تاریخ : 1402,جمعه 19 خرداد22:00
کد خبر : 100724 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

بی‌نزاکتی و بی‌عفتی خودباخته‌های غرب‌زده در روستاها!


بی‌نزاکتی و بی‌عفتی خودباخته‌های غرب‌زده در روستاها!

سوای مشکلات متعدد که برای بومیان ایجاد می کنند، از جمله شب نشینی های پر سر و صدا، مصرف بسیار بالای آب و... توقعات زیادی هم دارند از جمله اینکه به ساکنین در مورد نگه داری گوسفند، الاغ و سایر حیوانات هم ایراد می گیرند...

فاش نیوز - در تعطیلات اخیر، مسافران بسیاری که عمدتا مهاجران قبلی از روستا به تهران هستند، همراه با مهمانان متعدد وارد روستا شده بودند، کسانی که در سال های اخیر به هر شکلی که شده، قطعه زمینی یا باغ و زمین کشاورزی را تبدیل به ویلا نموده و با دو روز تعطیلی فاصله ۴۰۰ کیلومتری را طی کرده و وارد روستا می شوند.

... سوای مشکلات متعدد که برای بومیان ایجاد می کنند، از جمله شب نشینی های پر سر و صدا، مصرف بسیار بالای آب و... توقعات زیادی هم دارند از جمله اینکه به ساکنین در مورد نگه داری گوسفند، الاغ و سایر حیوانات هم ایراد می گیرند، چنان که گویی روستایی که تنها منبع درآمدش از راه کشاورزی و حیوانات اهلی است، سواحل مازندران است و باید مردم روستا مطابق با خواست آنها زندگی کنند.

تمام این مشکلات یک طرف، و عدم نگه داشتن حرمت و احترام اهالی توسط عده ای از این مسافرین ناخوانده سمت دیگر ماجراست از جمله:

کشف حجاب و گشتن کاملا آزادانه بدون حجاب حداقلی، برگزاری پارتی های دسته جمعی که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای و کشاورزانی که صبح زود باید به دنبال کار خود بروند، هتک حرمت سپیدمویان روستا است که در تمام عمر به حجب و حیا شهره بوده اند و به آن افتخار می کنند.

...حقیقت این است که وضعیت روستا ها از این حیث به مراتب بدتر از شهرها شده است و به علت عدم وجود متولیان نظارتی در روستا، به یک مساله حاد و بغرنج تبدیل شده که باعث آزردن دلِ اهالی روستایی که به شهدایش می بالد گردیده است...

...واقعا به کجا خواهیم رفت؟ چه کسی پاسخگوست؟ 
... زیرا مردم مظلوم و ساده روستا، به علت رودربایستی فقط مجبور به تحمل و خون دل خوردن هستند.
آیا هیچ راهی برای نظارت و کنترل بر سوء استفاده کنندگان و هتاکان به حریم خانواده ها، در روستاها و طبیعت پیرامون آن وجود ندارد؟
...سامان دهی این ناهنجاری به عهده کیست؟
 
والعاقبه للمتقین
 
|| فریدون نوروزی