تاریخ : 1402,سه شنبه 30 خرداد13:14
کد خبر : 100683 - سرویس خبری : ایثارگران

بر اساس رای دیوان عدالت اداری

بازنشستگی و دریافت پاداش پایان خدمت توامان از بنیاد و محل اشتغال دیگر بلامانع است


بازنشستگی و دریافت پاداش پایان خدمت توامان از بنیاد و محل اشتغال دیگر بلامانع است

هرگونه دریافت بابت استخدام (رسمی و غیررسمی) در جایی که جانباز و ایثارگر در آن مشغول به کار بوده و بازنشسته شده، موجب قطع حقوق و دریافتی های موضوع تبصره فوق نخواهد بود و دریافتی ها مشمول هیچ یک از مقررات مربوط به دریافت دو حقوق از صندوق دولت یا صندوق های بازنشستگی نمی باشد.....

فاش نیوز -  دیوان عدالت اداری به بهره مندی از پرداخت دو حقوق همزمان به جانبازان حالت اشتغال و آزادگان و خانواده شهدا از بنیاد شهید و سایر دستگاه ها به عنوان مزایای دو دستگاه برای جانبازان و ایثارگران رای مثبت داد.

به گزارش خبرنگار ما، به دنبال شکایت یکی از جانبازان از بنیاد شهید، با توجه به متن قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان و ....در خصوص پرداخت معوقه های حقوق حالت اشتغال و حکم صادره مبنی بر این که هرگونه دریافت بابت استخدام (رسمی و غیررسمی) در جایی که جانباز و ایثارگر در آن مشغول به کار بوده و بازنشسته شده، موجب قطع حقوق و دریافتی های موضوع تبصره فوق نخواهد بود و دریافتی ها مشمول هیچ یک از مقررات مربوط به دریافت دو حقوق از صندوق دولت یا صندوق های بازنشستگی نمی باشد.

لذا بر اساس این حکم دیوان عدالت اداری که قطعی می باشد، دفاع بنیاد شهید در توجیه دریافت حقوق فرد جانباز یا ایثارگر صرفا از یک منبع، خلاف نّص قانون می باشد.

بنا بر این جانبازان می توانند با ذرخواست اعمال ماده 79 قانون دیوان عدالت اداری برای بهره مندی از دریافتی ها و حقوق بازنشستگی از بنیادشهید و محل کار خود، از دیافتی و مزایای دو دستگاه بهره‌مند گردند.

بر این اساس آرای شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت دو حقوق همزمان به جانبازان حالت اشتغال و آزادگان وخانواده معزز شهدا به شرح زیر است:

pdf: دانلود