شناسه خبر : 99036
پنجشنبه 10 فروردين 1402 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهیان نور فرصتی برای انتقال فرهنگی غنی دفاع مقدس است

راهیان نور فرصتی برای انتقال فرهنگی غنی دفاع مقدس است

فاش نیوز - ساری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران راهیان نور را فرصتی برای انتقال رشادت ها، حماسه و فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل های مختلف جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهیان نور در دستور کار همه نیروهای مسلح و ستاد راهیان نور کشور قرار دارد، اظهار داشت: مسئولیت این کار، سیاستگذاری و هدفگذاری آن را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سپاه، ارتش، انتظامی و جهاد کشاورزی نیز در رابطه با اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب و بازدید از یادمان‌های شهدا در این مناطق مأموریت دارند، افزود: استان مازندران در این زمینه بسیار موفق بود و سپاه کربلا به عنوان مجری اعزام راهیان نور خیلی خوب عمل کرد.

سردار ملکی گفت: جلسه ستاد راهیان نور و جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار استان با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و مدیران کل ۲۶ بهمن در سالن شماره یک استانداری برگزار شد و مسئولیت اجرای کار با سپاه کربلا بود.

وی ادامه داد: سپاه کربلا قبل از این جلسه کارهای خود را شروع کرده بود و با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌ها تدارک دیده شد.

این مسئول با بیان اینکه اعزام دانش آموزان و دانشجویان قبل از پانزدهم اسفند به اتمام رسید، عنوان کرد :۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در قالب کاروان دانش آموزی اعزام شدند و ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور در بخش محلات از پانزدهم اسفند آغاز شد و ۱۰ هزار و ۸۰ نفر از سراسر استان اعزام شدند.

وی شمار زائرین راهیان نور که با خودروی شخصی و به صورت خانوادگی حضور پیدا کردند را ۹۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر مازندرانی به راهیان نور اعزام شدند و از تعداد ۲۱۵ خادم و راوی دفاع مقدس تکریم و تجلبل کردیم.

سردار ملکی با بیان اینکه استقبال مردم خیلی خوب بود و باید روند راهیان را ادامه دهیم، راهیان نور را یک فناوری دانست و اذعان داشت: راهیان نور بهترین و فنی‌ترین و مؤثرترین روش در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است.

وی با بیان اینکه راهیان نور محل انتقال رشادتها، حماسه‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و شهدا است، عنوان کرد: سند راهیان نور را در جلسه ستاد استانی در اختیار دستگاه‌های برگزار کننده قرار دادیم و همه باید در بحث پشتیبانی و حمایت از این کاروان‌ها پای کار بیایند.

این مسئول ضمن تقدیر از سپاه کربلا، مردم، بسیجیان، خادمین و راویان دفاع مقدس اظهار داشت: همچنین دانشجویان افسری تربیت پاسداری سپاه نیز به زائرین خدمت رسانی کردند که نشان از اوج تواضع دارد.

منبع: خبرنگار مهر،
اینستاگرام
راهیانورخیلی خوب هست مردم فهیم میروندازایثاررزمندگان بسیجی ۱۵سال داشتنددرخط مقدم درمیدان مین بادشمن جنگیدندفرهنگ ایثارشهادت ترویج شودنسل آینده بداندرزمنده دانش آموزبودازمیهن اسلامی دفاع کردخیلی خوب مردم بازدیدمیکنندمیگویندرزمندگان تجلیل میکنندداوطلبانه ایثارکردندرزمندگان بسیجی معسرفاقدبیمه حمایت کنیددولت مردان عزیزتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi