تاریخ : 1402,دوشنبه 05 تير14:13
کد خبر : 101343 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه:

فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع ایران است



فاش نیوز - رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور از خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و افزود: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود منظور در دومین نشست هم‌اندیشی هیئت‌ رئیسه سازمان برنامه و بودجه با رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، خروج اقتصاد کشور از رکود را اعلام کرد و افزود: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.
وی رشد اقتصادی هشت درصدی را تکلیف برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: همه ما باید در جهت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی، تمام توانمان را به کار بگیریم و همسو و هم‌افزا کردن تمام سرمایه‌ها و امکانات از جمله منابع مالی و مقررات و تجهیز و تأمین سرمایه لازم برای رشد، از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌هاست.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه از قرار گرفتن شورای اقتصاد در جایگاه اصلی و واقعی خود طی ماه‌های اخیر با دستور رئیس‌جمهور در حکم انتصاب رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اضافه کرد: اکنون مسائل پایه‌ای اقتصاد کشور در شورای اقتصاد بررسی می‌شود و جلسات آن به صورت منظم و با حضور وزیران و اعضای شورا برگزار می‌شود.
منظور با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی، هیچ بن‌بستی وجود ندارد، افزود: پدیده‌هایی مانند بیکاری، گرانی، تورم، رشد پایین اقتصادی، خدمات اجتماعی ناکافی در برخی حوزه‌ها و موارد مشابه، همگی معلول کارکردهای ناموزون و نامناسب نظام اجرایی کشور است که ما و شما نیز در آنها دخیل هستیم و باید خودمان را پاسخگوی مردم بدانیم.
او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ریشه همه مسائل و مشکلات کشور در سازمان برنامه و بودجه است و راه‌حل و چاره همه مشکلات هم در همین سازمان است. ما باید این جمله را سرلوحه تمام اقدامات و برنامه‌هایمان قرار دهیم و با برنامه‌ریزی درست، اجرای درست آن برنامه و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، زندگی و معیشت مناسبی را برای همه هموطنانمان تأمین کنیم.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه افزود: رئیس‌جمهور محترم هم به کارکرد سازمان برنامه و بودجه به عنوان قوه عاقله نظام، اعتقاد راسخ دارند و باورشان این است که سازمان برنامه باید در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی فعالی داشته باشد.