تاریخ : 1402,سه شنبه 02 خرداد15:11
کد خبر : 100314 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مماشات با تروریست‌ها تا کی؟


مماشات با تروریست‌ها تا کی؟

فریدون نوروزی

فاش نیوز - هر چند روز خبری تلخ و ناگوار از حمله تروریست ها در جنوب شرق ایران به مرزبانان منتشر می شود.

واقعه اخیر و شهادت پنج تن از نیروهای مرزبانی سراوان در حمله وحشیانه عوامل تروریست جهانی اولین نبوده و آخرین نیز نخواهد بود؛ اما چرا؟

در دشمنی بیش از چهل ساله تروریست ها جای هیچ شک و شبهه ای نیست؛ اما چرا برای جلوگیری از اتفاقات مشابه تصمیمی قاطع و فوری اتخاذ نمی شود؟

نخست اینکه در اکثر کشورها، نیروهای مرزبانی بهترین امکانات را اعم از خودرو های زرهی ایمن، دسترسی سریع جهت پشتیبانی زمینی و هوایی از پاسگاه ها، فن‌آوری های پیشرفته رصد و پایش مرز و حصار کشی را در اختیار دارند...

دوم اینکه تقریبا تمام این حملات وحشیانه از خاک پاکستان صورت می گیرد و دلیل قانع کننده و موجهی برای این همه مسامحه و صبوری نیست و دولت پاکستان باید مورد مواخذه قرار گرفته و از طرق سیاسی و دیپلماسی این موضوع به صورت قطعی و عاجل از طرف دولت، تا حصول نتیجه پیگیری شود.

مرزبانان غیور ما متاسفانه با امکانات محدود، بدون پشتیبانی مطمئن و در بدترین شرایط آب و هوایی باید به صورت شبانه روزی و جان بر کف، از مرزهای ایران اسلامی حراست کنند.

وزارت محترم کشور و فرماندهی محترم فراجا رسیدگی به این موضوع را باید در اولویت قرار داده و هر آنچه لازمه تامین امنیت جان مرزبانان است را تهیه و به سرانجام رسانند؛ تا ان‌شاالله این آخرین واقعه تلخ برای این دلاورمردان باشد.

البته شهادت بالاترین افتخار است و آرزوی هر مدافع وطن و نظام اسلامی رسیدن به این مقام است؛ اما این وقایع برای مردم ایران غیر قابل تحمل شده و منتظر اقدام عملی متولیان امر خواهند بود.

یاد شهدای مرزبان گرامی و نامشان تا همیشه تاریخ جاودان!

|| فریدون نوروزی