تاریخ : 1402,یکشنبه 01 مرداد16:05
کد خبر : 102147 - سرویس خبری : استان ها

برگزاری پویش «هر هیات، یک شهید» در قم



فاش نیوز - «اشعری» با اشاره به برگزاری پویش «هر هیات، یک شهید» در قم گفت: یک هزار و ۷۰۰ هیات در دهه اول محرم امسال در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مدارس و سالن‌های ورزشی میزبان عزاداران حسینی هستند.

کد خبر: ۶۰۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ - 22July 2023
 

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) با همت ۱۷۰۰ هیات در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «جواد اشعری» رئیس شورای هیئات مذهبی قم امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۷۰۰ هیات در دهه اول محرم امسال در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مدارس و سالن‌های ورزشی میزبان عزاداران حسینی هستند و ۱۲ هیات نیز امسال در بوستان‌های شهر قم به اقامه عزای حسینی می‌پردازند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های پیش روی محرم و صفر تامین ارزاق هیئات است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم اقلامی، چون برنج، شکر، قند و گوشت به آن‌ها ارائه می‌شود.

رییس شورای هیئات مذهبی قم ادامه داد: هیئات برای دریافت این اقلام به صورت سیستمی معرفی و نیازشان تامین می‌شود و تاکنون ۶۰ تن برنج در اختیار هیات‌ها قرار گرفته است.

اشعری افزود: تامین گاز مایع دغدغه ایستگاه‌های صلواتی بوده است که با همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی پیگیری لازم صورت گرفت تا هیات‌ها در سامانه‌ای درخواست خود را ارائه می‌دهند و تاییدیه آن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: تامین نان هیئات نیز با معرفی شورای هیئات مذهبی استان قم به اداره کل غله انجام خواهد شد و در نهایت کد عاملیت لازم به هیات برای دریافت نان ارائه می‌شود.

اشعری همچنین از برگزاری نمایشگاه عطر تربت در ماه محرم با موضوع حجاب و عفاف، جهاد تبیین و ملزومات هیئت‌ها توسط شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری پویش «هر هیات، یک شهید» در قم خبر داد و گفت: عکس شهیدان در قالب این پویش به صورت بنر چاپ شده در هیات‌ها و پوستر هیات در فضای مجازی قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: امسال۱۸۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حسینی با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری قم فعال هستند.

رییس شورای هیئات مذهبی قم ابراز داشت: همه هیئات مذهبی از مناطق مختلف قم در تاسوعا و عاشورای حسینی دسته روی خواهند داشت که با محوریت حرم حضرت معصومه (س) از مسیر میدان آستانه انجام می‌شود.

اشعری گفت: آیین سوگواری و عزاداری اقوام و ملل نیز ۲۵ تا ۲۷ مردادماه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، شورای هیئات و اداره کل اوقاف قم برگزار می‌شود.