تاریخ : 1402,دوشنبه 05 تير16:00
کد خبر : 101207 - سرویس خبری : جانبازان

اسارت یا آزادگی؟!

به عنوان یک ایثارگر نظرتان در باره این مقایسه چیست؟



فاش نیوز - سلام. میگن «اگر مهمان یکی باشد، گاو قربانی می کنند. ولی زیاد که باشد، هیچ خبری نیست» حکایت ما قشر آزاده و جانبازان شده است. سال ها صحبت از واردکردن خودرو هست. ولی هنوز به جانبازان بالای 50درصد، با سنوات بالای 10سال اسارت نرسیده!

در واقع یک فوتبالیست تیم ملی فقط جزو تیم رفته جام جهانی، نهایت یک ماه در بهترین شرایط عشق و حال و جوایز و حق واردکردن یک خودرو مازاراتی و پورشه هست. ولی حق یک اسیر10سال در زندان های عراق و با 50 - 60درصد جانبازی و صدها بار مرگ را لمس کرده، از عشق و حال هم خبری نبوده، نوبتش نرسیده!

بله تعداد ما زیاد است. خب شما طی این 40ساله چند هزار خودرو برای ورزشکار و مسئولیین وغیره بدون گمرک و هزینه ها وارد کردید؟ آیا یکی از ما اسرای جانباز حق سوارشدن اینگونه خودروها را نداریم؟ شایدهم ارزش کار ما درحد یکی از این واردکنندگان فوتبالیست و غیره نیست!

به هرحال ما را فقط تعریف کنید، کفایت می کند. جالب است عده ای از همین قماش اسیر و جانباز خودشان از هر امتیازات استفاده کردند. نماینده مجلس و وزیر و مدیر شدند؛ یا مدرسه غیرانتفاعی و صدها امتیاز گرفتند؛ حالا شده اند مخالف. میگن زشته! یک آزاده و جانباز نباید از امکانات رفاهی خوب استفاده بکند. شما برای خدا رفتید. ان شاءالله در بهشت به شما حوری می دهند، ویلا می دهند.

با این برخوردها شما فکرمی کنید در آینده چند درصد در رکاب شما باقی خواهند ماند؟ البته از این بی عدالتی ها ما شاکی هستیم. در جامعه ما را طوری معرفی کرده اید که مردم فکر می کنند ما الان در بهترین شرایط زندگی هستیم. مردم نمی دانند خیلی از این بچه ها هنوز مستاجر هستند؛ ماشین زیر پایشان آردی است.

روزی می رسدکه همین اقشار مرفه برعلیه شما قیام خواهند کرد. همیشه قشرحمایت کننده شماها همین بچه های جبهه و جنگ و اسارت هستند.

|| ع. قاسمی