شناسه خبر : 99037
پنجشنبه 10 فروردين 1402 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که وصیت کرد پیکرش را با مشت‌های گره کرده به خاک بسپارند

فاش نیوز - شهید محمدحسین سوزنی در وصیت‌نامه خود آورده است: «دلم می‎خواهد هنگامی که مرا در قبر می‎گذارید دست‌هایم را باز بگذارید تا همه بدانند که با آغوش باز به استقبال شهادت رفته‌ام، مشتم را بسته بگذارید تا منافقان بدانند امت محمد(ص) هیچ‌گاه تسلیم زور نخواهد شد و با مشت گره کرده در مقابل ظالم خواهد ایستاد».

شهید

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین سوزنی، از شهدای لرستانی است که ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۳۷ از پدری به نام ابراهیم و مادری به نام منیژه متولد شد، تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و در ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد به خاک سپردند.

شهید محمدحسین سوزنی در وصیت‌نامه خود آورده است: «مادر عزیزم از اینکه وصیت‌نامه‌ام را پشت قاب عکس پنهان می‎کنم و ممکن است مدت‌ها آن را پیدا نکنی معذرت می‎خواهم زیرا چاره‌ای جز این ندارم و نمی‎خواهم قبل از شهادتم به دست کسی بیفتد و یا آن را ببینی.

مادرم! خوب می‎دانم که تو چه زحمت‌ها به پای من کشیدی و با چه رنج و سختی مرا بزرگ نمودی، می‎دانم ولی چه کنم که نتوانستم زحماتت را جبران کنم.

مادرم! تنها خواهشی که از تو دارم اگر سعادت شهید شدن را پیدا کردم حلالم کنی و مرا ببخشی زیرا تو خوب می‎دانی که فرزندت به راه خدا گام برداشته و خوب می‎دانی تنها آرزویم شهادت است، مادرم! همین روزها حمله‌ای سرنوشت‌ساز به یاری خدا در پیش داریم ان‌شاءالله خرمشهر آزاد خواهد شد و پس از آن به فلسطین خواهیم رفت.

مادرجان! اگر شهید شدم غمی به خود راه نده و هرگاه از فکرت خطور کرد که دیگر مرا نخواهی دید کربلا و نجف و کاظمین را به یادآر که زیر چکمه صدامیان کافر و بعثیون پلید قرار گرفته است.

مادرم! اگر شهید شدم منال و غمگین مباش زیرا که با خون ما آنها فتح و پرچم اسلام در تمام جهان افراشته خواهد شد و با این کار قلب امام را شاد خواهیم کرد.

پدرم! هرگاه غم از دست دادنم تو را رنج داد فرزندان فلسطینی را به یاد آور، مدینه را به یاد آور که در چنگ جباران قرار گرفته، مکان‌های مقدس و مردم مظلوم و ستمدیده‌اش را به یاد آور.

خواهرم! می‎دانم که شهادتم را زینب‎وار پذیرا خواهی شد، حجابت را خوب حفظ کن زیرا دشمن از حجاب تو آن‌قدر می‎ترسد که از مسلسل پاسداران خواهد ترسید.

به مردم بگویید هیچ‌گاه به شایعات بی‎اساس گوش نکنند

برادرم! به امامم بگو قبل از شهادتم آرزوی دیدن لبخند پیروزی را روی لبان مبارک‌شان دارم ولی می‌دانم که اگر هم شهید شوم روحم به خدمت‌شان خواهد رفت، زیرا می‎گویند روح شهید آزاد است و هر کجا که بخواهد می‎تواند پرواز کند، پس لحظه پیروزی، روحم به دیدن امام خواهد رفت و حتماً پای مبارکش را خواهم بوسید.

به آمریکا و نوکران سرسپرده‌اش بگویید ای بی‌حیاهای فرومایه و ای بی‎خردان، بس کنید و خجالت بکشید، آخر تا کی ظلم، دیگر آبرویتان در جهان رفته و شکست خورده‌اید و به قول امام دیگر هیچ غلطی نمی‎توانید بکنید.

به شوری بگویید تو هم به فکر خودت باش، تو که دیگر از آمریکا قوی‎تر نیستی، هر دوی شما در یک زباله‌دان قرار خواهید گرفت یک وقت خیالی در سر نپرورانی که مغزت را بچه‌های ۱۳ ساله ما منفجر خواهند کرد.

به منافقان بگویید دیگر جاهلیت بس است، به خود آیید و توبه کنید و سوره مبارکه «نصر» را هرگز فراموش نکنید که می‎فرماید: «چون هنگام فتح و پیروزی خدا فرا رسد و در آن روز مردم را بنگری که فوج‌فوج به دین خدا داخل می‎شوند و در آن وقت خدای خود را حمد و ستایش کن و پاک و منزه دان و از او بخشش و آمرزش طلب کن که او خدای بسیار توبه‌‌پذیر است».

مادرم! دلم می‎خواهد هنگامی که مرا در قبر می‎گذارید دست‌هایم را باز بگذارید تا همه بدانند که با آغوش باز به استقبال شهادت رفته‌ام، مشتم را بسته بگذارید تا منافقان بدانند امت محمد(ص) هیچ‌گاه تسلیم زور نخواهد شد و با مشت گره کرده در مقابل ظالم خواهد ایستاد، چکمه‌هایم را در پایم بگذارید تا کفار بدانند با چشم باز با روح خدا بیعت کرده‌ام، سینه‌ام را باز گذارید تا کفار بدانند آن را سپر اسلام قرار داده‌ام.

مادرم! یک سفارش دیگر دارم و اینکه به مردم بگویید هیچ‌گاه به شایعات بی‎اساس گوش نکنند و به خاطر خدا و به پاس خون شهیدان این همه احتکار و گران‌فروشی و کمبود مصنوعی ایجاد نککند قدری به جبهه‌ها بیندیشند و لحظه‌ای به رزمندگان فکر کنند به آنها بگویید به خدا قسم انقلاب و جنگ و شهادت و کمبود و همه این‌ها برای ما آزمایشی بزرگ از طرف خداوند است پس چه بهتر که همه با هم متحد شویم و از این آزمایش الهی روسفید بیرون آییم و کمتر به فکر دنیا باشیم و زندگی بهشتی‌ها و رجایی‎ها را در نظر بگیریم که درس چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموخت.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi