شناسه خبر : 98848
یکشنبه 28 اسفند 1401 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«ماه کوثر»

فاش نیوز - کتاب «ماه کوثر» روایتگر خاطرات سردار شهید «محمدعلی صادقی» فرمانده دلاور گردان کوثر است.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «ماه کوثر» مجموعه خاطرات خانواده و همرزمان سردار شهید «محمدعلی صادقی» فرمانده دلاور گردان کوثر از لشکر ۲۱ امام رضا علیه‌السلام است که به تبیین ابعاد شخصیتی این شهید والامقام می‌پردازد.

گردآوری و نگارش کتاب «ماه کوثر» را «نجمه صاحب‌زمانی» و «میثم صادقی» انجام داده‌اند و توسط انتشارات «بهار اندیشه» در ۲۰۲ صفحه و شمارگان هزار نسخه در سال ۱۳۹۹ چاپ و منتشر شده است.

سردار «محمدعلی صادقی» سوم فروردین ۱۳۳۸ در روستای کریز از توابع شهرستان کوهسرخ چشم به جهان گشود و سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سینه و گردن مجروح شد و در آن حال، آخرین جمله‌ای که گفتند سه بار: «السلام علیک یا اباعبدلله» و سپس به شهادت رسیدند.

در فرازی از وصیتنامه شهید صادقی آمده است: «باید مواظب باشیم که ریاست‌ها و قدرت‌ها و رزق و برق‌های دنیا گولمان نزند. در میان تمام قشرها انسان ناباب هست. حرکت این‌ها باعث دلسردی‌تان نشود. بگذارید تا این‌ها غرق در دنیا شوند. آیا این‌ها در دنیا خواهند ماند؟ نه، همه می‌میرند اما خوشا به حال آنان که زیبا رفتند و می‌روند.»

بخشی از کتاب:

بارها وقتی حاجی مأموریتی غیرقابل تصور را قبول می‌کرد بچه‌ها همه شاکی می‌شدند و می‌گفتند: «حاجی، چطور این کار را انجام بدهیم؟» اما حاجی با شجاعتی که در درونش نهفته بود همه را توجیه می‌کرد و می‌گفت: « خطر در مقابل ما چیزی نیست. ما سرباز اسلام هستیم. در مقابل سرباز اسلام خطر دوام نمی‌آورد».

او برایمان از مولا علی ابن ابیطالب سخن می‌گفت که چگونه لباس می‌پوشید، چطور در مقابل دشمن می‌ایستاد و در مقابل مشکلات هرگز سر خم نمی‌کرد. او به ما می‌گفت: «این ما نیستیم که باید از مشکلات بترسیم، بلکه مشکلات باید از ما بترسند». شجاعت حاجی زبانزد خاص و عام بود و همیشه هم پیروزی از آن او بود و موفقیت‌های زیادی را برای ایران به ارمغان آورد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi