شناسه خبر : 98790
پنجشنبه 25 اسفند 1401 , 13:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز واگذاری خودرو به جانبازان توسط شرکت ایران خودرو

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید از آغاز واگذاری خودرو به ۶۰۰۰ ایثارگر مشمول و دارای اولویت توسط شرکت ایران خودرو به صورت فروش نقدی خبر داد...

فاش نیوز- مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز واگذاری خودرو به 6000 ایثارگر مشمول و دارای اولویت توسط شرکت ایران خودرو به صورت فروش نقدی خبر داد.

واگذاری خودرو به جانبازان توسط شرکت ایران خودرو آغاز شد

  میثم اروز با اشاره به بند «ی» تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، گفت: تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اولویت‌بندی خانواده شهدا و جانبازان مشمول این قانون در تاریخ 30 بهمن سال جاری توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ و اسامی حدود 23 هزار ایثارگر به ترتیب اولویت برای واگذاری خودرو به وزارت صمت اعلام شد.

 وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری 10 هزار خودرو باید در سال جاری به ایثارگران مشمول واگذار شود که با توافق به عمل آمده با وزارت صمت 6000 خودرو توسط شرکت ایران خودرو و 4000 خودرو توسط شرکت سایپا واگذار می‌شود و در نخستین مرحله تعداد 6000 خودرو 207 اتوماتیک به اولویت‌های اول و دوم تصویب‌نامه هیئت وزیران واگذار خواهد شد.
 مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ایثارگران مشمول دریافت خودرو از شرکت ایران خودرو، گفت: در اولویت اول و دوم جانبازان 70 درصد به ترتیب تقدم تاریخ تشکیل کمیسیون پزشکی تعیین 70 درصد جانبازی قرار دارند که البته باید توجه داشته باشند که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، جانبازان 70 درصدی که از مزایای واگذاری خودروی داخلی بهره‌مند شوند مشمول استفاده از امتیازات واردات خودرو نخواهند بود.

 

اروز در مورد جانبازانی که از دریافت خودرو اعلام انصراف کنند، گفت: در صورت انصراف هر یک از جانبازان عزیز اولویت‌های بعدی به ترتیب جایگزین خواهند شد و بدین منظور تعداد بیشتری از مشمولان به وزارت صمت معرفی شده‌اند.
 

وی با بیان اینکه در قانون بودجه به ارائه تسهیلات برای واگذاری خودرو اشاره شده بود، افزود: با توجه به عدم اعلام آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات، واگذاری خودرو در این مرحله به صورت نقدی خواهد بود و در آینده در صورت فراهم شدن شرایط، تسهیلات مورد اشاره اعطا خواهد شد و در تصویب‌نامه هیئت وزیران نیز آمده است که عدم دریافت تسهیلات بانکی موضوع قانون مورد اشاره مانع دریافت خودرو توسط مشمولین نخواهد بود و مشمولین بهای کل خودرو را به صورت نقدی پرداخت می‌نمایند.
 

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ارسال پیامک از سوی شرکت ایران خودرو به اولویت‌های واجد شرایط برای ایجاد و یا به‌روز رسانی پروفایل شخصی آغاز شده است و این دسته از ایثارگران در مرحله بعدی پیامکی برای مطالعه و پذیرش شروط تصویب‌نامه هیئت وزیران دریافت خواهند کرد و متعاقباً پیامک سوم شامل ردیف قرارداد و امکان واریز وجه ارسال می‌شود که پس از دریافت این پیامک 72 ساعت برای پرداخت وجه کامل خودرو فرصت وجود خواهد داشت.
 

اروز در پایان اعلام کرد: واگذاری خودرو از سوی شرکت سایپا نیز پس از پایان ثبت‌نام خودرو توسط شرکت ایران خودرو آغاز خواهد شد.
 
برای دریافت تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اولویت‌بندی خانواده شهدا و جانبازان مشمول بند «ی» تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا
اینستاگرام
یه جوری میگن واگذاری خودرو به جانبازان که انگار می‌خوام کادو شده براش بیارن،نه اینکه خود جانباز باید با هزینه ی خودش بخره،چه فرقی با ثبت نام خودرو هست؟تنها فرقش اینه که بدون قرعه کشی خودرو بهش میدن،واقعا متاسفم برای بنیاد شهید
دولت رئیسی هرجور دلش میخواد با جانبازان بازی میکنه
کسانی هم که صدایی دارن مثل فاش نیوز لال شدن...
اون از حق پرستاری...
اون از بازنشستگی...
اینم خودرو...
بازم قربون صدقه قاضی زاده برو فاش نیوز ...
بی برنامگی را ببینید. یک ساله فقط شعار دادند و گفتند می‌خواهیم خودرو با وام بدیم.
حالا که سال به آخر رسیده میگند بدون وام هر کی میخواد بگیره.
این جانبازان تا کی باید گوشت قربانی باشند.اون هم از حق پرستاری که ۵۷ درصد به ۳۸ درصد رسید چهار ماهش را هم خوردند.
حالا که دولت با بازی دلار و سکه حسابی پول به جیب زد واقعاً خیلی وقیح هستند که دو ساله دارند شعار ميدند.
حالا هم که مشخص نیست به کی ميدند این خودروها را تازه اونهایی هم که بناست پیام براشون بیاد شک نکنید که عده ایشون ۳۰۰ تومن ندارند که خودرو بخرند.
خجالت هم چیز خوبیه
سلام ،، اگه برای هر جانباز یک میلیارد هم بخوان برای خودرو هزینه کنند
کلا میشه شش هزار میلیارد این رقم زیاد بزرگی نیست
اختلاسهای زیادی بوده که از این رقم خیلی بیشتر است
سلام من در سن ۱۴ ساله اعزم به جیپه شدم هشت ماه منتقه بودم۱۴ ماه هم درمتقه درطرع جنکل بودم ۱۷ ماه هم دربسیج وژه بودم دو سال هم پاسدار بعد ازمجروع که بودم مرا به کمیسیون پزشکی رفتم دکتر کفتن بروبعد از ششما بیا چون دستم به داهانم نمی رسید دکتر کمیسیون بزارید زخم هات خوب بشد من باز هم عزام شدم به جیپه مرا رعزام نیرو نکاهم داشتند بعد از مند ما بااموزش نیزامی دور طرعکف امام دورسک هارادیدم چون سوارد کم بود آمدم بیرن بعداز جنک
بوق و کرنا...!!!
آبرو و حیثیت جانبازان را بیشتر از این نبرید.
دستانی در کار است برای خدشه به اصل نظام!!!
وزارت اطلاعات ورود کند.
پس از دوسال تاخیر در قانون واگذاری خودرو به ، جانبازان و ایثارگران از سال 1400 تنها کمتر از یکهفته مانده به پایان سال ۱۴۰۱ دولت و بنیاد شهید پس از کش و قوس های فراوان ، جزئیات واگذاری خودرو به جانبازان ۷۰ درصد مشمول واگذاری را اعلام نمود ، که در این بین مروری داریم در تحلیل این جزئیات.
در این قسمت اعلام نموده اند ، بخش اول خودروها از سوی ایران خودرو و مابقی از سوی شرکت سایپا واگذار می شود ، در حالیکه مدتی پیش در رسانه ها شاهد نامه دفتر ریاست جمهوری به وزارت صمت برای واردات خودرو به تعداد 9000 نفر ازتعداد جانبازان ۷۰ درصد بودیم ، که متاسفانه دولت مصوبه خود را پس گرفت و شرایط را به نوع دیگری عوض کرد و در این خصوص اعلام نموده اگر جانبازی از دریافت خودرو انصراف دهد به ایثارگر بعدی خواهد رسید یعنی هیچ انتخاب دیگری برای جانباز وجود ندارد ، به عبارتی : همینی که هست ، می خواهی بخواه ، نمی خواهی نخواه!
یک موضوع بسیار مهم در اینجا وجود دارد که در ظاهر قضیه ، حتی دولت نتوانسته بانکها را برای پرداخت تسهیلات کم بهره مجاب کند و جانباز پس از پیامک آخر، تنها ۷۲ ساعت مهلت دارد مبلغ کل خودرو را واریز کند ، که بیشتر به ضرب العجل شباهت دارد تا یک فرصت ، در حالیکه در شرایط فعلی اقتصادی آن هم شب عید ، در حالیکه خودپردازها از پول نقد خالی اند ، انگار جیب جانبازان پول نقدشان از خودپردازها بیشتر است ، در حالیکه که اکثر آنان فاقد این نقدینگی هستند ، مجبور می شوند به دلالها رو بیاورند که تجربه بسیار تلخ ۱۰سال پیش تکرار می شود و به نام جانباز می شود به کام دلال و چون تاریخ واگذاری خودرو دقیقاً مشخص نیست ، در این بین دلالها تمام شروط لازم را برای خود را تحمیل می کنند ، چرا که همیشه همیشه این دلالها هستند برنده ‏ این داستان ، نه جانباز و معلوم نیست این جانباز چگونه می تواند از این قانون بهره ببرد ...!
اعلام شده در صورتی که شرایط بهبود یابد ، اعطای تسهیلات بانکی انجام خواهد گرفت ، اما این که دیگر نوشدارو بعد از مرگ سهراب هم نمی شود ، چون پس از اینکه در این مهلت ۷۲ ساعت پول واریز شود و معلوم نشود چه زمانی خودرو دریافت می گردد ، این تسهیلات چه سودی خواهد داشت! حال با توجه مواردی که برشمردیم در این موضوع دولت چه کاری برای جانبازان و ایثارگران مشمول انجام داده ، واردات که انجام نشده ، تسهیلات انجام نشده ، فقط و فقط خودروهایی که از سویی شرکت های خودروسازی به صورت قرعه کشی واگذار می شد ، بدون قرعه کشی واگذار شده و دولت هیچ کاری برای این موضوع ، از خود مایه نذاشته و دو سال به جانبازان تاکنون وعده داده وهنوز معلوم نیست این بازی کی تمام خواهد شد ...؟!
با این وجود و با توجه به تمام این رویکردها ، برای پرهیز از سیاه نمائی و پیشداوری عجولانه ، برای واگذاری خودرو به جانبازان 50 درصد و به عبارتی مجوز واردات خودرو به آنان و سایر ایثارگران مشمول درآینده ، از اظهار نظر در این حوزه اجتناب کرده و با توجه به آغاز سال نو ، همین که : سالی که نکوست ، از بهارش پیداست ...!!!
تاریخ تحویل شهریور۴۰۲ است
خودرو.کدام خودرو.طبق اطلاع هنوزبانگهاوام خودرورازیربارنرفتندازطرفی شنیده هاحاکی ازاین داره گفتندنقدی بیاییدخودروبگیرید.حال کدامش راست وهست کدامش دروغ خداعالمه.ازطرف دیگراینهم همانندموارددیگرحق وناحق می‌شود.
ازهمین الان که توی جامعه راه می رویم لعن و نفرین مردم را پشت سر داریم که این خیل انبوه مردم نام نویسی کردند ولی بی نوبت سهمیه صف مردم را می خواهند بدهند به جانبازان!!!
من خودم بخاطر در امان بودن از زخم زبان مردم شرم دارم که کسی از جانباز بودنم مطلع باشد.چون مردم نمی‌دانند این وعده ها از دیدگاه تبلیغاتی طراحی و تزریق میشه و در عمل موانع از پیش طراحی شده مانع اجرای قوانین خواهد شد.خود مسئولین مرتبط با ایثارگران به این موضوع بارها اذعان کردند که کمتر از ۳۰٪ قوانین اجرا شده اند اگر همین هم واقعیت داشته باشد.
عرض کنم که:
وقتی هیچ ابلاغی جهت واگذاری خودرو به بنیاد و وزارت صمت وایرانخودرو نشده!!!
چرا خبر پوچ رسانه ای منتشر می کنید؟!!!
کدام خودرو؟ کدام مجوز واردات؟!
چرا با حیثیت ایثارگران خصوصا ج ۷۰٪ودیگران بازی
می کنید؟!!
مثلا میخاین بگین ما خدمتگذار جامعه ایثارگری هستیم؟!!.
ایا اصلا برایتان مهم هست تا ببینید در هفته چند تن از عزیزان جانباز ۷۰ درصد به خیل شهدا وی پیوندن وچشم انتظار سالها خودرویی ماندن که حق مسلمشان بود ملت میبینند چانبازی که ناتوان شده واز ناتوانب قدرت حرکتش هم رفته رفته تحلیل رفته با چه وضعی سوار ازانسو تاکسیو اتوبوس میشوند وبعد شهادتشان سهم خودروی انها را به کی وچه کسانی خواهید داد از چشم به انتظار انها حتی در ان دنیا هم به خاطر بچه هاو همسرانشان که از زندگی با انها جز دردو رنج واعصاب داغون هم الان برای انها مانده به اعمالتان نظارگر هستن ومی گویند ماها حقمان را خوردید ورفتیم وای به حال خودتان و فرزندانتان و همسرانتان که در سایه خونهای شهداو جانبازان و از هم مهمتر اه بچه های ما بترسید چرا چون ما سر بلندیم و سرافراز درگاه الهی ولی شماها به عنوان افراد زی ربط امور ماها شرمنده و خجیلد هم این دنیا هم ان دنیا وار از حق الناس ان هم از به خون غلتیدگان اسلامو عضو داده های فداگار
به همه عزیزانی که از این وطن و این نظام دفاع کرده و هنوز هم بر سر قول و عهد و وفای خود هستند.
بهترینها را بدهید.
نه فقط خودرو...
یا همه
یه هیچکس.
چراکه همه ما همسنگریم.
امروز صبح یک پیامک دریافت کردم که از ایران خودرو شماره قرار داد برام ارسال شده بود و مهلت ۷۲ ساعته داده بودند که میلغ ۳۳۷ میلیون تومان برای ۲۰۷ اتومات واریز کنم. به هر جا زنگ زدم هیچ کس راهنمایی نکرد مگر یک سال نیست که می‌خواهندبود با وام بدهند حالا با این ضرب العجل آیا کسی میتونه این مبلغ را شب عید جور کنه.
به هر کدام از جانبازان ۷۰ درصد که زنگ زدم هیچ کس نمیتونه ۳ روزه این پول را تهیه کنه.
باور کنید این روش واقعاً توهینه. حداقل بگند نمیدیم.
ببخشید بلانسبت جانبازان قضیه عین گوشتی که از فاصله دور نشون گربه ميدند واقعاً این همه بی فکری.
واقعاً این قاضی زاده چه کار میکنه تو بنیاد اون از پی نوشت معوقه حق پرستاری که نشون میده اصلاً تو باغ بنیاد نیست این هم از این روش با یک سال داستان سرایی.
فردا هم میگند ما که اقدام کردیم جانبازان نخواستند.
جانبازان ۷۰ درصد با این شرایط واقعاً خیلی بدبختند. امیدوارم مرگ ما زودتر برسه تا دیگه نباشیم یک عده از این قشر سو استفاده کنند از بس در و همسایه از واگذاری خودرو و خودرو خارجی به ما متلک زدند دیگه خسته شدیم.
سلام ، لطفا با صدای بلند مطالعه فرمایید بلکه به گوش مسئولان برسد که جانبازان بالای پنجاه درصد خودرو دریافت کردند که نصف قیمت را دولت و نصف باقیمانده را با وام پرداخت کردند لیکن بیشتر از سی سال هنوز هیچ خبری برای خودرو جانبازان زیر 50 درصد وجود ندارد که انتظار داشتیم عجالاتا آن گروه از جانبازان بالای 50 درصد که با شرایط ویژه خودرو دریافت کردند در صف اول واگذاری نباشند و پس از تخصیص خودرو به جانبازان زیر 50 درصد اقدام شود.
مسئولان مربوط هنوز راه را پیدا نکردند و همچنان بیراهه طی میکنند اگر توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب داشتند اکنون سایر اقشار ایثارگر نیز مشمول اختصاص خودرو بودند گرچه میدانیم با توجه به کثرت جانبازان بالای 50 درصد همچنان جانبازان زیر 50 درصد در یکسال آینده بی نصیب خواهند ماند و معلوم نیست در سالهای بعد نیز همچنان طبق سنوات گذشته اولویت به جانبازان بالای 50 درصد خواهد بود که قبلا خودرو دریافت کردند و باز هم در نوبت های بعدی در اولویت خواهند بود و جانبازان زیر 50 درصد بی نصیب خواهند ماند.
با این اقدام که جانبازان ۷۰درصدباید بصورت نقدی خرید کنند ،بدین مفهوم است که جانبازان از ان قشر مرفه بی درد هستند که همیشه حداقل پس اندار انها بیش از ۳۰۰ میلیون است که در لحظه قادر به هزینه ان هستند،با این نگاه مسئولین به جانباز ۷۰درصد،اخرین میخ تابوت خدمت رسانی زده شد.وامید جانبازان به ناامیدی مبدل شد.
جانباز ۷۰ درصد عزیز بپذیرکه مابقی عمر خودت را اجبارا به همین طریق باید طی کنی ،وعده دولت انقلابی که این باشددیگر از چه دولتی انتظار همیاری داری .
خواهشا دولت مردان دیگر برای ما مصوبات خدمات نداشته باشید که خود یک خدمت بزرگ است.
سلام، سال نو رو تبریک میگم، حضرات قرار بودواگذاری خودروبه جانبازان 70 درصد به قیمت تمام شده کارخانه اونم بصورت اقساط 60ماهه ولی دراواخرسال برای حقیر پیامکی امدوفرادیش پیامک دیگری که ظرف 72ساعت بایستی تمام کمال پول خودرو رانقدا وهمانطورکه به دیگرهموطنان خودرو واگذار می‌شود به من معلول جنگ هم باهمان شرایط اونم دم عیدکه کسی پول نداشته مجبورشدم ماشين سمند خودرا به زیرقیمت داده فرزندانم هم کمک کردندومبلغ338میلیون تومان در مورخ1401/12/28رفتم نمایندگی واریز کردم تازه این شروع کارسپس گفتندبایستی به سامانه سخا رفته وثبت نام کنی وبعدهم بروی اداره پست کدتاییدشده بگیری که چون روزآخرسال بوداداره پست هم نتونست کد رو برایم بگیردورفت برای پنجم یعنی دشمن برای دشمنش اینکارو نمیکنه واقعا شرم آوره، حضرات چطوری میخواین جواب مارو بدین نکنه بی...
خدا از شما. که اینجور با روان جانبازان. بازی میکنی نگذرد. بعد این همه سال. ۲۰۷. آخر نا مسلمان. جانباز نخاعی. ویلچرش را. با یه ماشین دیگه. بفرسته به مقصد. این چه درک ناقصی از. مغز. نخودی. طراحان. و مجریان است
با سلام؛
تنها راه رهایی از این همه بی احترامی به ایثارگران و جانبازان و جلوگیری از به هم ریختن ارامش و آسایش همراه با آلام و درد و رنج جانبازان و ...
انحلال بنیاد شهید میباشد تا زمانی که این بنیاد باشد همین خواهد بود
تو تعطیلات برا ما پیغام فرستادند جانباز بیچاره جهت بروز رسانی پروفایل به سایت ایران خودرو مراجعه کنید...پروفایل نداشته را کامل کردیم سه روز بعد پبغام فرستادند شماره قرار داد این است شماره را وارد کردیم نتیجه هیچ قرادادی وجود ندارد.. این هم از واگذاری خودرو به جانبازان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi