شناسه خبر : 99093
دوشنبه 14 فروردين 1402 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید عطرآگین «علی یزدی» از شهدای ارتش در عملیات فتح المبین

فاش نیوز - شهید «علی یزدی» از شهدای والامقام نیروی هوایی ارتش در قم است که پیکرش پس از گذشت سال‌ها معطر و سالم نمایان شد.

 

شهید عطرآگین «علی یزدی» از شهدای ارتش در عملیات فتح المبینبه گزارش دفاع‌پرس از قم، شهید گروهبانیکم «علی یزدی» در سال ۱۳۳۶ در روستای مومن آباد شهر جعفریه قم به دنیا آمد؛ وی پس از اخذ مدرک سیکل وارد نیروی هوایی ارتش شد و با ادامه تحصیل، مدرک دیپلم را اخذ کرد.

شهید یزدی در دوران انقلاب نسبت به پخش اعلامیه‌ها و نوار‌های سخنرانی حضرت امام (ره) اقدام می‌کرد. بسیار شوخ طبع بود و خود را کاملا در خدمت به خانواده و والدین قرار داده بود. اهل دست‌گیری از نیازمندان بود.

این شهید والامقام با انتقال به قم در آمادگان منظریه ارتش (شهید فراشاهی) مشغول ادامه خدمت شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی برای دومین بار در تاریخ سوم اسفند سال ۱۳۶۰ به عنوان جمعی لشکر ۷۷ به منطقه تپه چشمه اعزام شد.

شهید یزدی در تاریخ ۱۶ اسفند همان سال در عملیات فتح المبین در حالی که فرماندهی گروهان را بر عهده داشت، بر اثر اصابت ترکش به دست و پا و سینه مجروح و در بیمارستان شماره دو ارتش بستری شد.

این شهید سرافراز سرانجام در ۱۱ فروردین سال ۶۱ بر اثر جراحات به آرزوی دیرینه اش که شهادت در راه خدا بود رسید و در گلزار شهدای شیخان قم خاکسپاری شد.

پدر و مادر این شهید عزیز به نام‌های شهید صفر یزدی و شهیده ربابه ترک زاده در آخرین بمباران هوایی قم در محله امامزاده ابراهیم (ع) در فروردین سال ۶۷ به شهادت رسیدند و مزار مطهرشان در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قرار دارد.

چندین سال قبل هنگام حفاری در مجاورت مزار مطهر شهید، بخشی از دیواره قبر فرو ریخت و پیکر سالم شهید یزدی پس از ۳۳ سال، نمایان شد و بوی رایحه خوشی فضای گلزار را دربرگرفت. همان زمان موضوع این شهید عطرآگین مورد رویت و تایید مسئولان استانی و کارشناسان ذی‌ربط قرار گرفت.

مجموعه‌ای به نام «از جنس نور با عطر یاس» شرح زندگی و شهادت شهید یزدی با همت فرزند وی منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi