شناسه خبر : 99061
دوشنبه 14 فروردين 1402 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت جانباز نخاعی باستانی‌کار

جانباز شهید حاج مجتبی زینی وند، جانباز ورزش دوست و باستانی کار، که در بین جانبازان و ایثارگران به "پهلوان مجتبی" معروف بود، دیروز جمعه در ماه مبارک ضیافت الله پس از عمری مجاهدت و تلاش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به یاران شهید خود ملحق شد.

فاش نیوز - جانباز هفتاد درصد نخاعی "حاج مجتبی زینی وند( مرتضوی) " پس از سال ها صبر بر آلام و رنج جانبازی روز جمعه نهم ماه مبارک رمضان به درعوت حق لبیک گفت و به جمع هم‌رزمان شهید خود پیوست.

جانباز شهید حاج مجتبی زینی وند، جانباز ورزش دوست و باستانی کار، که در بین جانبازان و ایثارگران به "پهلوان مجتبی" معروف بود، دیروز جمعه در ماه مبارک ضیافت الله پس از عمری مجاهدت و تلاش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  به یاران شهید خود ملحق شد.

جانبا شهید مجتبی زینی وند( مرتضوی)  در سال 1340 در یکی از روستاهای شهر خرم آباد استان لرستان در خانواده ای زحمتکش، متدین و کشاورز دیده به جهان گشود. وی از نوجوانی علاقه وافری به کارهای فنی و مکانیکی داشت و همین امر سبب شد در سال 1362 در بحبوحه جنگ تحمیلی به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآید.

شهیدزینی وند پس از طی مراحل مختلف آموزشی در رسته مخابرات به لشکر 84 زرهی خرم آباد منتقل شد و با اعزام به مناطق جنگی  در مناطق مختلف عملیاتی از جمله عملیات والفجر3 مشغول انجام وظیفه و ماموریت محوله می شود. جانباز مجتبی زینی وند پس از جاری شدن صیغه عقد ازذواج خویشاوندی با دختر عمه اش، بلافاصله به جبهه بر میگردد ولی وقتی شهید صیاد شیرازی که فرمانده وی بود مطلع می شنود که زینی عقد کرده و هنوز عروسی نکرده است او را به اجبار به مرخصی می فرستد تا عروسی کند. پس از انجام تشریفات عروسی شهید مجتبی زینی وند با اینکه تنها 37 روز از ازدواجش گذشته بود در سال 1365 در عملیات مهران به درجه جانبازی مفتخر و قطع نخاع می شود ولی با ارده قوی که در خود پرورانده بود به ادامه تحصیل ادامه داد تا اینکه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیرت از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

تنها یادگار این شهیدعزیز فززندی است به نام علی که پس از 18 سال انتظار، از جانب پرودگار متعال به وی اهداء شده است.

پهلوان مجتبی زینی وند که بعدها فامیلی خود را به مرتضوی تغییر داد در فعالیت های ورزشی بسیار فعال بود و در رشته وزنه برداری و باستانی کاری جانبازان و معلولین صاحب عناوین بسیاری بود و این اواخر هم به عنوان پیشکسوت ورزشی از سوی فدراسیون به عنوان داور به مسابقات اعزام می شد.

مراسم تشییع و تدفین جانباز شهید"محتبی زینی وند(مرتضوی) روز دوشنبه 14 فروردین 1402 در گلزار شهدای بهشت رسول(ص) بخش ویسان خرم آباد برگزار ئ پیکر این شهیدِسعید در جوار دیگر شهدای این خطع آرام خواهد گرفت.

اینستاگرام
سلام
ایشون لرستانی هستن
خدا ما رو با ایشون محشور کنن
مگر در بهشت هم شهرستانی و فارس و لر و ترک و غیره داریم!؟
مجتبی جان
پهلوان رشته باستانی
قهرمان رشته وزنه برداری
داور بین المللی رشته وزنه برداری
خدا نگه دار
روحت شاد
سلام ما را به امام و شهدا برسان
سلام ایشان اهل لرستان شهرستان چگنی،شهروندان هستند
روحش شاد و یادش گرمی باد.
فردا مراسم یاد بود مسجد نور
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi