تاریخ : 1402,یکشنبه 08 مرداد21:23
کد خبر : 102303 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

سریال انتصابات مسئله‌دار رئیس بنیادتا کجا ادامه می‌یابد؟!


سریال انتصابات مسئله‌دار رئیس بنیادتا کجا ادامه می‌یابد؟!

کارمندان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در موسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا موسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع مختلف شرکت‌های خصوصی، جز شرکت‌های تعاونی ادارات و موسسات برای آنان ممنوع...

فاش نیوز - بعد از انتصاب سهیل کیارش به عنوان دستیار مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خبرها از انتصاب فرشاد حیدری به عنوان معاون توسعه حکایت دارد که این اقدام با رفتن موهبتی به بیمه دی در حال انجام بود که گویا به دلایلی به تعویق افتاده بود.

انتصاب دستیار مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش «ایثار»، متن حکم دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به این شرح است: جناب آقای سهیل کیارش، سلام علیکم؛ نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و در راستای امر مردمی‌سازی دولت، به موجب این حکم به عنوان دستیار مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران، منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی موجود و با همکاری مدیران و کارکنان خدوم بنیاد و همچنین استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های جامعه معزز ایثارگری، زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های کلی نظام و دولت را با اولویت‌های ایجاد تحول مردم‌پایه و عدالت‌محور با تأکید بر ظرفیت جوانان و ارتقای اعتماد و امید مردم به دولت با بهره‌گیری از سیاست‌ها و ظرفیت‌های دولت مردمی، فراهم آورید. امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در اجرای برنامه‌های مورد نظر در چارچوب قوانین و مقررات موفق و مؤید باشید. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

 
پازل انتصابات بنیاد در حال تکمیل است!
 
موسسه نسل طلایه‌دار ارزش ها متعلق به کیست و در بنیاد چه می کند؟
 
 
برابر اصل ۱۴۱ قانون اساسی: اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در موسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا موسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع مختلف شرکت‌های خصوصی، جز شرکت‌های تعاونی ادارات و موسسات برای آنان ممنوع است. سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی از این حکم مستثنا است. با وجود ممنوعیت بکارگیری رئیس هئیت مدیره، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکتهای خصوصی در دستگاههای اجرایی، چرا بر خلاف قانون در بنیاد این افراد و بازنشستگانی که قانونا" منع بکارگیری دارند، بکارگیری می شوند؟
 
یک سئوال اساسی اینجاست، حالا که مسئولین بنیاد شهید پایبند رعایت قوانین و مقررات نیستند، نقش اینهمه نهادهای نظارتی از قبیل قوه قضائیه، سازمان بازرسی، حسابرسی مفید راهبر، بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و مخصوصا نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید چیست و ظهور و بروزشان را در کجا می‌بینیم؟ اینهمه هزینه‌ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی متحمل می‌شود برای این است که دستگاههای اجرایی به‌سادگی تخلف نکنند. و الا بود و نبودشان فرقی ندارد البته که نبودشان بهتر است هزینه‌های حقوق و ... آنان بنفع بیت‌المال خرج نمی‌شود.