شناسه خبر : 99062
شنبه 12 فروردين 1402 , 14:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حرم جمهوری اسلامی و چرایی وجوب دفاع از حریم آن

گاهی نغمه هایی مبنی بر ناکارآمدی جمهوری اسلامی سر داده می شود، در حالیکه کدام کشور توان دفاع در برابر انبوه تهدیدات داشت و در عین حال بالاترین اقتدار در منطقه و بالاترین بازدارندگی، حتی در برابر امریکا، بالاترین توسعه زیر ساخت ها براساس آمار منابع معتبر داخلی و بین‌المللی...

 فاش نیوز - جمهوری اسلامی در اوج اقتدار به سوی جهانی شدن، در نهایت مظلومیت، در جنگ شناختی بوده و نیاز به ایثار آبرو و جهاد تبیین در صحنه جنگ ترکیبی دارد!

نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه، در گام دوم انقلاب در جهان خواهد درخشید...
 
چگونگی ایجاد جمهوری اسلامی

علیرغم اینکه انقلاب مردم پیروز میدان بود و نیازی به انتخابات نبود، ولی  برای اولین بار در ایران نوع نظام به رای مردم گذاشته شد و در12 فروردین تغییر رسمی نظام متکی به رای رسمیت یافت. جمهوری اسلامی بر ویرانه عقب افتاده با نظام فاسد و ناکارآمد با مختصر اصلاح همان ساختار استقرار یافت، و بدون تجربه و بدون آموزش، منتخبان مردم سرکار آمدند، و از ابتدای کار خود با نفوذی ها، لیبرال ها، شیطنت ها مواجه شد. و در عین حال تغییر قوانین از نظام دیوان شاهی به مردم سالاری دینی صورت گرفت و به مرور در حال ترمیم قرار گرفت.


دستاوردهای جمهوری اسلامی

 علیرغم همه تحریم های دشمنان خارجی و فتنه های داخلی و ضربات نفویها، جمهوری اسلامی دستاوردهای انبوه مادی و معنوی وبرکات فراوان داشته و رکورد بی نظیر را ثبت کرد. دستاوردهای درخشان و چشمگیری داشته است، که بشدت با پیش از انقلاب رشد چند برابر داشته است و مایه مباهات و افتخار ایران و ایرانیان است و در این فراز و نشیب، تجارب گرانبهایی بدست آمده و جمهوری اسلامی بعد از هر فتنه قوی‌تر شده است و باور ما می توانیم در میان جوانان نهادینه شده است.


شبهه پراکنی برعلیه جمهوری اسلامی

 گاهی نغمه هایی مبنی بر ناکارآمدی جمهوری اسلامی سر داده می شود، در حالیکه کدام کشور توان دفاع در برابر انبوه تهدیدات داشت و در عین حال بالاترین اقتدار در منطقه و بالاترین بازدارندگی، حتی در برابر امریکا، بالاترین توسعه زیر ساخت ها براساس آمار منابع معتبر داخلی و بین‌المللی داشته است. لذا نه تنها ناکارآمدی معنا ندارد و بیشتر عملیات روانی دشمنان است، بلکه کارآمدترین نظام در برابر شدیدترین فشارها، کارآمدترین در شکستن تحریم ها، کارآمدترین دربرابر منافقین نفوذی در ارکان نظام را داشته است.

به فرمایش رهبری، گاهی می‌گویند جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده، اگر این ادعا درست است، کسی که به بن‌بست رسیده خودش از پا می‌افتد و به زمین می‌خورد پس چرا این همه برای به زمین زدن او هزینه می‌کنید؟ این مطالب القای دشمن برای دمیدن یاس در جامعه هست. جمهوری اسلامی نه تنها هیچ بن بستی ندارد؛ بلکه شتابان و درحال صعود و فتح قلل جهانی است.

در فرض جایگزینی می توان گفت، در شرایط امروزی دیگر نظام شاهی قبل و ملی جواب نمی دهد، نظام لیبرالی و لاییک و سرمایه داری.... یعنی سیطره غرب را به همراه دارد و اگر دشمنان بر فرض محال بتوانند به تغییر نظام بکشانند، گزینه شان اصلاح طلبان نیز که سرمایه اجتماعی شان هستند، نخواهد بود. چرا که آنان به دنبال تصفیه خونین بدتر از سوریه و عراق خواهند بود. موضوع رفراندم نیز معنا ندارد؛ وقتی حضور انبوه مردم پای صندوق های رای و راهپیمایی ها را داریم و هیچ کشوری در تعیین نوع حکومت انتخابات نداشته است که ما داشته باشیم و در فاصله کوتاه از انتخابات نظام سیاسی قبلی در 44 سال پیش، منطقی نیست و اینکه هنوز جمهوری اسلامی به مطلوب های خویش دست پیدا نکرده و در مرحله اصلاح دولت به سمت دولت اسلامی است. لذا نظامی بهتر از جمهوری اسلامی نیست و گزینه جایگزین منطقی، جز اصلاح عیوب و ضعف های درونی برای کشورمان وجود ندارد.


وضعیت جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی در وضعیت فعلی از سوی دشمنان بیرونی با تهدیدات جدی فرعون ها شامل تحریم و وسوسه های دشمن، دچار تحریم مالی و علمی، تحریف ودروغ پردازی، راهزنان فکر و عقیده، توطئه واژگونه نمایی، تهاجم مراکزضدمعنویت و ضداخلاق، خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، جنگ شناختی و... مواجه بوده و درچالش های درونی با غفلت زدگان داخلی، تحلیل سراپا غلط، تلاش جهنمی ها و منحرفین در همسویی با اهداف دشمنان در تلاش هستند. جمهوری اسلامی ضعفهای درونی شامل مشکلات اقتصادی واخلاقی و مفاسد سیاسی دارد. و در مجموع وضع موجود، با شعب ابی طالب فاصله زیادی دارد و ضعف ها از مسلمانی ماست والا اسلام و جمهوری اسلامی به ذات خود فاقد عیوب است.

جمهوری اسلامی بزرگ پرچمدار اسلام ناب در معرض تهدید همه اشرار عالم برای ایجاد یاس و دلزدگی، شبهه، اعراض و رویگردانی ملت با روش های تحقیر انبوه دستاوردها و با بزرگنمایی ضعف ها مواجه می باشد و داخلی هایی که فی قلوبهم مرض هست با کار شکنی و همسویی با دشمن؛ توسط رسانه های زنجیری در تلاش اند. ودر این صحنه مظلوم ترین نظام، حتی بعضا با نیت خیرخواهانه مورد حمله نیروهای انقلابی قرار دارد. عدم همراهی مان در اهداف جمهوری اسلامی و رهبر آن، عبرت قصص قرانی در امم پیشین و عبرت عدم همراهی در زمان ایمه اطهار و عبرت کشور اندلس و آذربایجان وترکیه و.... را متذکر هست. و رسالت همه احرار، امید وحمایت از آن و تلاش است.

 نظام جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت، دارای بهترین قانون اساسی، آزادترین کشور، مستقل ترین در سیاست ها و برنامه های خود، دارای بهترین رهبر در جهان، کارآمدترین در میان فتنه های دشمنان خارجی و داخلی بوده و واقعیتی تلخ برای دشمنان کافر و منافق و صهیونیست ها و واقعیتی شیرین برای محرومان بوده،بزرگترین نعمت الهی برای بهترین امت روی زمین است. و می توان گفت جمهوری اسلامی پدیده بهترین نظام برای عصر حاضر برای تقویت آرمانها و گسترش و تداوم اهداف و ارزش های  اسلام ناب بوده و جمهوری اسلامی در اوج اقتدار بسوی جهانی شدن، در نهایت مظلومیت در جنگ شناختی بوده و نیاز به ایثار آبرو و جهاد تبیین در صحنه جنگ ترکیبی دارد! نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه بوده، و در فرایند جهانی شدن در گام دوم انقلاب خواهد درخشید!

 نظام جمهوری اسلامی یعنی حکمرانی منتخبین مردم براساس حاکمیت دین اسلام بر امور جامعه و چه چیز بهتر از این خواهد بود. در زمان غیبت معصوم، اسلام در قالب نظام جمهوری اسلامی و نظریّه ولایت فقیه نمود یافته و به همین جهت حفظ نظام تعبیر به اوجب واجبات شده است. بر همین اساس امام راحل گفتند: "حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌‌کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند." و امام خامنه ای نیز در اوج فتنه 88 گفتند آماده اند جان خویش را فدایش کنند. و برهمین اساس نیز شهید سلیمانی گفته است: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص) "بنابراین وظیفه ما درک شرایط، نق نزدن، دامن نزدن به شایعات و برعکس تزریق آرامش در برابر التهاب افرینان و منفعت طلبان و ورشکستگان سیاسی بوده و دین ما پاسداری از نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون ۲۲۰هزار شهید بهار آزادی و حراست از آن است و از جنبه های عبد خدا بودن، تبعیت از امام المسلمین است. و آنان که از نظام جمهوری اسلامی و رهبرش زاویه دارند، ریشه مشکلشان در مبانی اعتقادیشان و حلیت لقمه هاشان دارد؛ که امروز عدم همراهی صدمه به اسلام؛ انقلاب و کشور بوده و جفا و ظلم نابخشودنی است. جهاد تبیین والاترین تکلیف شرایط امروز در صیانت از جمهوری اسلامی است.  

 

ضرورت چرایی جهاد تبیین در رسالت عمومی

با عبرت گیری از تاریخ، اطاعت از نایب امام زمان، بزرگ پرچمدار، حمایت از جمهوری اسلامی به عنوان نظام برآمده از شهدا، حمایت از دولت انقلابی، اهداف انقلاب، دامن نزدن به ضعف ها که یاس اوراست  که البته نقد بجا بسیار ضرورت دارد. ندای هل من ناصر جهادتبیین، یک جهاد عظیم و فریضه و تکلیف دینی واجب عینی و فوری است. که با جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن بایستی روشنگری صورت گیرد. با جهادتبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن، در جامعه مصون سازی صورت گیرد. وبا جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی های لازم را قبل تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایتهای جدید دشمن بوجود اید. یاری انقلاب و نظام،  کمک به سامان گرفتن امور جاری، تحمل شرایط، عدم نق زدن،  عدم همراهی با تبلیغات منفی رسالت عمومی همگانی است و رسالت ما در برابر شهدا، حراست و صیانت و ترویج فرهنگ و تداوم بخشی راه شهداست.


چیستی جهاد تبیین

 در جهادتبیین پنج گونه و پنج اقدام  را بایستی انجام داد: اقدام نخست جهاد تبیین ایجابی (اثباتی)  یعنی بیان حقایق، و "روایت درست"، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی، تخصصی در حوزه های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به اینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک نمایی، ناموفق جلوه دادن، انزجار از توان داخلی، بزرگنمایی کارهای غربیهاست. اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی، یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می باشد. هدف جهادتبیین، شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه زدایی، خنثی سازی حرکت دشمنان دربرابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم، جنگ ترکیبی، جنگ روایت ها، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می باشد. اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد.بعبارتی قبل از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات اینده تلاش صورت گیرد. اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه (تهاجمی) یعنی حمله تبیینی قبل از وقوع تهاجم جنگ شناختی دشمنان بر علیه بنیان های فرهنگ منحط انان می باشد. اقدام پنجم جهاد تبیین منتظرساز یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی درگام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) می باشد.


زمینه سازی ظهور مهدویت

 جمهوری اسلامی براساس بیانیه گام دوم انقلاب، هدف ارمانی اش، ایجاد تمدن نوین اسلامی، و زمینه سازی اذهان وبستر سازی هسته های یاوران مهدی ( عج) برای ظهور خورشید عظمای ولایت بوده و اکنون شیعه در حال تمرین پذیرش نایبی امام الزمان به امام معصوم (عج) و پالایش دین داری در ازمون بصیرت اخرالزمان و جامعه سازی منتظران مهدی، تربیت سرباز و زمینه ساز پذیرش امام عصر، پذیرش مومنین درعشق به نظام جمهوری اسلامی بعنوان مقدمه نظام عدالت گستر مهدوی و عشق منتظر حکومت مهدوی برای خویش و جامعه جهانی است. و جمهوری اسلامی در اوج اقتدار بسوی جهانی شدن، در نهایت مظلومیت در جنگ شناختی بوده و نیاز به ایثار آبرو و جهاد تبیین در صحنه جنگ ترکیبی دارد! نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه، در گام دوم انقلاب مبشرمهدویت در جهان خواهد درخشید!

 جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد. جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت به صورت جنگ ترکیبی و همه‌جانبه با استفاده از همه روش‌ها و ابزار‌ها توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف، به دنبال وارونه‌نمایی واقعیت‌های جامعه و ترویج سبک غربی و مأیوس‌سازی مردم از نظام و انقلاب هستند؛ لذا مؤمنین انقلابی نیز بایستی بر اساس تکلیف «عینی بودن جهاد تبیین» در همه رده‌های سنی در حد استطاعت به تولید و انتشار مطالب صحیح اهتمام بورزند و با جریان تحریف و انحراف مقابله کنند. این جهاد براساس تکلیف، بایستی فراگیر و گسترده باشد.

 تلاقی بهار قرآن در بهار طبیعت، مقوم بهار معنویت در جامعه اسلامی و شکوفایی بهار معنوی گام دوم انقلاب را نوید میدهد ! و ما بایستی در تحقق آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل‌گر و زمینه‌ساز ظهور مهدوی است بکوشیم؛ لذا جهادگران گام دوم انقلاب جزء منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) هستند. ان‌شاءالله بتوانیم در ساختن تمدن نوین اسلامی سهیم باشیم و بایستی در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب کنیم تا به عنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم.
 

|| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی  

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi