تاریخ : 1402,دوشنبه 08 خرداد13:32
کد خبر : 100490 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

نمونه هایی ازتعامل موثر بنیادبا دولت و مجلس!



فاش نیوز - «اقبال شاکری نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات، خبرگزاری متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعامل دولت و مجلس برای تحقق مصوبات این بنیاد را بی سابقه دانست.»

«قاضی زاده هاشمی به تعداد مصوبات برای بهبود عملکرد در حوزه بنیاد شهید اشاره کرد و این رویه را در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مثبت و بی سابقه ارزیابی نمود. این موضوع نشان دهنده همراهی بین مجلس و دولت است که زمینه ساز ایجاد دستاوردهای مناسبی شده است.»

می شود به جای این کلی گویی ها این  تعامل موثر  و دستاوردهای بی سابقه  آن را  بیشتر توضیح دهید و تعدادی از آن را مثال بزنید.

نکاتی از تعامل موثر، مثبت و بی سابقه مجلس و دولت در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران!:

۱- تایید آیین نامه های مصوب دولت، مغایر با قوانین و مقررات و در جهت ضدیت با منافع قانونی ایثارگران در هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین در مجلس.

۲- مصوبات ضعیف، مغایر با  حقوق مکتسبه ایثارگران و غیر قابل اجرا در قانون بودجه ۱۴۰۲.

۵- تعامل بسیار سازنده، به ویژه در ۳ سال اخیر در خصوص واردات و واگذاری خودرو جانبازان.

۴- لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه که ایثارگران منتظر تعامل موثر، مثبت و بی سابقه دیگری هستند تا شاهد نابودی کامل قوانین حمایتی ایثار گران باشیم.

۵- این تعامل مفید به حال ایثارگران را قطعا" در آینده در اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون دائمی احکام برنامه های توسعه کشور خواهیم دید.

|| یوسف مجتهد