شناسه خبر : 99959
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 , 17:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درپاسخ به شبهه یک جوان کاسب‌کار!

فریدون نوروزی - ...در مسیر بازگشت از مراسم سالروز آزادی‌بازی دراز و تجدید خاطرات از پادگان ابوذر و مناطق عملیاتی سرپل ذهاب؛ در یک شهر کوچک جهت خرید توقف کردیم.

جوان فروشنده؛ که از همین ده ها هزار نفر راهیان کلی کاسب شده بود! منتقد بود که چرا این همه هزینه می شود تا این جمعیت را به اینجا منتقل کنند؟ 
گرچه بصورت مبسوط و صبورانه پاسخش را دادیم که این مردم از جیب خودشان هزینه می کنند و این سفر را زیارت تلقی نموده و بابت آن هزینه اش را خودشان پرداخت می کنند، اما مگر باور می کرد!
 
...قطعا این ابهام و پرسش بخش بزرگی از مردم را درگیر می کند و به گمانشان هزینه اردوهای راهیان نور از بیت المال پرداخت می گردد. در حالیکه بسته به میزان فاصله مقصد تا مبدا مبالغ از زائرین دریافت می شود و مسیر ما که فاصله نزدیک به غرب است هر نفر ۲۵۰ هزار تومان واریز نموده اند.
...بماند که شهدا بر حیات و ممات ما حق دارند و اگر مال که هیچ جانمان را برای شناساندن و تبیین ارزش های دفاع مقدس بدهیم باز هم نتوانسته ایم گوشه ای از جانفشانی های ایشان را جبران نماییم.
از طرفی؛ پذیرایی و خورد و خوراک زائرین بسیار ساده و حدااقلی در نظر گرفته می شود و بریز و بپاشی وجود ندارد.
به هر روی، به نظر می رسد در معرفی و چگونگی برگزاری این کاروان ها از سوی متولیان امر و قرارگاه مرکزی راهیان نور کوتاهی شده است و ضروریست تا نحوه اعزام، هزینه ها و اهداف این اردوها برای مردم روشن گردد تا اینگونه ابهامات به وجود نیاید.

 

اینستاگرام
این همان دردی است که حقیرچندین سال فریادش میزنم وکسی گوشش بدهکارنیست وقتی درترویج فرهنگ ایثاروشهادت به اندازه هیچ کدام ازفرهنگهای مرسوم هزینه نشده باشدووقتی جوان امروزی تفهیم نشده باشدکه اگرمقتدروباامنیت زندگی میکنداین اقتدارش واین امنتیتش قبلاهزینه هایش راهمین شهداپرداخت نموده اندالبته بایدمنتظرازاینهابدترش هم بودوقتی سایتی مانندهمین فاش نیوزکه رهبرش یک شهیدزنده است وکارکنانش مطالب حقیرراکه همه اش درارتباط باشهداودفاع مقدس است رامنتشرنمیکندبهمین سبک که نگاه کنیم وهمین نگاه راکلی محاسبه کنیم بخداقسم بازهم مردم مافهیم هستندوالاشایددرهمین مسیرراهیان نورهزاران حادثه گوناگون رخ میدادتاسف شماکاملابجاست وحقیرهم برای خودم متاسفم
دقیق ودرست می فرمایید.نقص در کارفرهنگی وعدم اطلاع رسانی خوب وبموقع هست.

الآن اگرتوجه بفرمایید خیلی از اقشارجامع فکرمی کنند بودجه دولت پای خانواده ی شهدا وجانبازان ورزمندگان ریخته میشود ولی ازآنطرف این قشر مظلوم را اگر نگاه کنید حتی به حق قانونی ومتصریح شده درمصوبات مجلس هم نرسیده اند تاچه رسد به مازاد آن!!!
متاسفانه دوگانگی درجامعه ایجاد ومردم بدون اطلاع کافی دارند بدبین میشوند .
تادیر نشده باید کاری کرد...
سلام ، قبل از اینکه بخواهیم یا بتوانیم ارزشهای دفاع مقدس را تبیین کنیم باید قدری از موضوعات مصلحت نظام را درک نماییم. باید بدانیم همانطور که مرحوم رفسنجانی گفت اگر مصلحت نظام ایجاب کند از قرآن و قانون اساسی عبور میکنند تا مصلحت نظام را اولویت قرار دهند بنابراین آنچه در اولویت قرار دارد مصلحت نظام است یعنی باید نظام وجود داشته باشد تا ارزشهای دفاع مقدس معنی پیدا کند.
البته آن روز که سیاسیون در تقسیم سیاست کشور نشسته بودند سازمان بنیاد را به کسانی دادند که اعتقادی به مبانی اسلام نداشتند یا بهتر است بگوییم آن زمان که ریاست مجلس و دولت در تسخیر فتنه گران بود و از سال 88 متوجه شدند آنها فتنه گر نفوذی بودند اما جای تعجب اینجاست که چرا مصوبات در مجلس و دولت فتنه گران را همچنان تا امروز ادامه دادند؟ پس با این احوالات منتظر نباشید و هر قدر میتوانید تلاش کنید اگر خوش شانس باشید خداوند شخصی را همچون فرشته ای مامور میکند تا مشکل را حل کند.
با سلام . من یک مطلب متفاوت را که شاید از بس در نظرمان هست دیگر توجه نمی کنیم را بیان کنم :اکثر قریب به اتفاق مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ما بر می گردد به "برگه کوچک رای "وقتی برای گرفتن یک رای نا قابل چشم را بر واقعیتها می بندند و برای پیروز شدن باند خود از تخلفات هم باندی ها و منبع رای خود چشم پوشی می کنند و یا اصول اولیه را پای رای قربانی می کنند دیگر جایی برای اصول و ارزشها نمی ماند . تقریبا" اکثر قریب به اتفاق کسانی که خود را کاندیدا می کنند فقط به پیروزی آن هم به هر قیمتی فکر می کنند و برای خود توجیهاتی هم دارند که اول خود را قانع می کنند بعد چشم را می بندند و صندلی ریاست جمهوری و مجلس و شورا و غیره را در ذهن خود می بینند . لطفا"ذهنمان را به اصولگرا و اصلاح طلب منحرف نکنیم عرض کردم تقریبا"(تمام افرادی که خود را کاندیدا می کنند) مگر اندکی انگشت شمار.حالا فکر کنیم هزینه های تبلیغاتی کاندیداها در تمام انتخاباتها از کجا می آید . غیر از پولهای کثیف است که با هدف خرج می شود .در شهر من یک مغازه در میدان اصلی شهر هست که بسیار موقعیت خوبی برای ستاد انتخاباتی دارد صاحب این مغازه که از قضا در اول انقلاب هیچ چیز نداشت با درک موقعیت وسوء استفاده از فرصتها اول بو می کشد و کاندیدای پیروز را شناسایی می کند و بعد مغازه اش را به آن ستاد می دهد و تقریبا" در 90 درصد از این موارد ستادی که در مغازه ایشان هست رای می آورد . بعد از پیروزی آن کاندیدا دیگر بارش را تا 4 سال بار می کند و از تمام امتیازات شهر بهره مند می شود و فرمانداران و بخشداران هم چون این آدم خدمت کرده به آنها به او باج می دهندو تخلفات احتمالی را نادیده می گیرند . حالا هزاران نفر رزمنده و ارزشی باشند چون پول ندارند که رای کثیف برای کاندیدا فراهم کنند حرفشان خریدار ندارد .و جالب است که اکثر قریب به اتفاق این گونه افراد ازهر دو طیف سواری می گیرند و مخالف اصلی نظام هستند هر چه پول دارتر ضد انقلابتر.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi