تاریخ : 1402,یکشنبه 18 تير15:54
کد خبر : 101707 - سرویس خبری : معرفی کتاب

شهید «کسائی» جهاد تبیین را در کار و زندگی خود اجرا می‌کرد



فاش نیوز - قافلان‌کوهی گفت: جهاد تبیین وصیت همه شهدا است و شهید علی کسائی جهاد تبیین را به شیوه عملی در زندگی و کار خود اجرا می‌کرد.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «رفعت قافلان‌کوهی» همسر شهید «علی کسائی» امروز شنبه هفدهم تیرماه در آیین بزرگداشت شهید ارتشی «علی کسائی» و رونمایی از کتاب «آخرین فرصت» با موضوع گذری بر زندگی این شهید غدیری که از زبان وی به عنوان همسر شهید توسط سمیرا اکبری نوشته شده اظهار داشت: جهاد تبیین وصیت همه شهدا است و شهید علی کسائی جهاد تبیین را به شیوه عملی در زندگی خود اجرا می‌کرد.

همسر شهید کسائی با بیان اینکه شهید کسائی با قران و نهج البلاغه بسیار انیس بود  بیان کرد: وی گاهی اوقات به من می‌گفت: این آیه را ببین انگار برای همین لحظه و برای همین حس و حال نازل شده است.

وی افزود: علی همیشه ذکر بر لب داشت و به آیات شریفه 99 و 100 از سوره مبارکه مؤمنون علاقه زیادی داشت و مدام زیر لب می‌گفت: «حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمْ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِی ...». تا زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد، مى گوید: «پروردگار من! مرا باز گردانید! شاید در آنچه ترک کردم (و کوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم» و همین مساله نشان می‌داد که وی چقدر شیفته شهادت بود.

رفعت قافلان‌کوهی در ادامه گفت: یک روز حس و حال عجیبی داشت و می‌گفت بیا گاهی مرگ و تابوت و آن جهان را تصور کنیم و دقیقا پنجشنبه هفته بعدش در عید غدیر به شهادت رسید.

همسر شهید کسائی افزود: شهید حساسیت زیادی بر روی بیت المال داشت و یک روز به او گفتم علی موتورت کو؟ و جواب داد چون سوار اموال بیت المال می‌شوم موتور را در اختیار عقیدتی سیاسی گذاشته‌ام.

وی افزود: آن زمان در منزل همه افسران ارتشی یک تلفن داخلی بود و روز اولی که وارد منزل سازمانی شدیم دیدم قلکی بزرگ با خودش آورد و گفت: به ازای تماسهایی که با این تلفن می‌گیریم پول یک تومانی در این قلک بیندازیم تا خرج امور عقیدتی سیاسی کنیم.

در پایان این مراسم از یک عمر شکیبایی و مجاهدت همسر شهید کسائی تقدیر شد.