شناسه خبر : 98701
دوشنبه 22 اسفند 1401 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تداوم تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۲

فاش نیوز- تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود.

به گزارش فاش نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامیگفت: ابتدا از همکارانم تشکر کرده و خسته نباشید عرض می‌کنم که در طول بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت سه‌شیفت با وجود فرصت کمی که بود به موقع لایحه را به شورای نگهبان رساندند. اما در مورد رسیدگی به تبصره (۲۰) لایحه بودجه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران جناب آقای دکتر بیگی‌نژاد نماینده محترم ملایر به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مخالفت صحبت‌هایی داشتند و مطالبی فرمودند که من در پاسخ برای تنویر افکار عمومی و مردم شریف توضیحاتی را عرض می‌کنم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان فرمودند؛ ۳۴ هزار نفر از مجموعه نفت که با قانون ایثارگری جذب شدند، شرکتی‌هایی بودند که همگی در بدنه خدماتی مشغول به کار بوده‌اند اما به بدنه کارشناسی رفتند و در ادامه نیروهای متخصص حذف شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه جای نگرانی برای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در وزارت نفت که مشمول قانون ایثارگری می‌شوند وجود ندارد، گفت: از ۲۸ هزار نفری که در وزارت نفت مشمول قانون ایثارگری می‌شوند فعلا تعداد ۱۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و ۱۸ هزار نفر باقی مانده در مراحل تبدیل وضعیت هستند لذا آمار ۳۴ هزار نفری به کل غلط است و چنین آماری وجود ندارد. اما طبق آمار دقیقی که از وزارت نفت گرفته‌ام باید بگویم در کل وزارت نفت ۲۸ هزار نفر مشمول این قانون شده‌اند که از این تعداد فعلا۱۰هزار نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و ۱۸ هزار نفر باقی مانده نیز در مرحله تبدیل وضعیت هستند و اصلاً ۳۴ هزار نفری وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین از ۲۸ هزار نفری که تبدیل وضعیت شده‌اند کلاً ۶ هزار نفر زیر فوق دیپلم و دیپلم هستند که بخش عمده آنها نیز در بخش عملیاتی نفت و چاه‌های نفتی مشغول به کار هستند بنابراین صرفاً ۶ هزار نفر زیر دیپلم و فوق دیپلم هستند و ۳۴ هزار نفر آمار دقیقی نبوده و نیست. البته ۲۲ هزار نفر باقی مانده کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند لذا ما نباید طوری صحبت کنیم که به جامعه القاء شود که ایثارگران این مملکت بی‌سواد هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون تعداد زیادی از پزشکان مملکت فرزندان ایثارگران هستند و می‌توان از آنها نام برد ضمن آن که ۱۸۲ نفر از نمایندگان که عمده آنها تحصیلات دکترا دارند، ایثارگر نیز هستند لذا خواهش می‌کنم صحبت‌ها با دقت در صحن علنی مطرح شود. ممکن است با موضوعی مخالف باشیم که می توانیم مخالفت خود را اعلام کنیم که حق مجلس است رأی موافق دهد یا مخالف.

امیرآبادی اظهار داشت: نکته دیگر آن که ۸ سال دفاع مقدس در مناطق نفت‌خیز همچون استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اتفاق افتاده است که مردم اکثر این مناطق در خط مقدم جبهه بوده‌اند و حالا این افراد اکثرا فرزندان آنها هستند ضمن آن که این عزیزان با مناطق نفت‌خیز آشنایی بیشتری دارند و به طبع سهم بیشتری در این تبدیل وضعیت خواهند داشت و به همین جهت است که ما در مجموعه وزارت نفت ۲۸ هزار نفر فرزند ایثارگر داریم لذا خواهش می کنم در ارائه آمارها دقت کنید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد باید این آمارهای کاذب در کشور تعیین تکلیف شود لذا درخواست می‌کنم یکی از کمیسیون‌ها مسئولیت آن را برعهده بگیرد و این آمارها را راستی آزمایی کنند.

وی در پایان گفت: نکته آخر در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل این که با توجه به صحبت‌هایی که با دیوان عدالت اداری داشته‌ایم باید بگویم آنهایی که استخدام تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بوده‌اند این تبدیل وضعیت جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود و طبق بند (د) قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۱ مشمول آن می‌شوند لذا خیلی نگران این مسئله نباشند.

 

اینستاگرام
با سلام خدمت شما
آقای امیر فراهانی تورا خدا از حق ما دفاع کنید ما چون فقط بعد از بهمن شروع کار کردیم ظلم ما تبدیل وضعیت نشیم بابا های ما هیچ تفاوتی با بچه های های قبل ک تبدیل شدن ندارن.
سلام آقای فراهانی ما ایثارگران امیدمان اول خدا بعد شما مرد شجاع وطرفدار خانواده ایثارگران هستیم من ورودی ۱۴۰۱ هستم در بیمازستان طرحم می گذارنم پدرم جانباز اعصاب وروان می باشد خدا از ابن نمایندهای بی لیاقت نگذرد نماینده ی که بر ضد ایثارگران رای مخالف بدهد این انقلابی ودر خط رهبری نیست زمان که ما ۱۵ سال داشتیم زیر آتش دشمن وحشی از این اب وخاک دفاع می کردیم این نماینده های مخالف کدام سوراخ موش پنهان شده بودند که این جور با اعصاب خانواده یمان بازی می کنند خدا لنعت کنه این ضد انقلا بی ها را انشالا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi