تاریخ : 1402,یکشنبه 01 مرداد16:03
کد خبر : 102146 - سرویس خبری : استان ها

نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است



فاش نیوز - سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است، چراکه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت، حریم و سلامت به شهدای کربلا تأسی کردند.

کد خبر: ۶۰۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ - 22July 2023
 

نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان چناران با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سپاه ناحیه چناران برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با بیان اینکه شهرستان چناران از صدر انقلاب تاکنون کارنامه درخشانی داشته است، اظهار داشت: آنچه از واقعه عاشورا می‌توان یافت آن است که اسلام آنقدر عظمت دارد که حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام با همه خاندان خود در معرض شقی‌ترین افراد عالم قرار می‌گیرند و جان خود را در مسیر حفظ دین خدا فدا می‌کنند.

وی افزود: درس جاویدی که از عاشورا گرفته می‌شود این است که اگر حسینی هستیم آنچه داریم به میدان بیاوریم و با اخلاص قدم در مسیر بگذاریم؛ شهیدانه وارد کار شویم و حسینی عمل کنیم که اگر این مهم محقق شود مسیر خود به ما دیکته می‌کند که چگونه خدمت کنیم.

این مسئول ادامه داد: اگر امروز انقلاب اسلامی با قدرت حرکت می‌کند به برکت سیدالشهدا علیه‌السلام و حرکت شهیدانه است. هیبت و حرمت شهیدان است که کار را پیش می‌برد و امروز باید بیش از گذشته به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ شهید شهرستان چناران ۴۰۰ امامزاده لازم‌التعظیم هستند چراکه در هنگامه خطر از هر آنچه داشتند، گذشتند و به میدان آمدند و این کار بزرگی است، ما نیز باید به اقتضا و در زمان نیاز به میدان بیاییم و لبیک بگوییم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: ادامه راه شهدا جز با تکیه به ایمان و داشتن امید به آینده‌ای روشن و شکوفا، ممکن نیست، امدادهای غیبی فقط مختص دوران دفاع مقدس نبود اکنون نیز این امدادها یاریگر امت حزب‌الله و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است. پرچم این مأموریت در بستر زمان باید همواره برافراشته بماند چراکه این مملکت متعلق به حضرت سیدالشهداست و فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نهضت ما حسینی است، گواه این حقیقت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: حفظ آثار شهیدان در کنار عظمت شهدای کربلا، امتداد خط جهاد و مقاومت است. برپایی برنامه‌های سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به ما نشان می‌دهد که باید با صد زبان مکتب شهیدان را تبیین کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون حفظ ارزش‌های حسینی و قیام عاشوراست چراکه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت، حریم و سلامت به شهدای کربلا تأسی کردند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت یادمان‌های شهدای گمنام در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، ابراز داشت: ساخت‌وساز یادمان‌های شهدای گمنام بخشی از مأموریت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اما مهم اداره یادمان و تبدیل کردن آن به قطب فرهنگی و محلی برای نشر ارزش‌ها، بصیرت‌افزایی و گسترش فرهنگ جهاد مقاومت و دفاع مقدس است.

وی با بیان این مطلب که این حقیقت را بپذیریم که باید برای شهدا خوب کار کنیم، افزود: در سطح استان اقدامات موثری در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته که این تلاش‌ها باید تقویت شوند و تداوم داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: هیئت امنای شهدای گمنام چناران و اخلمد تشکیل شود تا با محوریت آن‌ها اقدامات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی انجام شود. برای توسعه محل یادمان شهید گمنام اخلمد طرح جامع ارائه و به تصویب هیئت امنا برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: نسبت به احداث، تکمیل و اداره یادمان‌های شهدای گمنام تنها دولت موظف نیست بلکه همه باید به سهم خود، نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی بابت تخصیص اعتبار به‌منظور احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام، نقش‌آفرینی بخش مردمی را نیز در این حوزه ضروری دانست.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چناران، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ارائه کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرستان چناران و اخلمد با قرائت فاتحه به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کرد.