شناسه خبر : 99025
چهارشنبه 09 فروردين 1402 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما این عزت را از شهدا و ایستادگی داریم

فاش نیوز - سردار « فدا » گفت: ما این عزت را صدقه سر شهدا و ایستادگی داریم و از این پس هم ایستادگی می‌کنیم.

 

ما این عزت را از شهدا و ایستادگی داریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امروز سه‌شنبه سردار «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در دیدار نوروزی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امیدوارم سال جدید، سال پر خیر و برکتی باشد. حالا زمزمه‌ها شروع شده است، ارتباطات و تعاملات، هماهنگی با همسایگان و تعاملات با کشورهای مختلف دنیا ظرفیت‌های خوبی را فراهم کرده اما از طرفی یک سری افراد در داخل فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند.

وی افزود: امسال را سال مهار تورم گفته‌اند ولی کارخانه داخلی در اولین لیست بعد از عیدشان، ۳۰ درصد از جنس خود را گران کرده‌اند. اینها هست اما بالاخره باید با اینها ساخت بهتر از زبونی، سرسپردگی و زیر بار ذلت خارجی‌ها بودن است.

فدا تصریح کرد: آدمی اگر چه همه چیز داشته باشد ولی حیثیت، عفت و حیا، استقلال و عزت نداشته باشد به درد نمی‌خورد. مثل شاه که همه چیز داشت و ۴۰ درصد منافع سود کنسرسیوم نفتی را با شرکت‌های انگلیس و خارجی، بر می‌داشت. آن موقع ۳۵ میلیارد دلار پول نقد به غیر از طلا و جواهرات با خودش برد آمریکا اما وقتی مریض شد خود آمریکایی‌ها به آمریکا راهش ندادند و گفتند که به پاناما و جاهای دیگر برود، در نهایت به مصر رفت و در آنجا کشته شد یا مُرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: زمانی که رضاشاه سرکار آمد یک ارتش ۱۰۰ هزار نفره راه انداخت، در تاریخ نوشته‌اند با این ارتش شروع کرد به برخورد با مخالفین، نهضت جنگل، قیام مردم تبریز را رضاخان سرکوب کرد، قیام مردم مسجد گوهرشاد را با چهار هزار شهید رقم زد.

وی تصریح کرد: با همین ارتش شروع به تصاحب سرزمین‌های مرغوب کرد و سند یک میلیون متر مربع زمین، به نام رضا شاه شد؛ ولی همین ارتش در جنگ جهانی دوم وقتی روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از جنوب به ایران حمله کردند، اعلام بی‌طرفی کرده بود و نتوانست سر بی‌طرف بودنش بماند. هم روس‌ها و هم انگلیسی‌ها کشور ما را اشغال کردند.

فدا بیان داشت: این ارتش ۱۰۰ هزار نفره با همین هیمنه یک تیر هم شلیک نکرد و یک ساعت هم مقاومت نکرد، آن وقت در همین بحبوحه انگلیسی‌ها متوجه شدند که رضاشاه پشت پرده با آلمان یک سری توافقات انجام می‌دهد، چون آلمان‌ها به سمت مسکو رفته بودند و تا ۱۵۰ کیلومتری مسکو رسیدند، ولی روس‌ها جلوی آن ایستادند. وقتی رضاخان دید آلمان‌ها به سمت مسکو آمدند و شرایط خوب است، رفت که با آلمان‌ها مذاکره کند، انگلیسی‌ها فهمیدند و سریع او را از پادشاهی ایران برداشتند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه گفت: انگلیس به رضاشاه گفت به بندرعباس برود، رضاخان نگفت من شاه این مملکت هستم، اینجا خانه من است و چرا من را به بندرعباس می‌فرستید، حتی مقاومت هم نکرد که ۴ تا سرباز انگلیسی بیایند او را با زور ببرند، خودش سوار ماشین شد، به بندرعباس هم که رسید داخل کشتی رفت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رضاشاه در بندرعباس وارد کشتی شد به او گفتند قرار است به جزایر مونیخ تبعید بشود، اراده و تمرکز رضاخان بهم ریخت و دیگر قدرت تصمیم‌گیری نداشت. با همین کشتی از بندرعباس به بندر بمبئی هندوستان رفت و یک ماه در آنجا توقف کرد. در طول این یک ماه به رضاخان اجازه نمی‌دادند که از کشتی پیاده شود و فقط می‌توانست روی عرشه باشد، هرگاه هم اعتراض می‌کرد، در جوابش می‌گفتند که دولت انگلیس باید اجازه دهد.

فدا تاکید کرد: حال و روز مملکت ما قبل از انقلاب اینگونه بود، حالا هم مشکلات داریم اما آقا بالای سر نداریم و خودمان هستیم که یک طرف میز با 6 ابرقدرت می‌نشینیم و جوابشان را هم می‌دهیم، نمونه‌اش صحبت حضرت آقا در عید بود که گفتند: ما با عزت می‌گوییم که در جنگ اوکراین شرکت نمی‌کنیم اما با عزت و سربلندی می‌گوییم از جبهه مقاومت حمایت، دفاع می‌کنیم و پای آن ایستاده‌ایم و کسی هم نمی‌تواند به ما بگوید بالای چشمتان ابروست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: البته دشمن بازار دلار ما را بهم می‌ریزند، تروریسم، تیم خرابکار و بمب‌گذار می‌فرستند، یک جایی را منفجر می‌کنند، اتفاقاتی را در جامعه رقم می‌زنند، اینها فقط به‌خاطر آن است که آرامش، آسایش و امنیت را از ما بگیرند.

وی در ادامه گفت: مزدورانی از امارات، ترکیه و عربستان می‌آیند و دلار را به هر قیمتی می‌خرند تا آرامش و ثبات بازار بهم بخورد. حالا یکسری افراد در داخل هم با آن‌ها همصدا می‌شوند.

فدا خاطرنشان کرد: ما این عزت را صدقه سر شهدا و ایستادگی داریم و از این پس هم ایستادگی می‌کنیم. الان ۲۰۰ روز است که اسرائیل درگیر آشوب، خشونت، دو دسته‌گی و اختلاف است. آمریکا هم با اینکه ادعای ابر قدرتی دارد ولی مسائل و مشکلات بسیاری دارد و طولی نمی‌کشد تا زمین بیفتد و فرو بریزد، ساختمانی که در حال فرو ریختن است خطرات و آسیبش خیلی بیشتر از ساختمانی است که یواش یواش خرابش کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: باید حواسمان را جمع کنیم، مسائل و مشکلات ما هم رفع خواهند شد، رسانه‌ها بهترین ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی، همراه کردن و گفت‌وگو هستند. رسانه‌ها مخاطب خودشان را دارند، دستاوردها و موفقیت‌های نظام و هنر ایران را بگویید.

وی یادآور شد: بسیاری از افرادی که در اغتشاشات آمدند و دم از مردم زدند، سر از کانادا در آوردند. بسیاری از افرادی که به جامعه ورزش خیانت کردند، می‌گفتند اهل سیاست نیستند و چون ایران اجازه مبارزه با رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد به فرانسه پناهنده شدند در صورتی که فرانسه هم به آن‌ها اجازه مبارزه با حریف روسی را نمی‌دهد. پس یکی به آن‌ها بگوید که ورزش فقط در ایران سیاسی است و در فرانسه نیست!.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi