08 فروردين 1402 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی

وظایف شیعیان در دوران انتظار

تا ظهور امام زمان، امام حاضر در عصر پرچمدار جامعه است و ما نسبت به امام و هادی خود تکالیفی داریم که باید به آن عمل کنیم ...

فاش نیوز - حضرت  مهدی (عج) آخرین امام معصوم و ذخیره الهی است که از دیدگان بشر غایب است و در روز موعود ظهور خواهند کرد. تا آن زمان امام حاضر در عصر ما بوده و ما نسبت به امام و هادی خویش تکالیفی داریم که بایستی به آن عمل کنیم.

 شناخت امام، نخستین وظیفه شیعیان

جنبه اول وظیفه شیعیان شناخت امام عصر خویش و معرفت و بینش نسبت به ابعاد وجودی و شرایط ظهور آن حضرت است که اگر وی را بدرستی نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده و از دین اسلام گمراه می گردد. مرحله دوم نیز عبارت از  شناخت نایب امام زمان که حکم  او همانند حکم امام زمان (عج) تلقی می شود است که در عصر حاضر فقیه جامع‌ الشرایط یا به عبارتی ولی فقیه او امر او بر ما نافذ است. چون ما با حضرت ارتباط مستقیم نداریم لذا باید از نایبش -یعنی ولی فقیه- اطاعت کنیم. بزرگ شخصیتی که در دنیا ندای مهدویت سر داده و در مقابل دجالان زمان -ضد مهدویت (صهیونیست جهانی) - سینه سپر کرده است، امام خامنه ای است و بیانات او واجب الاطاعه برای همه می باشد.

آسیب های موجود در مراسم جشن های مهدوی

گرچه هر تلاشی در بزرگداشت روز میلاد امام مهدی (عج) و مناسبت های مرتبط مورد تاکید و ماجور است. اما مجالس بی تفاوت به معارف مهدوی و جشن های تهی از معارف که فقط به شور و نشاط می پردازد و نیز مجالس مذهبی که بی توجه به مصداق مسایل روز و تطبیق با شرایط حاضر است به نوعی  در حق این روزهای مبارک و درحق مردم جفا می باشد. مناسبت های مذهبی فرصت های بسیار مناسبی در ارتقا معارف و اصلاح سبک زندگی افراد به سمت مهدویت است و  شور و نشاط های سطحی نباید از دست رود. چرا که این ایام فرصتهای نابی است که اصلاح وارتقای سبک زندگی متناسب با عصر ظهور حضرت را می طلبد. بنابر این ترویج فرهنگ انتظار و آمادگی جامعه و زمینه سازی و بسیج عمومی را برای پیوستن به حضرت مهدی (عج) در چنین مناسبت هایی تسهیل می کند.

 تلاش های فردی منتظر، دسته دوم از وظائف شیعیان 

دسته دوم از وظائف شیعیان منتظر ظهور، تلاش های فردی شامل تهذیب نفس و اصلاح فردی درپرهیزکاری و اخلاق نیکو است. برابر رساله عملیه  تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت (ع) و به یاد حضرت ولی عصر (عج) بودن و ذکر او بر لب داشتن بسیار حائز اهمیت است. انتظار فرج داشتن و هر صبح و شام چشم انتظار فرج بودن به عنوان با فضیلت ترین اعمال امت اسلام است. صبر کننده در زمان غیبت در برابر آزار و تکذیب مخالفان، مودت و محبت به حضرت مهدی (عج)، اندوهگین بودن در فراق حضرت، خواندن دعای ندبه در فراق امام زمانمان از ضروریات محسوب می شود. همچنین دعا برای فرج امام زمان و خواندن دعای عهد -حداقل در 40 بامداد- و پیمان بستن با امام مهدی (عج) ضرورتی است که بایستی بدان اهتمام داشت.

 تلاش های اجتماعی منتظر، دسته سوم  وظائف شیعیان

همانطور که در دعای عهد پیمان می بندیم که جز یاران واقعی امام زمان و از مددکاران و دفاع کنندگان و از اطاعت کنندگان اوامر او باشیم پس تلاش هم لازمه عهد ما در شرایط حاضر است. براساس امر به معروف و نهی از منکر منتظران نسبت به اصلاح جامعه مسؤولیت اجتماعی دارند.  بایستی روحیه اصلاح گری خود را تقویت کنند تا مقدمه سازی اصلاح کل جهان و زمینه پذیرش آن مصلح اخرالزمان فراهم شود و این قدم های مقدماتی برای نیل به جامعه مطلوب مهدوی است.همچنین باید با کسب مهارت های دفاعی؛ فرهنگی و.... آمادگی همه جانبه لازم را برای ظهور امام زمان (عج) داشته و برای شرکت در سپاه حضرت مهدی (ع) کاملا مهیا باشیم تا منتظر واقعی ان حضرت تلقی شویم.

رابطه به ظهور و جمهوری اسلامی

فرهنگ مهدویت جهت و سوگیری نظام جمهوری اسلامی را مشخص کرده است و امید به آینده را نوید می دمد. جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، بزرگ پرچمدار مهدویت در جهان و زمینه ساز ظهور مهدوی بوده و هست. منتظران واقعی مهدوی برای برافراشته تر شدن فرهنگ انتظار درجهان بایستی از این پرچم تا پای جان دفاع کنند.

سخن آخر این که برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی لازم است چرا که «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند». با کافران سخت جهاد و کارزار کن. وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا " آیه 52 سوره فرقان. بنابر این باید به عنوان مجاهد جهادتبیین عمل کرد و این انقلاب که مطلع فجر بوده و مقصد انقلاب براساس بیانیه گام دوم زمینه سازی ظهور مهدوی است را حفظ حراست کرد.. هر تلاشی در این راه ماجوریت دارد.و ضمن حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی؛ بایستی ان را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج) یاری کرد!

|| سیدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi