شناسه خبر : 98694
دوشنبه 22 اسفند 1401 , 08:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

فاش نیوز - بیستمین نشست شورای هماهنگی و نظارت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه به همت دبیرخانه شورا و با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
بیستمین نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

به گزارش «ایثار»، سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها به موضوع ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تأکید کرد: باید شاخص‌های دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسعه پیدا کند.
وی بر ضرورت ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: باید تعداد پژوهش‌ها در حوزه ایثار و شهادت افزایش پیدا کند و نتایج آن به ارتقای عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران منجر شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی‌راد، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به ارائه گزارشی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و بر انجام مصوبات توسط دستگاه‌ها در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید عملکرد دستگاه‌ها را بر اساس مصوبات قانونی به اطلاع ریاست عالی شورای نظارت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برساند و ماحصل آن باید در این جلسه تعیین و تکلیف شود و کار همه دستگاه‌ها در این جلسه مورد ارزیابی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کاویانی‌راد، با اشاره به طرح راه‌اندازی خانه‌های ایثار بر ضرورت مردمی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: خانه‌های ایثار می‌توانند با همکاری شهرداری‌ها با توجه امکانات و فضاهایی که در اختیار دارند ایجاد شده و توسعه یابند و البته جایگاه حقوقی خانه‌های ایثار نیز باید مشخص شود.
مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: حضور ایثارگران در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید استمرار پیدا کند و الهام‌بخش باشد. به عنوان مثال مساجد یکی از هیئت امنای خود را از جامعه ایثارگران انتخاب کنند.
مجید مؤدی، مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به پیشنهادی در خصوص گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در پژوهش و رسانه، شاخص نرم‌افزاری اهمیت بیشتری دارد به عنوان مثال اینکه برنامه‌ها چه تأثیراتی بر روی اخلاق افراد گذاشته است مهم است در حالی که این موضوع چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل پرداخت و گفت: امیدوارم در سال آینده اطلس ایثار تدوین و رونمایی شود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi