تاریخ : 1402,چهارشنبه 10 خرداد18:20
کد خبر : 100526 - سرویس خبری : ایثارگران

شش هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند!


شش هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند!

بر اساس آمار رسمی بیش‌ از شش هزار نفر ایثارگر در سراسر کشور فاقد مسکن هستند. علاوه بر این بسیاری از ایثارگران در کل کشور هنوز هم با حداقل حقوق رزمندگان معسر به سختی زندگی می کنند...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از فاقد مسکن بودن 6 هزار ایثارگر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به این موضوع که برنامه هفته توسعه کشور هفته آینده تقدیم مجلس می شود اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در برنامه هفتم توسعه کشور مسائل، مشکلات و مطالبات مربوط به ایثارگران را به طور جد دنبال و حل و فصل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان این که ایثارگران دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و نباید از وضعیت، نیازها و مطالبات شان غافل باشیم خاطرنشان کرد: بنابر این در برنامه هفتم توسعه کشور نسبت‌ به موضوعاتی نظیر اشتغال فرزندان ایثارگران، معیشت و سایر مسائل جامعه هدف باید حساس و برای سال های در پیش رو همانند برنامه ششم قوانینی نصویب و اجرایی کنیم.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موارد و مسائل زیادی در رابطه با جامعه ایثارگری از قبیل دارو، درمان، سالخوردگی، معیشت، اشتغال فرزندان و... وجود دارد که بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی به عنوان متولی ایثارگران آنها را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منعکس کند تا به صورت قانون در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم ادامه داد: امیدواریم نمایندگان ملت در مجلس یازدهم با تصویب قوانین مورد نیاز ایثارگران گام های بلندی را در جهت رفع مشکلات جامعه هدف بردارند؛ چرا که این قشر مظلوم حق بر گردن جامعه دارند و مجلس و دولت هم به‌ ویژه نگاهشان به این است که مشکلات ایثارگران را حل و فصل کنند. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جهش مسکن و نیاز بسیاری از ایثارگران کم‌توان برای تهیه سرپناه متذکر شد: متأسفانه بسیاری از ایثارگران فاقد مسکن هستند و بر اساس آمار رسمی بیش‌ از شش هزار نفر ایثارگر در سراسر کشور فاقد مسکن هستند. علاوه بر این بسیاری از ایثارگران در کل کشور هنوز هم با حداقل حقوق رزمندگان معسر به سختی زندگی می کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی و تورم و گرانی موجود در کشور تصریح کرد: سئوال من از دولتمردان و مسئولان این است که آیا با این حداقل حقوق‌ و شش یا هفت تومان می توانند زندگی کنند؟ اینکه ما این شعار را بدهیم که پیشکسوتان ایثار و شهادت نباید فراموش شوند، اما در عمل نسبت‌ به حقوقشان توجهی نشود، قابل‌قبول نیست. متاسفانه با وجود مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران در بودجه سال های 1400 و 1401، اقدامی صورت نگرفته است و از جمله مواردی است که قانون زیاد نوشتیم، شعار زیاد دادیم، ولی به آن عمل نشده است.