شناسه خبر : 98919
شنبه 05 فروردين 1402 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلبه‌ای که با کفش پر از شن به جبهه رفت

فاش نیوز - از آنجا که سن شناسنامه‌ای محمدجواد محمدحسن زاده (فهیمی) کم و قدش کمی کوتاه بود، مسؤولان اعزام مانع می‌شدند، اما او هم در شناسنامه‌اش دست برد و هم با پوشیدن پوتین پر از شن خودش رابه جبهه رساند.

 

به گزارش دفاع‌پرس, چهارشنبه دهم اسفندماه، سی و نهمین سالگرد شهادت طلبه و پاسدار شهید محمدجواد محمدحسن زاده (فهیمی) شهیدی از تبار آقانجفی قوچانی و سردار بزرگ اسلام شهید کلاهدوز بود.

شهید محمدجواد، در خانواده‌ای روحانی در سال ۱۳۴۳ در نجف اشرف چشم به جهان گشود. پدرش مرحوم آیت‌الله حاج شیخ شکرالله فهیمی قوچانی از عالمان عامل و اخلاقی و مردمی قوچان و از شاگردان علمای طراز اول نجف از جمله امام خمینی (ره) و آیت‌الله العظمی خویی و مورد اعتماد و وثوق بسیاری از علمای بنام نجف بود.

شهید محمدجواد در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های قبل انقلاب و در مبارزه با جریان منافقین در سال‌های اول پیروزی دوشادوش پدر حضور داشت و مشق انقلابی‌گری می‌کرد. از ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه قوچان و فاروج شد و به تحصیل دروس مقدماتی و سطح یک حوزه مشغول شد.

طلبه‌ای که با کفش پر از شن به جبهه رفت/ اتونشر ۵ فروردین

شهید محمدجواد محمدحسن زاده

با شروع جنگ تحمیلی و فرمان حضرت امام (ره) درس و مدرسه را به عشق دفاع از دین و میهن و اطاعت فرمان امام رها کرد. از آنجا که سن شناسنامه‌ایش کم و قدش کمی کوتاه بود، مسؤولان اعزام مانع می‌شدند، اما او هم در شناسنامه‌اش دست برد و هم با پوشیدن پوتین پر از شن خودش را به کاروان سربازان خمینی و بسیجیان جان بر کف این مرز و بوم رساند.

در عملیات‌های بسیاری از جمله آزادسازی خرمشهر، شکست حصر آبادان، عملیات رمضان، بیت‌المقدس، طریق‌القدس، عملیات محرم، عملیات ثامن الائمه، فتح المبین و ... شرکت داشت. پشت جبهه که بود تاب و قرار ماندن نداشت.

پدر شهید می‌گفت پشت جبهه به حسب ظاهر می‌دیدیم کلاس‌های حوزه را جدی می‌گرفت و ما کمی دلخوش بودیم که هوای جبهه از سرش افتاده، اما این دلخوشی تا اعزام بعدی دوام نمی‌آورد و ما گاهی زمانی خبردار می‌شدیم که دوباره عزم کربلای ایران کرده که از جبهه تماس می‌گرفت تا جویای حال ما باشد.

طلبه‌ای که با کفش پر از شن به جبهه رفت/ اتونشر ۵ فروردین

پدر شهید محمدجواد محمدحسن زاده

آن قدر مشتاق جبهه و خدمت در دفاع مقدس بود که از سال ۱۳۶۱ پاسدار افتخاری سپاه شد و پس از گذراندن دوره‌های پزشکیاری، به عنوان پزشکیار در چند عملیات از جمله والفجر مقدماتی و والفجر ۱ در مناطق فکه و چزابه نیز حضور پیدا کرد.

این شهید عزیز نهایتاً در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات غرورآفرین خیبر در حالی که در حال رسیدگی به حال مجروحان و هماهنگی برای انتقال آن‌ها به کمک امدادگران به پشت جبهه بود، مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

با توجه به اینکه گردان در حال عقب‌نشینی از موقعیت هورالهویزه عراق بودند، پیکر این شهید در آن منطقه ماند و برای خانواده اش تنها خبر شهادتش را آوردند. پس از ۳۴ سال غربت، در حالی که والدین شهید به دیار باقی شتافته بودند پیکر مطهر آن شهید پس از تشییع در مشهد مقدس و طواف آستان مقدس رضوی، در روز ۲۸ تیرماه سال۱۳۹۶ با افتخار به وطن رجعت کرد و پس از استقبال گرم و انجام وداع با پیکر مطهر شهید در چندین مسجد و هیئات مذهبی شهر وپنج روستای تابعه در روز ۲۹ تیرماه ۱۳۹۶ روز شهادت امام صادق (ع) روی دستان پرمهر و غیور مردم شهیدپرور و ولایی قوچان مورد استقبال و تشییع جانانه‌ای قرار گرفت و گلزار شهدای قوچان (باغ بهشت) جسم مطهر شهید به روحش ملحق شد.

منبع: فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi