تاریخ : 1402,چهارشنبه 24 خرداد13:53
کد خبر : 100923 - سرویس خبری : ایثارگران

نماینده مجلس با اشاره به رایزنی دولت و مجلس:

قانون تبدل وضعییت در برنامه هفتم تمدید می شود


  قانون تبدل وضعییت در برنامه هفتم  تمدید می شود

مقتضی است که در خلال برنامه هفتم توسعه، دولت و مجلس نقاط ضعف گذشته را شناسایی و کاستی هایی که تا امروز وجود داشته است را در قالب برنامه هفتم توسعه برطرف کنند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از امکان تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در قالب برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عباس گودرزی، نماینده ایثارگر مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی دبا اشاره به اختمال ارائه لایحه هفتم توسعه در هفته جاری به صحن علنی اظهار داشت: ایثارگران حق بزرگی بر گردن همه ما دارند؛ چرا که در سخت ترین و دشوارترین شرایط  کشور پای اقتدار و امنیت آن و عزت و آسایش مردم ایستادگی کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بر همه ما واجب است که مطالبات ایثارگران را در اقدام و عمل پیگیری کنیم؛ چرا که گاها بعضی از پیگیری ها بر روی کاغذ می ماند و محقق نمی شود و این فقط باعث تکدر خاطر بیشتر عزیزان می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد تمدید قانون تبدیل وضعیت در سال جاری و سال آینده خاطرنشان کرد: باید بگویم ما اگر بتوانیم "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را تصویب کنیم مشکل عزیزان ایثارگر و فرزندان آنها حل و فصل خواهد شد؛ هر چند فعلا مصوب شده است اما ایراداتی به آن گرفته شده است. ولی در حال تعامل با دولت و نهادهای نظارتی هستیم و تمام هم و غم ما این است که به یک فهم و درک مشترکی برسیم تا این مصوبه ارزشمند  عملیاتی شود.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه و تنظیم برنامه هفتم توسعه کشور و جایگاه ایثارگران در پنج‌ساله آینده تصریح کرد: مقتضی است که  در خلال برنامه هفتم توسعه، دولت و مجلس نقاط ضعف گذشته را شناسایی و کاستی هایی که تا امروز وجود داشته است را در قالب برنامه هفتم توسعه برطرف کنند. چون برنامه هفتم در قالب لایحه است و بار مالی پیدا نمی کند با تعامل با دولت می توان بخشی از مشکلات این عزیزان برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رای نمایندگان ملت به واردات خودرو در صحن علنی مجلس یادآور شد: امیدوارم با این مصوبه در خصوص واردات خودرو، قانون بر زمین مانده واردات خودرو برای جانبازان بالای 50درصد -که یکی از موارد ضروری است و قابلیت بررسی دارد- را  محقق کنیم و به تبع این مصوبه این مشکل در اقدام و عمل مرتفع شود.

نماینده ایثارگر مردم بروجرد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر ترتیب همه ما وظیفه داریم در کنار خدمات رسانی به آحاد ملت ایران – که از نظر من همه ملت ایران ایثارگراند؛ چرا که مردم ایران یا در جنگ و شرایط سخت دوران دفاع مقدس بودند و شرایط سخت تحریم را تحمل کردند و به پای صندوق های رای آمدند - به عزیزان ایثارگر هم که از جان و زندگی خود مایه گذاشتند، بر همه ما واجب است که در راستای قدردانی از ایثار و فداکاریشان کمک کنیم تا بلکه بخشی از مشکلات عزیزان مرتفع شود.

*معرفی