تاریخ : 1402,سه شنبه 09 خرداد15:13
کد خبر : 100534 - سرویس خبری : ایثارگران

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مسائل ایثارگران را در برنامه هفتم لحاظ خواهیم کرد


مسائل ایثارگران را در برنامه هفتم لحاظ خواهیم کرد

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به عنوان یک قانون حمایتی در کشور موجود است اما واقعیت این است که بخش هایی از آن بر زمین مانده است...

فاش نیوز - نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لحاظ شدن مسائل و مطالبات ایثارگران در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به لزوم جامع عمل کردن به مصوبات ایثارگری اجرای کامل قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که در کشور باید به آن بسیار جدی توجه و پرداخته شود موضوع حمایت از ایثارگران و عمل به قوانینی است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی حمایت از جامع ایثارگری را به عنوان یک تکلیف برای دولت و مجلس مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به عنوان یک قانون حمایتی در کشور موجود است اما واقعیت این است که بخش هایی از آن بر زمین مانده است. هر چند در شرایطی که ایثارگران و جانبازان و همه کسانی که به نوعی در دفاع مقدس حضور داشتند اکنون به نوعی به جامعه ایثارگری تعلق دارند. اما لزوما باید مورد حمایت مجموعه های دولتی و تحت پوشش قانون قرار بگیرند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ما در فصل تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه به طور جد رسیدگی به همه اقشار جامعه از جمله اصناف و گروه ها  و ایثارگران را مورد توجه قرار خواهیم داد. همچنین از جمله مواردی که در دستور کار است و کمیسیون های تخصصی مربوطه دنبال خواهند کرد موضوع حمایت از ایثارگران است و در زمره فعالیت هایی است که امیدواریم نتایج مطلوبی داشته باشد. براین اساس قوانین موجود ایثارگری در برنامه هفتم توسعه باید مورد لحاظ قزار بگیرد.