شناسه خبر : 98807
شنبه 27 اسفند 1401 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت

افتتاح پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پیشگیری و درمان سرطان در منطقه

فاش نیوز - مرکز جامع سرطان برکت از پیشرفته‌‌ترین و مجهز‌ترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان در منطقه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه مرکز جامع سرطان برکت را به‌عنوان یکی از پیشرفته‌‌ترین و مجهز‌ترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان در منطقه افتتاح کرد. این مرکز که با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی احداث شده، از پیشرفته‌‌ترین و مجهز‌ترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان تیپ ۳ در سطح منطقه است.
مرکز جامع سرطان برکت کلیه خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها را به مراجعه‌کنندگان ارائه خواهد کرد. تربیت نیروی متخصص و آموزش کار با پیشرفته‌‌ترین دستگاه‌های درمانی موجود در دنیا یکی دیگر از خدمات ستاد در این مرکز می‌باشد.
همچنین برای نخستین‌بار در غرب آسیا برخی از دستگاه‌های فوق‌مدرن مانند شتاب‌دهنده خطی، سایبرنایف، توموتراپی و دستگاه سی‌تی‌سیموالتور در این مرکز درمانی سرطان به‌کار گرفته شده است.
رئیس‌جمهور در آیین افتتاح مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت، ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران حوزه سلامت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای احداث این مرکز پیشرفته درمانی گفت: اینکه یک عزم و همت بالایی به‌کار گرفته شود تا دغدغه و هزینه بیماران و خانواده‌های آنها در تشخیص و درمان بیماری، در ضمن استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا کاهش یابد، از جمله کارهای اصولی، مبنایی و قابل تقدیر است.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت در کنار مسائل اقتصادی و معیشت، وظایف مهمی در حوزه سلامت نیز برعهده‌ دارد، تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که امروز در جهت رفع نیازهای مردم و توسعه کشور صورت می‌گیرد، مرهون همکاری همه نهادهای انقلاب اسلامی با دولت است، چرا که دولت خود را از مردم و نهادهای انقلاب اسلامی جدا تعریف نمی‌کند و همه این خدمات در سبد جمهوری اسلامی ایران لحاظ می‌شود.
دکتر رئیسی در ادامه احداث این مرکز پیشگیری و درمان پیشرفته و مجهز را از جمله اقدامات امیدبخش و امیدآفرین برای مردم توصیف کرد و گفت: اگر این مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری سرطان در سایر استان‌ها نیز توسعه یابد و شعباتی ایجاد کند که دسترسی به خدمات آن برای مردم سایر نقاط کشور نیز تسهیل شود، ارزشی مضاعف و دوچندان خواهد یافت.
رئیس‌جمهور در ادامه محور فعالیت‌ها و اقدامات دولت در حوزه اشتغال، صنعت و معدن، کشاورزی و بهداشت و درمان را اجرای اقدامات اساسی و بنیادین توصیف کرد و افزود: احداث این مرکز پیشرفته و مجهزِ تشخیص و درمان بیماری سرطان نیز از جمله اقدامات بنیادین در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه با کیفیت‌‌ترین خدمات پزشکی با کمترین هزینه به مردم و به‌ویژه به نیازمندان است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه با وجود ذخایر، امکانات و ظرفیت‌های عظیم در کشور، فقر زیبنده مردم نیست، تصریح کرد: تلاش دولت به‌کارگیری و فعال‌‌سازی این امکانات و ظرفیت‌ها برای ایجاد زندگی توام با عدالت و رفاه اجتماعی برای مردم است و احداث و افتتاح مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت گامی مهم در جهت محرومیت‌زدایی، برخوردار کردن کشور از تشکیلات پیشرفته جهت رفع نیازهای مردم و عین اجرای عدالت است.
رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: اینکه همه نهادها و دولت در مسیر رفع مشکلات مردم احساس مسئولیت می‌کنند و در کنار مردم هستند از افتخارات کشور است.
استانداران مراقب اعمال صحیح نظارت اتحادیه‌های صنفی بر بازار کالاهای مصرفی باشند
همچنین در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار که پنجشنبه‌شب به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، وزرای جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهر‌سازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات انجام‌شده برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم ارائه کردند.
در این جلسه رئیس‌جمهور نظارت بر بازار کالاهای مصرفی مردم را وظیفه اساسی اتحادیه‌های صنفی دانست و از استانداران سراسر کشور خواست مراقب اجرای صحیح وظایف اتحادیه‌ها باشند.
رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند تامین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم گفت: دستگاه‌های مسئول بر روند تامین نیازهای اساسی جامعه نظارت و در راستای برطرف کردن دغدغه‌های مردم با اجحاف‌کنندگان برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.
تاکید رئیسی بر ضرورت ارائه تعریف جامع از مفهوم «ایران» و احیای هویت ملی ایرانی-اسلامی
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی با تاکید بر ضرورت ارائه تعریف جامع از مفهوم «ایران» با گستره جغرافیای سیاسی، فرهنگی و تمدنی آن، احیای هویت ملی ایرانی- اسلامی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای، از جمله انتشار مجلات فاخر به زبان‌های زنده، به‌ویژه با گویش‌های مختلف زبان فارسی را خواستار شد.
آیت‌الله رئیسی تحلیل محتوایی کتاب‌های درسی مرتبط با شناخت ایران، موضوع هویت اصیل و پرافتخار کشورمان و شناساندن آن به دانش‌آموزان و نسل‌های آینده را از جمله ماموریت‌های بنیاد ایران‌شناسی دانست و بر حمایت دولت و مسئولان کشور به‌ویژه مسئولان استانی از تلاش‌های بنیاد ایران‌شناسی تاکید کرد.
در این جلسه موضوع پایه‌ریزی و تشکیل مرکزیت هویت ملی ایرانی- اسلامی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت و پیگیری بنیاد ایران‌شناسی، فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهند.
همچنین ضمن تصویب طراحی و تاسیس نمایشگاه و گنیجینه جامع ادوار تمدنی ایران، مقرر شد با پیش‌بینی اعطای نشان و جایزه سال ایران‌شناسی در سطوح ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های سالانه برگزار شود.
تاسیس دفتر طرح و برنامه‌ریزی راهبردی با هدف بازنگری در ساختار و تشکیلات بنیاد ایران‌شناسی و نیز تهیه و ارائه طرح جامع طراحی و راه‌اندازی مدارس ایران‌شناسی از سوی این بنیاد به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.
در این جلسه همچنین بنیاد ایران‌شناسی مجاز شد برای امور علمی خود با هماهنگی وزارت علوم از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود.
اینستاگرام
بنده به این مرکز در ایام عید مراجعه کردم. بسیار بیمارستان شیک و تمیز و رفتار کارکنانش بسیار عالی بود. ولی فاقد متخصصی کلیه رشته ها است و فقط متخصص رادیوتراپی دارد. در ضمن فاقد تجهیزات پزشکی مانند عکس برداری و حتی همین دستگاه است و کفتند تا تیرماه راه اندازی نمی شود. . اگر دکتر دستور مشاوره یا عکس و سونوگرافی داد باید به یک بیمارستان دیگر مراجعه کنید. . در ضمن بیمه تکمیلی دی با این مرکز قرارداد نبسته است. پس خانواده محترم ایثارگران حتما قبل از مراجعه ابتدا تلفن کنند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi