شناسه خبر : 99881
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت مقابله با سگ گردانی در فرودگاه های کشور

روندنظارت مردمی و عملیات بازدید مردمی، طی ۶ ماه گذشته نشان می دهد که فرودگاه های کشور ام القرای اسلامی تبدیل به عرصه جولان سگ‌گردانی شده است...

فاش نیوز - گزارش های مردمی و نظارت های روزمره از تبدیل شدن پدیده سگ گردانی به امری عادی در فرودگاه ها در مقابل سکوت افراد و سازمان های مسئول و دست اندرکار جکایت می کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم رسیدگی چند ماهه به گزارش های مکرر و متواتر مردمی در خصوص اخلال در نظم عمومی و برهم زدن آسایش و امنیت مردم با ورود سگ های تزیینی به داخل سالن مسافری فرودگاه های کشور و رواج پدیده سگ‌گردانی فرودگاهی البته با اباهه انگاری بسیاری از مدیران و مسوولان امر، ضمن فهرست تنها برخی از مراجع قانونی و متولی ممانعت از این امر در ذیل که از طرق مختلف به آنها اعلام شده است، مجددا هشدار داده می شود که عدم رسیدگی به این پدیده شوم، تبعات و اثرات جبران ناپذیری بر روند مسافرت های هوایی خواهد داشت.

ضمن اینکه ادعای الزام ایکاوو و یا نهادهای بین المللی هوایی به این اقدام اولا خلاف است؛ ثانیا جمهوری اسلامی ایران در بومی سازی کنش های اجتماعی بر مبنای فرهنگ و رویه ایرانی اسلامی کاملا آزاد است و آنچه اکنون در حال رخ داد است قطعا مصداق برهم زدن نظم عمومی و امنیت اجتماعی و سلب آسایش مردم است.
عدم هدایت محموله های سگ های تزئینی غیر ضرور و حرام الاستعمال در فقه متعالی تمامی مذاهب اسلامی به سالن بار، توهین به ارزش های مردمی است که تاکنون بارها به این اقدام اعتراض کرده اند.
افراد و سازمان های ذیل طبق اسناد موجود، شفاهی یا کتبی یا حضوری یا تلفنی و یا در مواردی با هر چهار روش، مورد مطالبه قرار گرفته اند که متاسفانه هنوز اقدام بایسته ای در خصوص این بی نظمی اجتماعی و حفره امنیتی روانی انجام نشده است.
روند پایش و گزارش دهی و نظارت مردمی و عملیات بازدید مردمی، طی اقلا 6 ماه گذشته نشان می دهد فرودگاه های کشور ام القرای اسلام تبدیل به عرصه جولان سگ‌گردانانی شده است که با ایجاد آلودگی محیطی، آلودگی صوتی، آلودگی بهداشتی و البته خطرات احتمالی میکروبیولوژی و احتمالات زیرساخت هایی از حوزه آفندی جنگ بیولوژیک و عدم فعال شدن پدافند غیر عامل، کاملا خواسته و یا ناخواسته سازمان یافته امنیت و آسایش مردم را هدف گرفته اند. در حالی که در بسیاری از دول کفر هم سگ برای ورود به فرودگاه منع و حصرهایی دارد، در ایران خبری از شیوه نامه نیست.
در پایان، فهرست افراد و سازمان هایی که رسما این گزارش را اخذ نموده اند ولی نهایتا هنوز میدان خالی از نتیجه است اعلام می شود:
۱. سازمان بازرسی کل کشور
۲. دادستانی کل کشور
۳. سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه
۴. شخص وزیر راه به صورت گفتگوی حضوری
۵. شخص فرمانده انتظامی کشور از طریق تماس با تلفن همراه ایشان و ارسال نمابر
۶. شخص رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مطالبه حضوری و ارسال نمابر و تماس تلفنی
۷. شخص رئیس شرکت فرودگاه های و خدمات ناوبری هوایی ایران از طریق شکایت حضوری
۸. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طریق گفتگوی تلفنی با احدی از اعضا و ارسال نمابر
۹. سازمان پدافند غیر عامل کشور از طریق ارسال مکرر گزارش و مذاکره با برخی مدیران ارشد و میانی
۱۰. شخص رئیس حراست سازمان هواپیمایی کشوری و عدم رسیدگی ایشان
۱۱. شخص فرمانده پلیس فرودگاه های کشور و عدم ممانعت ایشان از ورود سگ به سالن مسافری به مصداق ممانعت از بر هم زدن نظم عمومی از طریق ایجاد سر و صدای زیاد و نامعمول
۱۲. دادستان فرودگاه مهرآباد از طریق دیدار حضوری و عدم ممانعت ایشان، علی رغم چندین مورد ارسال گزارش و مراجعه حضوری
۱۳. سازمان قضایی نیروهای مسلح
۱۴. دادستانی نظامی تهران
۱۵. سازمان اطلاعات استان تهران
۱۶. سازمان حفاظت و اطلاعات فراجا
۱۷. بازرسی کل فراجا
۱۸. سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا
۱۹. فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی کشور از طریق جلسه حضوری با نماینده ولی فقیه در این مجموعه و مدیران نظارتی آن
۲۰. حراست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از طریق چندین مورد مذاکره و ارسال نمابر و تقدیم گزارش حضوری

ضمنا خاطرنشان می شود اسناد مکفی و مناسب جهت اثبات وصول این گزارش ها از طریق نهاد های مسوول فوق موجود است و گزارش های مکرر ارسالی مکتوب اگر در سامانه نمابر قابل تکذیب باشد و یا دیدارهای حضوری تکذیب شود، سیل پیامک های ارسالی روی تلفن های همراه وزیر و یا دیگر بزرگواران در بازه های زمانی مختلف و چند ماهه قابل تکذیب نیست.
امت حزب الله وظیفه خود می داند تا توقف این اقدام ضدفرهنگ و امنیت اجتماعی و هدایت آن به سالن های بار و نه سالن مسافری، به مطالبه خود ادامه دهد تا همانند قصه بی‌حجابی دچار خوش خیالی به وعده های مدیران نشود.
سیزدهم اردی بهشت ماه یکهزار و چهار صد و دو

|| گزارش مردمی

اینستاگرام
حال در کشور ما این همه نهاد امنیتی بیایند که مشکل کشورمان شده سگ تزئینی و کشور با برخورد با این معضل گل و بلبل میشود و نه فسادی می ماند و نه اختلاسی
هرچیزی به جای خودش ./..
همان طوری ما انتظار داریم(انتظار بجایی)با مفاسد بزرگ برخورد بشه همان طور هم باید با ناهنجاری های اجتماعی(مثل این موضوع) و موارد خلاف قانون کشور که به ظاهر کوچک هستن و تبعات آن هم چه بخواهیم و چه نخواهیم به همه خانواده ها سرایت می کند باید برخورد بشه./..
ما با بی حجابی مشکل نداریم اما سگ گردانی در اماکن عمومی قابل قبول نیست. درحالی برخی در چمن پارک به استراحت یا خوردن غذا میپردازند که سگ ادرار یا مدفوع کرده.
هر چیزی که تبعات جمعی و اجتماعی داشته باشه و خلاف قانون هم باشه تعدی به حق دیگران محسوب میشه. در باره بی حجابی هم نمیشه گفت که هرکس حق داره خودش انتخاب کنه. بله نوع و رنگ پوشش اختیاریه ولی حد پوشش را شرع و قانون باید تعیین کند خصوصا در جامعه اسلامی. وگرنه چه حدی برای برهنگی وجود خواهد داشت؟!
اگر هرکس حق داشته باشد هرپوششی داشته باشد حیا و عفاف دیگر معنا ندارد که فرق حیوان و انسان در همین حریم هاست
mگرامی
مگه رعایت حجاب دراماکن عمومی قانون مملکت و شرعی نیست ؟ پس چرا این خلاف قانونی و شرعی(البته اوناییکه شرع راقبول دارن) از نظر شما اشکال نداره ولی سگ گردانی اشکال داره؟!؟!
این همه فساد و گرانی و تورم و دزد و ظلم و بی اخلاقی رو ندیدین و چسبیدین به سگ و گربه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما کجا دارین زندگی می کنین! عجب ضرورتی!!!
به طور حتم سگ ها و گربه ها و ....بر انسان نماهای دزد و ظالم و مال مردم خور شرافت دارند
چرا فکر می کنید همه کارها باید تعطیل بشه و همه دنیا مصروف رسیدگی به شما بشه و در میان اینهمه خبر و گزارش، هیچ چیز دیگری هم نباید از امور و مشکلات دیگر جامعه منتشر بشه؟
اینهایی هم که وقت گذاشتند و با زحمت و هزینه زیاد اینجا خدمت رسانه ای میدهند برای خودشوان مرام و اعتقاد و هدفی دارند و اگر این حرف یک ایثارگر باشد اصلا ایثارگر جماعت که اینقدر خوخواه نمیشه در میان اینهمه خبر یکی هم به این مسئله اختصاص یافته که لااقل برای تنوع هم بد نیست . آدم از این همه غر و نق که بعضیها می زنند خسته میشه!
تعداد کمی از نظرات اینچنینی که برخی از جامعه ایثارگران می دهند حداقل بنده تعجب می کنم!!!!!! یعنی طرز فکر افراد اندکی که برای برپای این نظام از سلامتی روحی و روانی و جسمانی خود گذشته اند قابل درک نیست!!! یعنی چه که منکر بی حجابی و سگ گردانی اشکال نداره ولی منکرهای اقتصادی اشکال داره!!!
دوستان منکر منکر است در هر درجه که در بین مردم و مسئولین رواج پیدا کنه./.
باید با هر کدام هم برخورد بشه و نه اینکه اونایی که مشهود هستند برخورد بشه (مثل دزدی و اختلاص و...) ولی اونایی که مشهود نیستند برخورد نشه یا در اولویت آخری باشن که اتفاقاً اونایی که مشهود نیستند یواش یواش به فرهنگ و عرف جامعه تبدیل شده و راحت تر قابل پذیرش می شن و برای نسل جدید و آینده از ناهنجاری به هنجارتبدیل خواهد شد ./.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi