تاریخ : 1402,سه شنبه 16 خرداد18:05
کد خبر : 100578 - سرویس خبری : ایثارگران

حذف ایثارگران مساویست با حذف فرهنگ عاشورایی



محسن ناطق  -  سلام، ضمن تشکر از فاش نیوز عزیز و مخاطبین گرامی، واقعا بحث بسیار مهم و جدی مطرح شده که ایثارگران بایستی در این مباحث صاحب نظر باشند و شرکت کنند زیرا وظایف بنیاد به عنوان نهادی اصیل و شیعی در نظام اسلامی در ارتباط با ارکان انقلاب از یک طرف هرگز نباید نقش ایثارگران را از عوامل حکومتی دانست و از طرف دیگر لازم است ایثارگران را اصلی از ارکان نظام اسلامی محسوب کنیم.

معنی اصل در این بحث همان اصول حکمت اشراق است یعنی در مباحث تشخیص اصل و جزء بنابر فرمایش شیخ شهاب الدین سهروردی در حکمت الاشراق چنانچه جزئی را از کل مجموعه ای جدا کنیم و آن اصل دیگر اصل نباشد بنابراین آن جزء نیست بلکه کل است و بالعکس چنانچه جزئی را از کل جدا کنیم و تغییری در کل ایجاد نشود پس آن جزء است. با عنایت به سیاست های نظام اسلامی، چنانچه ایثارگران را از نظام اسلامی جدا کنیم آیا نظام اسلامی بعد از آن نظام اسلامی نخواهد بود؟

پاسخ روشن است؛ لذا چرا سیاست های نظام اسلامی که بر اساس مذهب تشیع و اصول عاشورایی استوار گردیده، بنابر فرض یاد شده فوق، پس از حذف ایثارگران از نظام اسلامی، به عنوان حاملان فرهنگ ایثار و شهادت، هیچگونه تغییری در کلیت نظام اسلامی ایجاد نخواهد کرد؛ که این موضوع به طور جدی نگران کننده است یعنی ایثارگران در کلیت نظام تاثیری اصولی ندارند؛ در حالی که اصل حکومت شیعی و ولایی براساس فرهنگ عاشورایی و طریق معصومین ع قرار دارد؛ چرا به این جایگاه بی اهمیت رسیده است؟

آیا ارتباط بنیاد با دولت و مجلس فقط دریافت بخشی از بودجه سالیانه کشور و ترک فعل و قانون در حد 70 درصد از قوانین و وظایف بنیاد قابل قبول است؟

چرا وضعیت حکومت اسلامی به چنین جایگاهی رسیده که بود و نبود فرهنگ عاشورایی که اساس نظام شیعی می باشد، هیچ‌گونه تفاوتی در اصول ندارد؟

آیا نظام شیعی از داخل استحاله شده و فقط پوستی از نظام شیعی باقی مانده، همانطور که از فرهنگ عاشورایی فقط نهار ظهر عاشورا باقی مانده است؟