شناسه خبر : 99055
شنبه 12 فروردين 1402 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه وزارت کشور:

با هنجارشکنان حوزه حجاب برخورد می‌شود

فاش نیوز - دستگاه قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان حوزه حجاب اقدام خواهند کرد.

بیانیه وزارت کشور: با هنجارشکنان حوزه حجاب برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور بیانیه‌ای تبیینی در خصوص مسئله حجاب صادر کرده است که متن آن به‌شرح زیر است:

وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون برآمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که هیچ گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به‌عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست‌خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و... هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم‌الحال و فاسدالعقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام‌فریبانه «زن، زندگی، آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان‌شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصاً دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصاً دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌های سال گذشته تلاش کرد حجاب را به موضوعی برای دو قطبی‌سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نماید و در این راه از همه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به‌کار بست. در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف‌الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چندبعدی معاندان ایران اسلامی گردید، به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می‌داند که به‌احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید.

مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است:

1. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و باحیا صحه می‌گذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم به‌ویژه حق زیست عفیفانه به‌عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می‌باشد، این امر در ماههای گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به‌وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی‌عفتی یا بی‌حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به‌صورت یک موضوع اولویت‌دار مطمح نظر مسئولان امر می‌باشد.

2. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد. در حالی که خانواده‌گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می‌بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود.

3. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود.

در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطرنشان می‌شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکنان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.

اینستاگرام
با ریختن ماست بر سر دختران، انها با حجاب نمی شوند ، این روش مصداق زنده بگور کردن دختران قبل از اسلام است
امربه معروف اداب دارد
حالا کی خواست ماست بریزه
چرا آسمون و ریسمون به هم می بافید و نفوس بد می زنید.
با توجیه و آگاهی بخشی و البته با اعمال قانون توسط دستگاه های قانونی باید مانع این ننگ برهنگی به سبک غربی و آندلوسیزه کردن کشور اسلامی شد.
اگر قانون اعمال نشود سنگ روز سنگ بند نمی شود و اجرای قانون بر همه چیز ارجحیت دارد
متاسفانه شروع از قانون گریزی بصورت گسترده از خود مسولین و نمایندگان مجلس در همه زمینه ها شروع شد و با کمال تاسف نتیجه اش بصورت هنجارشکنی و بی بند و باری زد بیرون .از دید من در همه زمینه ها اول باید با مسولین متخلف برخورد قاطع بشه اونوقت بقیه هم بدون شک متوجه میشن که قانون و شرع با هیچکس شوخی ندارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi