تاریخ : 1402,شنبه 14 مرداد15:22
کد خبر : 102456 - سرویس خبری : شهدا

یادواره سرلشکر شهید «ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» برگزار می‌شود



فاش نیوز - یادواره شهید سرافراز اسلام سردار حاج «محمد ناصر ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ - 05August 2023
 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، لازمه رسیدن به آرمان‌های نهایی انقلاب اسلامی، زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه شهدا است که در همین راستا برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌ها در جامعه است.

برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل جوان است که در همین راستا یادواره شهید سرافراز اسلام سردار حاج «محمد ناصر ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

این یادواره روز دوشنبه ۱۶مرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء با روایتگری سخنران کشوری در مصلی شهر اسفدن از توابع شهرستان قاینات برگزار خواهد شد.

یادواره سرلشکر شهید «ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» برگزار می‌شود

«محمدناصر ناصری» سال ۱۳۴۰ در روستای «گازار» از توابع شهرستان «بیرجند» متولد شد. وی کودکی خود را در زادگاهش گذراند و پس از آن به منظور ادامه تحصیل، راهی «بیرجند» شد. او در تظاهرات‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و در تعطیلی مدارس و برپایی راهپیمایی‌ها، از نیرو‌های مؤثر بود.

«محمدناصر ناصری» با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در این سال‌ها به مبارزه با منافقین پرداخت. وی اوایل سال ۱۳۶۲ به فرماندهی سپاه بیرجند منصوب و سپس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و تا پایان جنگ در میان رزمندگان حضور داشت.

سردار ناصری پس از پایان جنگ تحمیلی، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به خدمت و پس از چندی به‌عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شد و با سقوط «مزار شریف» در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به‌همراه جمعی دیگر از همکاران خود توسط نیرو‌های طالبان به شهادت رسید.