شناسه خبر : 99030
چهارشنبه 09 فروردين 1402 , 17:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دغدغه‌های واقعی ایثارگران و انتظاری که از بنیاد هست

جبهه مقاومت اسلامی درحال گسترش در منطقه است و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت توسط فرهنگ‌سازانش یعنی شهدا و ایثارگران رزمنده و جانباز و آزاده تحت رهبری داهیانه ولایت فقیه که اکنون در وجود و حضور نازنین مقام معظم رهبری حفظه ا... تجلی یافته، می تواند...

فاش نیوز - جناب آقای دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلام علیکم. وقتی از جایگاه هیئت رئیسه مجلس به بنیاد شهید آمدید و نگاه تحول‌گرایانه نسبت به بنیاد و قوانین و مصوبات مربوطه داشتید امیدوار شدیم که بالاخره یک دلسوز پیدا شد تا این زمین ناهموار را هموار و هرزه‌زدایی نموده و در یک زمین مستعد و آماده کشت نماید و رضایت شهدا و امام شهدا و رهبری را به دنبال داشته باشد.

در نوشتار و گفتارمان هم امیدواری و حمایت بود؛ اما زمان گذشت و آن تحول به وقوع نپیوست. گفتیم زمان بیشتری لازم است؛ زیرا حدود نزدیک به۴۰سال فعالیت بنیاد و ناراستی هایی که در آن بوجود آمد را به یک ماه و چندماه نمی شود ترمیم نمود، و قوانین و مواد و تبصره های بعضا متضاد با یکدیگر و واقعا غیرقابل اجرا را هم دولت هم مجلس هم مرکز پژوهش ها باید دست در دست یکدیگر سریعا ترمیم نموده و قابلیت اجرا به آن بدهند؛ به طوری که دیگر بهانه ای برای فرار از اجرا و ترک فعل وجود نداشته باشد.

در این مدت ندیدیم مجلس و دولت و مرکز پژوهش ها اراده ای و حتی اشاره ای به این مهم بنمایند. گاهی جلساتی با گروه های ایثارگری تشکیل دادید و حرف ها و نقطه نظرات طرفین مطرح گردید و قول هایی داده شد؛ اما اینگونه جلسات و گردهمایی ها را در همه دولت ها شاهد بوده ایم که به سرانجامی نرسید؛ که اگر می رسید مشکلات و کاستی ها اینقدر روی هم تلنبار نمی شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد مقدس فرهنگی و حمایتی‌ست که متولی جامعه قابل توجه و مهم و مقدس شهدا و ایثارگران است، و هیچگاه این نهاد را با هیچ نهادی مقایسه نکرده و نخواهیم کرد.

همانقدر که جامعه هدف بنیاد مهم است، خدمت به آنان یک مدیریت در سطح عالی را طلب می کند تا هر روز این نهاد و جامعه هدفش در کشور و منطقه و جهان به چشم ها بیاید و قابل تحسین و اثرگزار باشد. این مدیریت عالی نمی تواند روی زمینه ای ترقی کند که تاکنون نه رضایت نسبی جامعه هدفش را جلب نموده و نه به اهداف مقدس قابل انتظارش رسیده است.

در هدف والای تشکیل امت اسلامی و حکومت اسلامی و تمدن اسلامی، بنیاد شهید نقش برجسته ای دارد. جبهه مقاومت اسلامی درحال گسترش در منطقه است و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت توسط فرهنگ‌سازانش یعنی شهدا و ایثارگران رزمنده و جانباز و آزاده تحت رهبری داهیانه ولایت فقیه که اکنون در وجود و حضور نازنین مقام معظم رهبری حفظه ا... تجلی یافته، می تواند در جهان تاثیر مثبت خود را بگذارد، و در این صحنه بنیاد شهید و امور ایثارگران در خط مقدم این فرهنگ و فرهنگ سازی قرار دارد.

دغدغه ایثارگران صرفا مسائل مادی مندرج در مصوبات مربوطه نیست؛ بلکه کیفیت اجرایی آن است که متاسفانه تاکنون مطلوب نبوده و راه و چاره اش نیازمند همگرایی مدیران و مسئولان و مجلسیان متعهد و پاکدست و کاردان با ایثارگران متعهد و کاردان می باشد تا هم نسبت به اصلاحات در قوانین و مصوبات ایثارگران اهتمام بورزند؛ تا واقعا قابلیت اجرا پیداکند، و هم در فرهنگ‌سازی تجلی پیدا کند. در این صحنه مقدس، حضور عناصر دنیاطلب که هدفی جز منافع شخصی و حزبی و گروهی ندارند و همچنین افرادی که ذاتا با این فرهنگ بیگانه هستند(هرچند عنوان ایثارگر یا وابسته ایثارگر را یدک بکشند) جز اینکه در این مسیر مانع ایجاد کنند خاصیتی ندارند.

از مدیریت عالی بنیاد شهید انتظار می رود هم فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را پاس بدارند هم در کاستن مشکلات جامعه هدف که به واقع فرهنگ‌سازان و تاریخ سازان و مصادیق زنده ایثار و جهاد و شهادت هستند گام بردارند. ازخداوند می خواهیم هر کس دراین راه هدف خدمت دارد موفق و موید باشد، و هر کس برای منافع شخصی و حزبی و گروهی خودش را ریاکارانه در این صف جا داده هدایت نماید و اگر قابل هدایت نیست رسوا گردد. ان شاءا...

|| سیدرضاحسینی نژاد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi