شناسه خبر : 99247
شنبه 19 فروردين 1402 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذری بر زندگینامه شهید «هاشم کردستانی»

فاش نیوز - «هاشم کردستانی» متولد سال ۱۳۳۹ که پس از سال‌ها مجاهدت در راه انقلاب سرانجام در سال ۱۳۶۲ حین درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب در روستای «کول» از توابع شهرستان دیواندره به شهادت رسید.

 

گذری بر زندگینامه شهید «هاشم کردستانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ‌«هاشم کردستانی» فرزند ولی روز یازدهم شهریور ‌سال ۱۳۳۹ میان خانواده‌ای زحمتکش و متدین در روستای «شیروانه» از توابع شهرستان کامیاران به دنیا آمد.

هاشم در حالی که هنوز نوزادی بیش نبود پدرش را از دست داد و دوران کودکی را در آغوش پر مهر مادر، در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیل ادامه داد.

وی دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی از ادامه تحصیل بازماند و در سن نوجوانی برای امرار معاش خانواده به کشاورزی و کارگری در شهر‌های مختلف مشغول شد.

با توجه به هجمه تبلیغات دروغین گروهک‌های ضد انقلاب و تحریک احساسات جوانان و نوجوانان در مناطق مرزی به ویژه در استان کردستان، هاشم نیز برای مدت کوتاهی به این گروهک‌ها پیوست و پس از پی بردن به ماهیت اصلی و اهداف شوم آنان به آغوش میهن بازگشت.

هاشم با شناختی که از گروهک‌های ضد انقلاب داشت، برای مقابله با نقشه‌های پلیدشان در سال ۱۳۶۰ به گروه ضربت پیشمرگان مسلمان کرد پیوست و به پاکسازی و مبارزه علیه آنان مشغول شد.

وی پس از سال‌ها مجاهدت سرانجام در سال ۱۳۶۲ حین درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب در روستای «کول» از توابع شهرستان دیواندره به شهادت رسید و پیکرش پس از تشییع در زادگاهش (روستای شیروانه) به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi