تاریخ : 1402,چهارشنبه 03 خرداد21:17
کد خبر : 100360 - سرویس خبری : ایثارگران

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس:

مجلس آماده بررسی جدی جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه است


مجلس آماده بررسی جدی جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه است

ما در برنامه هفتم توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به هیچ وجه نباید نسبت به برنامه ششم توسعه، در ارائه خدمات به یثارگران کاهشی داشته باشیم...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خواستار توجه دولت و مجلس به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به اینکه دولت لایجه برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارائه نداده است اظهار داشت: گزارش ها و اخباری که به ما رسیده گویای آن است که نسبت به ایثارگران در حد و اندازه ای که انتظار می رود، توجه نشده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نماینده چند دوره قانونگذاری در بهارستان با اشاره به اتمام مدت زمان قانونی برنامه ششم در سال جاری خاطرنشان کرد: من فکر می کنم ما در برنامه هفتم توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به هیچ وجه نباید نسبت به برنامه ششم توسعه، در ارائه خدمات به یثارگران کاهشی داشته باشیم؛ اگر چه حتی اگر بتوانیم، باید رشد و فزایش خوبی داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در هر صورت ما در بررسی این برنامه تلاش می کنیم که حداقل از برنامه ششم توسعه کشور کمتر نباشد و این نظر ماست. حالا کمیسیون یا مجلس چه رایی بدهد و چه اتفاقی بیفتد من نمی دانم؛ ولی ما تلاش می کنیم که در این شرایط، حداقل مطابق برنامه ششم توسعه، جامعه ایثارگران را به خوبی ببینیم. بنابر این توصیه من به مسئولان و دولتمردان این است که توجه بیشتری به ایثار و ایثارگران بشود.

این در حالی است که برنامه توسعه هفتم با لحاظ کردن نقطه نظرات و ملاحظات جامعه ایثارگری، هفته آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. همچنین با ارائه برنامه هفتم توسعه به نمایندگان ملت، رسیدگی جدی به آن در کمیسیون ها و سپس در صحن علنی آغاز خواهد شد.

گفتنی‌ست در برنامه هفتم توسعه، تنها در 13 ماده از فصل 15، و تحت عنوان «تأمین اجتماعی و سیاست های حمایتی به جایگاه ایثار و جامعه ایثارگری پرداخته شده است؛ که ضعف و کاستی های فراوانی هم در آن مشاهده می گردد.