شناسه خبر : 98983
سه شنبه 08 فروردين 1402 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طی چند روز گذشته دراستان های کشور:

شش پدر و مادردوشهیدان به فرزندان شهیدشان پیوستند

طی چند روز گذشته، متاسفانه تعدادی از پدران و مادران شهیدان(دو شهید) به فرزندان شهیدشان پیوستند...

فاش نیوز - طی چند روز گذشته، متاسفانه تعدادی از پدران و مادران شهدا (دو شهید) دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند.
 
وصف عروج این مادران و پدران شهدا به شرح ذیل است:
 
پدر شهیدان حبیبی آسمانی شد

پدر شهیدان «علی اصغر و حمید حبیبی» از شهرستان لنگرود به فرزندان شهیدش پیوست.

1- مرحوم حاج حسن حبیبی پدر شهیدان «علی اصغر و حمید حبیبی» بر اثر بیماری و کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فرزندان شهیدش پیوست.
شهیدان علی اصغر و حمید حبیبی هر دو در 24 دی ماه سال 65 و در عملیات کربلای ۵ لشگر قدس گیلان در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و در یک روز ، کنار هم به خاک سپرده شدند.

 
پدر شهیدان والامقام «شیرمحمدی» به لقاء الله پیوست

2- حاج محمد شیرمحمدی پدر شهیدان «مسعود و محمود شیرمحمدی» از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان ری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر حاج محمد شیر محمدی در شهرستان ری تشییع و در گلزار شهدای امام زاده عبدالله به خاک سپرده شد.
شهیدمحمود شیرمحمدی در مردماه سال ۴۱ در شهرری دیده به جهان گشود و در مهرماه سال ۶۲ در منطقه عملیاتی مریوان به شهادت رسید.شهید مسعود شیر محمدی نیز در سن ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی غرب به شهادت رسید.

پدر شهیدان والامقام «نجفی» آسمانی شد

3- پدر شهیدان "نجفی" در آستانه سال نو به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحوم مغفور حاج محمد علی نجفی پدر شهیدان حمزه و ابراهیم نجفی دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک این پدر ایثارگر با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم در شهرستان هرسین تشییع و در روستای تازه آباد به خاک سپرده شد.
شهید حمزه نجفی آبان سال ۱۳۶۴ و شهید ابراهیم نجفی اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در مقابله با دشمن بعثی در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 
پدر شهیدان والامقام «حاتمی» در شهرستان ملایر دعوت حق را لبیک گفت

4- مرحوم حاج «علیرضا حاتمی» پدر شهیدان «حسن رضا و محمودرضا حاتمی» در شهرستان ملایر دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

مرحوم حاج «علیرضا حاتمی» پدر شهیدان والامقام «حسن رضا و محمود رضا حاتمی» پس از سال‌ها فراق از فرزندان خود،صبح امروز دوشنبه هفتم فروردین 1402 به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.
شهید حسن رضا حاتمی متولد 1341 متاهل و با عضویت سپاه، در سال 1364 در عملیات والفجر 8 و شهید محمود رضا حاتمی متولد 1345 با عضویت سپاه در سال 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل شدند.

 

مادر شهیدان «واعظی جزه ئی» به فرزندان شهیدش پیوست
5- حاجیه خانم «فتاحی» مادر شهیدان «مهدی و مصطفی واعظی جزه ئی» پس از سال‌ها صبر و مجاهدت به فرزندان شهیدش پیوست.

حاجیه خانم فتاحی مادر شهیدان مهدی و مصطفی واعظی جزه ئی پس از سال ها صبر و مجاهدت به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر معظم صبح امروز شنبه ۷ فروردین ماه همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان از مسجد گیاهی تجریش به سمت امامزاده صالح(ع) تشییع و در آستان مقدس آن حضرت آرام گرفت.
«شهید مهدی واعظی جزه ئی» ۲۰ دی ماه  سال ۱۳۳۳در تهران  دیده به جهان گشود و ۲۵ آذرماه ۱۳۶۰، در تهران بر اثر اصابت گلوله به پهلو توسط گروهک منافقین شهید شد. پیکر این شهید والامقام  در گلزار شهدای چیذر آرام گرفته‌ است.
«شهید مصطفی واعظی جزه ئی » یکم دی ماه سال ۱۳۳۴ در تهران دیده به جهان گشود و ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۰، در بازی دراز بر اثر اصابت گلوله به کتف به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام در قطعه ۲۴گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.
 
 
پدر شهیدان «بقایی نژاد» آسمانی شد

6- پدر شهیدان «سید حسن و سید حسین بقایی نژاد» از شهرستان رودبار به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحوم حاج سید مصطفی بقایی نژاد پدر شهیدان «سید حسن و سید حسین بقایی نژاد» بر اثر بیماری و کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان سید حسن و سید حسین بقایی نژاد در 20 و 21 دی ماه سال 65 در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
لازم به توضیح است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در هشتم آذرماه سال گذشته با این پدر گرانقدر و انقلابی دیدار و از او عیادت کرد.
download

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi