شناسه خبر : 98846
یکشنبه 28 اسفند 1401 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که در وصیت نامه‌اش ۸ توصیه به سردار دل‌ها کرد

فاش نیوز - شهید «قاسم‌میرحسینی» ضمنن توصیه به سردار دل‌ها گفته است؛ در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم بسیجی‌ها اسوه‌ها و سمبل رزمندگان زمان انبیا و اولیا هستند.

 

شهیدی که در وصیت نامه‌اش 8 توصیه به سردار دل‌ها کرد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حاج «قاسم میرحسینی» سال ۱۳۴۲ در روستای صفدر میربیک شهرستان زهک سیستان به دنیا آمد.

 
این شهید در عملیات‌های والفجر سه و چهار شرکت داشت، در جزایر مجنون و عملیات خیبر فرمانده تیپ بود که به سبب شدت جراحات ناشی از بمب‌های شیمیایی دشمن برای معالجه به تهران اعزام شد.
 
شهید «میرقاسم میرحسینی» در سال ۱۳۶۴ به عنوان قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله معرفی شد و سرانجام در سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت گلوله به سرش شربت شهادت را نوشید.
 
«مقام معظم رهبری» در وصف این شهید می‌فرمایند: سردار شهید حاج «قاسم میرحسینی» که از سرداران لشکر ۴۱ ثارالله، در میدان نبرد در هنگام دفاع از آن شخصیت‌های استثسنائی و جالب است که من مردم سیستان را اینگونه شناختم.
 
سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» درباره آن شهید نقل می‌کند: سیدالشهدای همه شهدای استان سیستان و بلوچستان و بزرگ لشکر ثارالله، که واقعا امروز من در هر مأموریتی جای او را خالی می‌بینم، شهید میرحسینی است.
 
شهید «قاسم میرحسینی» دروصیت نامه‌اش به سردار سلیمانی وصایایی کرده است که خواندن ان‌ها خالی از لطف نیست.
 
۸ وصیت مهم سردار شهید «قاسم میر حسینی» به «حاج قاسم سلیمانی» در زیر آمده است.
 
سردار شهید «قاسم میر حسینی» در بخشی از وصیت نامه‌اش می‌نویسد: «سخنی با برادران عزیزم، همرزم‌ها و همسنگران قدیمی مخصوصا حاج قاسم سلیمانی دارم.
   
این سردار شهید که به مالک اشتر لشکر ۴۱ ثارالله نیز شهره بود در سال ۶۵ در گرماگرم نبرد کربلای ۵ با کلامی دلنشین و دلی سرشار از عشق به جهاد و شهادت در این فراز از وصیت نامه‌اش آورده است:
 
«سخنی با برادران عزیزم، همرزم‌ها و همسنگران قدیمی مخصوصا حاج قاسم سلیمانی: شاید مصلحت و مشیت حضرت حق بر این باشد که توفیق شهادت پیدا کنم و در این دارفانی همدیگر را وداع کنیم، لازم دیدم چند جمله‌ای به‌عنوان درد دل و ره آورد چندین ساله جنگ و درس‌هایی که حقیر گرفتم و بعضی‌ها را توفیق پیدا کرده بکاربندم و بعضی‌ها را دیر متوجه شدم که یادآور شوم».
 
اولا: در جنگ هستید و هیچ برنامه‌ای از پیامد‌های زندگی، شما را در امر جنگ و برنامه‌ریزی‌های آن سست و کم مقاومت نکند.
 
ثانیا: علت عمده بریدن از جنگ و فشار ناشی از آن را باید رد مسایل عقیدتی و روحی پیدا کرد، نه در کمبود‌های آموزشی- کادری و تجهیزاتی، برای مثال اگر به قیامت - معاد - محشر و روز رستاخیز معتقد باشیم و باور کنیم همه هست و برحق هم هست هرگز از مرگ فرار نمی‌کنیم و هرگز دل به دنیا نخواهیم بست، ولی چون روح ملکوتی نسبت به باور‌های حضرت حق رشد نکرده است و فنای درگاه عبودیت حق نگردیده است و قدرت کافی در برابر فشار‌های مادی را ندارد. همیشه دلزدگی، کدورت، نیش زبان، زخم زبان زدن و بعضا بریدن از جنگ را فراهم می‌آورد.
 
ثالثا: هیچ چیزی را به دل راه ندهید به حدی که الله شود و جای الله (جل و علی) را بگیرد که حضرت حق سریعا از آن دل، رخت برمی‌بندد.
 
رابعا: راحتی‌های جنگ را سر همدیگر تقسیم کنید و مشکلات و سختی‌ها را نیز چنین کنید.
 
خامسا: رده‌های پایین همیشه قوت قلب رده‌های بالا باشند و بالایی‌ها پدر و برادر بزرگ پایین‌ها.
 
سادسا: در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم بسیجی‌ها اسوه‌ها و سمبل رزمندگان زمان انبیا و اولیا هستند و نباید با بودن چند نفر غیر بسیجی در لباس مقدس آنان، همه را با یک چشم دید.
 
سابعا: امت حزب ا... خانواده‌های معظم شهداء، مفقودالاثر‌ها، اسرا و جانبازان و سایر اقشار که ذی حق انقلاب اسلامی می‌باشند به حق همراه امام و مقاوم با امام حرکت کردند و باید برادران جنگ به عنوان پیشتازان این حرکت، گرمی، نشاط، حرارت و سرعت بیشتر از بقیه داشته باشند.
 
ثامنا: من حقی بر گردن هیچیک از شما ندارم و انتظار دارم مرا عفو کنید و از سایر برادران آشنا برایم حلالیت و عفو طلب کنید و من اگر حقی داشته باشم همه را می‌بخشم.
اینستاگرام
آخر زمان که فرا رسد
شهادت، امت خوبان مرا گلچین کند.
پیامبرگرامی اسلام ص
سلام تا کی منتظر بمانم عمری باقی نمانده ۸۳۳مروز حضور در جبهه دارم فاقد هرگونه درآمد فاقد مسکن نداشتن بیمه یه هزارتومان هم ندیدم نون تهمت مخورم بیکارم کسی راندارم بجز خدا آیا این حق یک ایثارگر عدالته دربدرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi