تاریخ : 1402,یکشنبه 01 مرداد17:57
کد خبر : 102130 - سرویس خبری : اخبار

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خبر داد:

مسائل ایثارگران در برنامه هفتم طی چندهفته آینده بررسی می شود


مسائل ایثارگران در برنامه هفتم طی چندهفته آینده بررسی می شود

در مورد وضعیت ایثارگران و اینکه کمیسیون تلفیق چه زمانی به آن ورود خواهد کرد براساس قانون هنوز وقت کافی را داریم و فکر می کنم تا یکی دو هفته آینده زمان رسیدگی به آن خواهد بود.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق از آمادگی کمیسیون برای رسیدگی به بخش ایثارگران در لایحه برنامه توسعه هفتم کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی اختصاصی با اشاره به برگزاری نشست های کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور، در خصوص وضعیت و جایگاه ایثارگری در مهم‌ترین سند بالادستی کشور در پنج‌ساله هفتم خاطرنشان کرد: ما هنوز به بخش ایثارگران در برنامه هفتم توسعه کشور نرسیده ایم اما این موضوع را مد نظر داریم که مسائل ایثارگری را حتما به‌ عنوان یک بحث جدی در هفته های آینده مورد پیگیری قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بخش های مختلف لایحه برنامه هفتم توسعه که در حال حاضر از سوی منتخبین ملت در کمیسیون تلفیق در حال رسیدگی‌ست متذکر شد: در مورد وضعیت ایثارگران و اینکه کمیسیون تلفیق چه زمانی به آن ورود خواهد کرد، براساس قانون هنوز وقت کافی را داریم و فکر می کنم طی یکی دو هفته آینده زمان رسیدگی به آن خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کار رسیدیگی به جزئیات برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق تا پایان مرداد به پایان خواهد رسید و سپس به صحن علنی ارائه و تا شهریور ماه از سوی نمایندگان ملت در مجلس به پایان خواهد رسید.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در پایان گفت: لایحه برنامه هفتم ۲۴ فصل و ۱۱۷ ماده دارد و در هشتم خرداد در دولت تصویب شد و رئیس‌جمهور روز یکشنبه، بیست‌وهشتم خردادماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارشی در خصوص محورها و منابع برنامه هفتم توسعه آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

همچنین پس از آن که رئیس جمهور برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کرد، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات لایحه در این کمیسیون در پنجم تیرماه خبر داد.