شناسه خبر : 98957
دوشنبه 07 فروردين 1402 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سایه کم‌لطفی جامعه و مسئولان

زندگی جهادی همسران جانبازان اعصاب و روان

م - اغلب همسران جانبازان خود با میل و افتخار خدمت به جانباز را تقبل کرده اند اما در عنفوان جوانی ازدواج کردند و خدایی اش هم همسران جانبازان جهاد کردند؛ چون آن موقع نمی دانستند مشکل اعصاب و روان و موج گرفتگی اصلا یعنی چه. رفته رفته با مشکلات جانبازان آشنا شدند و کمتر کسی تاب و تحمل این را داشت که با یک نفر که سر کوچکترین حرفی یا عملی که برای دیگران عادی‌ست اما در خانواده جانباز اعصاب و روان همسر و فرزندان آسیب های فراوانی دیدند و گاهی حتی دست و اعضای همسر یا فرزندان شکسته و بچه ها فراری از خانه شده اند.

نه تفریحی، نه سفری، نه ارتباطی حتی با فامیلی بوده و خلاصه عین زندانی محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه بوده اند. البته به قشر جانبازان توهین نشود؛ چون در درمان روح و روان آنها کاری توسط مسئولین به موقع انجام نگرفته؛ دردها در جانباز جمع شده و آنها در اثر فشارهای روحی، کمبودهای مادی و نداشتن امکانات و عدم رسیدگی کارشناسی شده از طرف مسئولان ذی‌ربط در محیط خانه، با اعضای خانواده درگیر می شوند و کار متاسفانه به جدایی و طلاق کشیده و فرزدان آسیب زیادی می بینند.

همسران از درد و فشار تکیده شده اند و حق برستاری هم شده آش نخورده و دهان سوخته که بعضا می گویند شما همسران که حق پرستاری می گیرید. در حالی که بیشتر و اکثر همسران هرگز از این حق استفاده نکرده و دست خالی بوده اند و زحمات آنها را حتی پرستاران دوره دیده هم نمی توانند انجام دهند. پرستاران یک روز کار و یک روز استراحت دارند اما همسران جانبازان تمام شیفت هستند و حتی بخدا شب ها هم درست و حسابی استراحت نمی کنند.

حالا در صورت فوت و شهادت جانبازان، وجدانا حق چه کسی جز همسرش ضایع می شود و در سنین میان‌سالی که خود آنها هم دچار انواع بیماری های روحی و افسردگی و جسمی و حرکتی هستند، آیا ظلم نیست دست آنها را اینگونه خالی می کنید و آنها را سربار فرزندان می کنید که بعد از شهادت همسرشان، از بچه ها پول بخواهند؛ چرا؟ چون حقوق را برابر با فرزندان خانه می دهید. آیا مادر چرخ زندگی را می چرخاند یا بچه ها؟ خرید و میهمانی و خرج و مخارج زندگی افتاده دوش مادر و باید از بچه بخواهد مقداری به او پول بدهد؟ این انصاف بود و هست؟ این چه قانونی‌ست؟ نصف مادر، نصف فرزند، حقوق می گیرند.

اینستاگرام
سلام ، هر موقع مطلبی بعنوان همسر و فرزندان جانبازان اعصاب و روان میبینم حتما موضوع را تایید و از نویسنده مطلب حمایت میکنم زیرا خودم درگیر همین مسایل بودم و سالها درد و رنج و عوارض جانبی که همگان میدانند گرچه غیر قابل تحمل است اما به سختی و اجبار تحمل کردم.
موضع موچ گرفتگی در صورتجلسه سانحه وجود دارد و کمیسیون بهداشت و درمان نزاجا یا کمیسیون 120 نیز تعیین درصد قطعی کرده اما کمیسیون بنیاد طفره میرود و ایراد بنی اسراییلی گرفته تا درصد و خدمات مربوط را ارایه ندهند. اما از جانب خداوند بطور اتفاقی با پزشکی آشنا شدم که اعتقاد داشت مشکلات اعصاب و روان یا موج گرفتگی ربطی به افسردگی ندارد بلکه موضوع اختلال استرس هست لذا با اینکه سالها توسط پزشکان بنیاد درمان افسردگی داشتم راضی شدم تا درمان افسرگی مزمن را ترک کنم و طبق تجویز پزشک درمانهای اختلال استرس را شروع کنم. گرچه هزینه داروهای خارجی که هیچوقت بنیاد قبول نکرد خیلی زیاد شده و مادام العمر باید مصرف شوند اما خوشبختانه از آن زمان درمانها نتیجه بخش بودند و با پیگیری اقای دکتر ساقی که پرونده ام را به جریان انداخت قادر به کار شدم و به دنبال ادامه تحصیل امسال توانستم در آزمون دکتری شرکت کنم میدانم باور کردنی نیست جانبازی که هنگام حمله عصبی وارد تاریکی مطلق شود و حوادثی که میدانیم بگذراند لیکن از جانب خداوند و پیگیری دوست گرانقدر آقای دکتر ساقی بتواند قادر به کار شود و ادامه تحصیل بدهد واقعا باور کردنی نیست اما حقیقت دارد و همیشه دعا گوی دوست عزیزمان هستیم.
احسن به برادر با غیرتو پر تلاش اقا محسن وتقدیر از پزشگانی مانند دکتر ساقی دست ایشان هم درد نکند که راه درست ودرمان درست را نشان این برادر دادن ای کاش به مشکلات دیگر حانبازان اعصا ب وروان وانهایی که علاوه بر این مشکل دارای جانبازی از دیگر اعضای بدنشان هم هستن وخیلی خیلی در خانهو زندگی با فرزندان و همسرانشان دچار عوارض شده اند هم پزشگان بنیاد رسیدگی میکردن انوقت خیی از عزیزان جانباز و فرزندانشان اینگونه مثل برادرمان اقا محسن موفق میشدنو به کشور اسلامیمان در عرصه های مختلف خدمت میکردن
واقعا خانواده ایثارگر از خانوداه شهید بیشتر در عذاب هستن ولی هیچکس در کشور هیچ قدردانی نمیشن واقعا متاسفم هیچ مسئولی در فکر امثال ماها نیستن
بنده هم به عنوان جانباز اعصاب وروان کاملا با نظر دوستان موافقم .
بنده ۳۶ سال هستش که ۳ ساعت خواب بی کیفیت ،با زور دارو شب زنده داری می کنم .
بقیه عوارض بماند .
کی حاضره بک عمر بی خوابی بکشه؟؟؟؟?؟؟
جانباز موج انفجار .
تشخیص ptsdشدید.
چرا حق پرستاری جانباز که سالیان متمادی زحمات همسر مظلوم وتلاشکر بعد فوت جانباز قطع می‌شود .؟؟؟؟
موج انفجار علاج پذیر نیست .
فقط کنترل میشه .
با دارو و کمکی ورزش .
اعصاب و وان بهم بریزه زندگی آدم آتش میگیره .
چرا واقعا حق پرستاری قط میشه؟!
ما همسران جانباز بعد از فوت همسر خودمان مریض میشویم و نیاز به حق پرستاری داریم.
همه این ها به کنار باید حق پرستاری بدن به همسر جانباز به عنوان این ایثارگری ک کرده و با جانباز ازدواج کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi