تاریخ : 1402,یکشنبه 04 تير15:29
کد خبر : 101292 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

چهل و پنجمین نشست هیئت امنای دانشگاه شاهدبرگزار شد



فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شنبه سوم تیرماه در چهل و پنجمین جلسه هیئت امنای دانشگاه شاهد که در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد، گفت: دانشگاه شاهد با دانشگاه‌های دیگر تفاوت دارد که آثار آن باید در سند چشم‌انداز این دانشگاه مشاهده شود.
 
چهل و پنجمین نشست هیئت امنای دانشگاه شاهد/ویژگی‌های دانشگاه شاهد در سند چشم‌انداز مورد توجه قرار گیرد
به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با اشاره به پیش‌نویس سند چشم‌انداز دانشگاه شاهد، گفت: سند چشم‌انداز برنامه‌ها و اهداف بلندمدت را مشخص می‌کند و ویژگی‌ها و تفاوت‌های دانشگاه شاهد با سایر دانشگاه‌ها باید در سند چشم‌انداز هویدا باشد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به شاخص‌های رشد در دانشگاه شاهد، گفت: دانشگاه شاهد تفاوت‌های مهمی با دانشگاه‌های دیگر دارد که آثار مترقی آن باید در سند چشم‌انداز این دانشگاه مشاهده شود ضمن اینکه باید به بخش‌های آموزشی و مهارتی توجه شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد از نظر ساختاری بلاتکلیف مانده است و باید برای اصلاح ساختار آن به سند چشم‌انداز توجه شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مشکلات دانشکده‌های پزشکی در کشور، گفت: زنجیره دانشگاهی شامل دانش پزشکی، داروسازی و طب ایرانی در کشور کامل نیست و به عنوان مثال بیمارستان مربوط به دندان‌پزشکی نداریم و یا آموزش بالینی در داروسازی نداریم و دانشگاه شاهد باید کاری مطابق با استاندارهای بین‌المللی در حوزه طب سنتی به سرانجام برساند.
معاون رئیس جمهور در این نشست بر ارائه مستمر و به موقع صورت‌های مالی و همچنین برنامه و بودجه تفصیلی دانشگاه شاهد تأکید کرد.
این نشست با حضور اعضای هیئت امنا و مجتبی مدرس‌زاده، معاون آموزش و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد به همراه معاونان این دانشگاه به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه شاهد پرداختند.
تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، هویت بخشی به خانواده دانشگاه شاهد و تصویب راه‌اندازی دانشکده داروسازی دانشگاه از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.