تاریخ : 1402,یکشنبه 18 تير13:37
کد خبر : 101688 - سرویس خبری : شهدا

دو جانباز ۷۰ درصد استهبان و کرج به درجه شهادت رسیدند


دو جانباز ۷۰ درصد استهبان و کرج به درجه شهادت رسیدند

دو نفر از جانبازان ولایی هفتاددرصد استان های البرز و فارس، والامقامان "غلامرضا فقیهی" و "محمود رحمتی" پس سالها بی قراری به شهادت رسیدند و به همرزمانشان پیوستند.

فاش نیوز -همزمان با دهه ولایت، دو نفر از جانبازان ولایی هفتاددرصد استان های البرز و فارس، والامقامان "غلامرضا فقیهی" و "محمود رحمتی" پس سالها بی قراری به شهادت رسیدند و به همرزمانشان پیوستند.
 
جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس «محمود رحمتی» به خیل شهدا پیوست
جانباز 70 درصد و آزاده سرافر "محمود رحمتی" از جانبازان استان البرز، پس از سال‌ها تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی و اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.
قرار است مراسم تشییع پیکر این جانباز شهید فردا یکشنبه 18 تیرماه از ساعت 09:30 از مقابل خیابان دشت بهشت محمدشهر تا مسجد جامع محمدشهر برگزار و در گلزار شهدای بی‌بی سکینه کرج به آرام گیرد.
بنا بر این گزارش جانباز شهید «محمود رحمتی» در 30 فروردین ماه سال 1348 در خانواده ای متدین و زحمتکش دیده به جهان گشود و در بیست و یکم تیرماه سال 1367 در منطقه عملیاتی دهلران بر اثر موج انفجار دچار آسیب شد و به اسارت نیروی ارتش بعث عراق درآمد و در طی دوران اسارت با شکنجه در زندان‌های بعثی عراق به مقام جانبازی رسیده بود.
جانباز شهید محمور رحمتی از 31 تیرماه سال 1367 به مدت 768 روز در اسارت رژیم بعث عراق بود.

 

در خبری دیگر "غلامرضا فقیهی" جانباز ۷۰ درصد استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از ۳۷ سال تحمل رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
بنابراین گزارش، "غلامرضا فقیهی" از جانبازان ۷۰ درصد و یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از عمری مجاهدت و تحمل آلام ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به مقام شهادت نائل آمد.

جانباز شهید فقیهی که ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو بر اثر موج انفجار و استشمام گاز شیمیایی از نواحی ریه و مجاری تنفسی، سر و پا به فیض جانبازی نائل آمده بود پس از ۳۷ سال تحمل رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
پیکر مطهر این شهیدِ سعید شنبه ۱۷ تیرماه در شهرستان استهبان از روبروی ساختمان سپاه تا حرم مطهر امامزاده پیرمراد(ع) تشییع و در جوار دیگر شهدای این خطه درگلزار مطهر شهدای این امامزاده جلیل القدر به خاک سپرده شد.
به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی عصر روز گذشته ساعت ۱۷ در مسجد جامع استهبان برگزار شد.