تاریخ : 1402,چهارشنبه 28 تير17:46
کد خبر : 101954 - سرویس خبری : اخبار

رییس کمیسیون اجتماعی خواستارشد:

بنیاد شهید علت تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا را توضیح دهد


بنیاد شهید علت تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا را توضیح دهد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه ما برای تحقق مطالبات جامعه ایثارگران به غیر از مصوبات کمیسیون اجتماعی در زمینه ایثارگری، حتی پیشنهادات فراکسیون ایثارگران در زمینه حقوق حالت اشتغال، فوق‌العاده ایثارگری، بازنشستگی و ...

فاش نیوز - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار توضیح رییس بنیاد شهید در مورد علت تغویق چهار ماهه در پرداخت حقوق والدین شهدا شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی در حاشیه جلسه علنی توضیح داد: در بحث حقوق والدین شهدا، اخیراً نامه ای به آقایان قاضی‌زاده هاشمی و منظور ارسال کردم و از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار توضیح شدم که چرا مدت چهارماه است  پرداخت حقوق شان به تاخیر افتاده در حالی که در حال حاضر کمترین حقوق متعلق به آنها است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نامه که خطاب به آقای قاضی زاده هاشمی و آقای منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده تاکید شده است با استناد به حق نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مورد این تاخیر توضیح قانع کننده ای ارائه دهند؛ در غیر این صورت بعد نظارتی را شروع خواهیم کرد.

نماینده مردم استان اردبیل در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من این نامه را هفته قبل به آقایان قاضی زاده و منظور ارسال کردم  و از آنها خواستم دلیل اینکه ۴ ماه پرداخت حقوق والدین شهدا به تعویق افتاده است را رسما توضیح و یک گزارش نظارتی به مجلس شورای اسلامی بدهند که چرا این اتفاق افتاده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همکاری و مساعت با کمیسیون تلفیق در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور یادآور شد: در خصوص مسائل و مطالبات ایثارگران، ضمن اینکه کمیسیون اجتماعی خود مصوباتی داشت، به غیر از آن، فراکیسیون ایثارگران هم مصوباتی داشت که به عنوان مصوبات کمیسیون به صحن تلفیق ارائه شد؛ یعنی در بحث ایثارگری برنامه هفتم فقط به مصوبات کمیسیون اجتماعی اکتفا نکردیم؛ بلکه حق فراکسیون ایثارگران را هم در نظر گرفتیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با تاکید بر همکاری تنگاتنگ کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی مصوبات و پیشنهادات ایثارگری متذکر شد: تمام سعی‌ و تلاش ما این است که در بخش ایثارگری برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق کمک کنیم و حق‌ ایثارگران را بگیریم و امیدواریم رای مثبت اعضای تلفیق را در مصوبات جامعه هدف شاهد باشیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه ما برای تحقق مطالبات جامعه ایثارگران به غیر از مصوبات کمیسیون اجتماعی در زمینه ایثارگری، حتی پیشنهادات فراکسیون ایثارگران در زمینه حقوق حالت اشتغال، فوق‌العاده ایثارگری، بازنشستگی و ... را هم به عنوان پیشنهاد این کمیسیون امضاء و به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه کردیم تاکید کرد: به نمایندگان کمیسیون اجتماعی عضو کمیسیون تلفیق نیز تاکید کردیم به گونه‌ای تمام‌قد از جامعه ایثارگران دفاع کنند تا خدای ناکرده حقی از آنان تضییع نشود.  

*معرفی