تاریخ : 1402,سه شنبه 20 تير14:59
کد خبر : 101786 - سرویس خبری : ایثارگران

خدمات پرداخت تسهیلات ضروری ایثارگران الکترونیکی شد



فاش نیوز - خدمات پرداخت تسهیلات ضروری و عقود مبادله‌ای به صورت الکترونیکی به ایثارگران مشمول ارائه می‌شود.

 

خدمات پرداخت تسهیلات ضروری و عقود مبادله‌ای ایثارگران الکترونیکی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اداره کل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران زمینه اقدام عملی ارائه خدمات مربوط به پرداخت تسهیلات ضروری و عقود مبادله‌ای که پیش‌تر به‌صورت حضوری و صدور انواع معرفی نامه‌ها و مکاتبات مختلف انجام می‌پذیرفت را به‌صورت کاملاً الکترونیک و درگاه وب فراهم آورده است.

این فرایند هم‌اکنون تنها با ارسال پیامک به واجدان شرایط و به‌صورت غیرحضوری و خودکار و با حداقل زمان در حال انجام است که نتایج و دستاورد‌های مطلوبی در پی داشته است.

گسترش ارائه خدمات الکترونیک به ایثارگران موجب کاهش محسوس مراجعات حضوری و به دنبال آن حذف مکاتبات زائد و هزینه‌های اضافی، امکان ارائه خدمات از راه دور در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از اتلاف وقت، مکانیزه و الکترونیکی شدن فعالیت‌های تکراری اداری و سرعت بخشیدن پاسخگویی، بهبود بهره‌وری سازمان، کاهش تردد‌های بی‌مورد شهری، دسترسی سریع، آسان و به موقع جامعه ایثارگری به اطلاعات و خدمات مورد نیاز در تمامی روز‌های سال و افزایش سلامت اداری و کاهش فساد اداری از طریق شفاف‌سازی فرایند‌های اداری و سازمانی با الکترونیکی شدن آن‌ها از جمله این دستاورد‌ها است.

از دیگر دستاورد‌های ارائه خدمات الکترونیک می‌توان به بی‌نیازی جامعه ایثارگری از پیگیری امور خود در مراکز استان‌ها و افزایش میزان رضایتمندی ایثارگران اشاره کرد.

مراحل الکترونیکی شدن کامل فرایند پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران نیز در دست اقدام است که در آینده نزدیک این برنامه نیز عملیاتی خواهد شد.