شناسه خبر : 99254
شنبه 19 فروردين 1402 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگینامه شهید «جلیل حسن زاده عبدی»

فاش نیوز - جلیل حسن زاده عبدی در سال 1340 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و سرانجام 2 تیر 1367 به شهادت رسید.

 

مروری بر زندگینامه شهید «جلیل حسن زاده عبدی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «جلیل حسن زاده عبدی» در شب یلدا (چله) سال 1340 در شهر ارومیه به دنیا آمد. والدینش نام او را از اسمای زیبای خداوند متعال (جلیل) انتخاب کردند. وی از ابتدای کودکی پر جنب و جوش بود. بزرگتر که شد تمایل زیادی به انجام واجبات و اعمال دینی نشان می داد.

جلیل علاقه زیادی به نماز خواندن و رفتن به مسجد داشت و همیشه به همراه مادرش و حتی پیش قدم‌تر از او حاضر می‌شد که به مسجد و یا شرکت در جلسات قرآن برود.

وی تا پنجم ابتدایی درس خواند و به علت نبود پدر و داشتن مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نشد. خدمت سربازی و دوره آموزشی مربوط به آن را در شهر مقدس مشهد گذرانید و بعد به ارومیه آمده و در ارتش خدمت کرد. جلیل به خاطر عمل به سنت پیامبر(ص) و تکلیف شرعی ازدواج کرد و یکی از معیارهای او برای ازدواج مومن و نماز خوان بودن همسر آینده‌اش بود.

با آغاز جنگ تحمیلی او در صیانت از آرمان‌های والای انقلاب و اطاعت از رهبر خویش اسلحه بر دوش نهاده و با علاقه زیاد به بسیج و بسیجیان پیوست و این مسیر را آگاهانه انتخاب کرد. چرا که قبل از اینکه وارد سپاه شود شغل آزاد و درآمد کافی برای تامین هزینه های خانواده داشت ولی به دلیل علاقه زیاد به امام و انقلاب و اسلام این راه را انتخاب کرد.

خژجلیل 4 ماه بعد از ازدواجش به خاطر حفاظت از صندوق‌های رای به شهرستان مهاباد اعزام می شود که در جاده مهاباد از طرف ضد انقلاب از ناحیه شکم به شدت مجروح و در بیمارستان بستری می شود.

سرانجام این جانباز والامقام بعد از 3 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت در تاریخ 2 تیر 1367 به مقام رفیع شهادت نایل می آید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi