شناسه خبر : 98809
شنبه 27 اسفند 1401 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واگذاری خودرو به جانبازان توسط شرکت ایران خودرو

فاش نیوز - مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز واگذاری خودرو به ۶۰۰۰ ایثارگر مشمول و دارای اولویت توسط شرکت ایران خودرو به صورت فروش نقدی خبر داد.

شهدای ایران: «میثم اروز» مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید با اشاره به بند «ی» تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اظهار داشت: تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اولویت‌بندی خانواده شهدا و جانبازان مشمول این قانون در تاریخ ۳۰ بهمن سال جاری توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ و اسامی حدود ۲۳ هزار ایثارگر به ترتیب اولویت برای واگذاری خودرو به وزارت صمت اعلام شد.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری ۱۰ هزار خودرو باید در سال ۱۴۰۱ به ایثارگران مشمول واگذار شود که با توافق به عمل آمده با وزارت صمت ۶۰۰۰ خودرو توسط شرکت ایران خودرو و ۴۰۰۰ خودرو توسط شرکت سایپا واگذار می‌شود و در نخستین مرحله تعداد ۶۰۰۰ خودرو ۲۰۷ اتوماتیک به اولویت‌های اول و دوم تصویب‌نامه هیئت وزیران واگذار خواهد شد.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ایثارگران مشمول دریافت خودرو از شرکت ایران خودرو، گفت: در اولویت اول و دوم جانبازان ۷۰ درصد به ترتیب تقدم تاریخ تشکیل کمیسیون پزشکی تعیین ۷۰ درصد جانبازی قرار دارند که البته باید توجه داشته باشند که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، جانبازان ۷۰ درصدی که از مزایای واگذاری خودروی داخلی بهره‌مند شوند مشمول استفاده از امتیازات واردات خودرو نخواهند بود.

اروز در مورد جانبازانی که از دریافت خودرو اعلام انصراف کنند، گفت: در صورت انصراف هر یک از جانبازان عزیز اولویت‌های بعدی به ترتیب جایگزین خواهند شد و بدین منظور تعداد بیشتری از مشمولان به وزارت صمت معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه به ارائه تسهیلات برای واگذاری خودرو اشاره شده بود، افزود: با توجه به عدم اعلام آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات، واگذاری خودرو در این مرحله به صورت نقدی خواهد بود و در آینده در صورت فراهم شدن شرایط، تسهیلات مورد اشاره اعطا خواهد شد و در تصویب‌نامه هیئت وزیران نیز آمده است که عدم دریافت تسهیلات بانکی موضوع قانون مورد اشاره مانع دریافت خودرو توسط مشمولین نخواهد بود و مشمولین بهای کل خودرو را به صورت نقدی پرداخت می‌نمایند.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ارسال پیامک از سوی شرکت ایران خودرو به اولویت‌های واجد شرایط برای ایجاد و یا به‌روز رسانی پروفایل شخصی آغاز شده است و این دسته از ایثارگران در مرحله بعدی پیامکی برای مطالعه و پذیرش شروط تصویب‌نامه هیئت وزیران دریافت خواهند کرد و متعاقباً پیامک سوم شامل ردیف قرارداد و امکان واریز وجه ارسال می‌شود که پس از دریافت این پیامک ۷۲ ساعت برای پرداخت وجه کامل خودرو فرصت وجود خواهد داشت.

 در پایان اعلام کرد: واگذاری خودرو از سوی شرکت سایپا نیز پس از پایان ثبت‌نام خودرو توسط شرکت ایران خودرو آغاز خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi