تاریخ : 1402,سه شنبه 03 مرداد15:16
کد خبر : 102197 - سرویس خبری : استان ها

نقش و جایگاه ممتاز رزمندگان خراسانی در حماسه دفاع مقدس



فاش نیوز - در دیدار استاندار خراسان شمالی با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز عملیات عمرانی فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان‌شمالی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر: ۶۰۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 24July 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدرضا حسین‌نژاد» استاندار خراسان شمالی، «سید محمد پاک‌مهر» و «محمد وحیدی» نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شوای اسلامی و سرهنگ «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (دوشنبه) با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار، درخصوص تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد فاز دوم این مرکز با استفاده از اعتبارات استانی، اعتبارات تخصیصی سفر رئیس جمهور به این استان و بخشی از اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح شود.

آغاز عملیات عمرانی فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان‌شمالی/ نقش و جایگاه ممتاز رزمندگان خراسانی در حماسه دفاع مقدس

در ادامه، ضمن بررسی وضعیت محوطه‌سازی و آماده‌سازی فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی، استاندار این استان با تاکید بر اینکه، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی قرار است آینه‌ای از حماسه‌ها، ایثارگری و فداکاری مردم این خطه، در دوران دفاع مقدس و ظرفیتی برای انتقال فرهنگ بسیار ارزشمند دفاع مقدس به جوانان باشد؛ قول مساعد داد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، به‌زودی شاهد بهرمندی مردم عزیز استان و نیز گردشگران از این مرکز که در منطقه‌ای توریستی واقع شده است، باشیم.

تکمیل سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد این سالن برای برگزاری مراسم‌ و برنامه‌هایی همچون تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک آماده شود.

در حاشیه این دیدار به نقش و جایگاه ممتاز رزمندگان و فرماندهان استان خراسان شمالی که در دوران دفاع مقدس تحت عنوان خراسان بزرگ قرار داشت اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای والامقام این استان، بر ضرورت انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده ایران اسلامی تاکید شد.