تاریخ : 1402,پنجشنبه 26 مرداد15:30
کد خبر : 102839 - سرویس خبری : ایثارگران

سخنی با معاون محترم رئیس جمهور

محدودیت پنج‌ساله فروش خودرو را بردارید


محدودیت پنج‌ساله فروش خودرو را بردارید

مصوبه واردات خودرو بالاخره تصویب شد؛ حالا بماند که قرار بود که هر ده سال یکبار به عزیزان ایثارگر خودرو تخصیص داده شود و بعد از نزدیک به بیست سال این موضوع با حمایت دولت محترم سیزدهم رقم خورد...

داود گودرزی

فاش نیوز - برادر محترم، جناب آقای مخبر، بارها شاهد نقطه نظرات جنابعالی در موارد مختلف در رابطه با جامعه ایثارگران بوده‌ایم؛ که شکر خدا نظرات مثبتی بوده است. قبل از هر چیز باید از هر مسئولی، در هر مقامی که در جهت رفاه خانواده محترم شهدا و جانبازان و ایثارگران قدمی بر می‌دارند تشکر کنیم.

جناب مخبر، جامعه ایثارگران همان کسانی هستند که با جان و دل از همه چیز خود مایه گذاشتند. اندوخته‌شان توشه آخرت بود و دل به دنیا نبسته بودند و تا پای جان به عهد و پیمان وفا‌دار ماندند. نگذارید روزمرگی‌های زندگی خدای ناکرده باعث رنجش‌ آنان شود. کاری کنید که اگر تصمیمی گرفته می‌شود، چنان باشد که به نوعی فراخور حالشان باشد.

مصوبه واردات خودرو بالاخره تصویب شد؛ حالا بماند که قرار بود که هر ده سال یکبار به عزیزان ایثارگر خودرو تخصیص داده شود و بعد از نزدیک به بیست سال این موضوع با حمایت دولت محترم سیزدهم رقم خورد. ولی روی صحبتم با مسئولین محترمی است که این مصوبه را کارشناسی و تصویب کرده‌اند.

مسئولین محترم، حالا که امتیازی به این عزیزان داده شده، این‌همه اما و اگر دیگر برای چیست؟ سوال من از شما این است، آیا قبل از آن‌که این تصمیم گرفته شود به آسیب‌شناسی آن هم توجه شده و ابعاد مختلف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؟ این که جانبازی بعد از واردات خودرو تا پنج سال حق فروش آن را ندارد به چه معناست؟ این هیچ چیز نمی‌تواند باشد مگر آن که دست دلالان را برای سودجویی بیشتر باز کند. هنوز که جزئیات مصوبه مطرح و اجرایی نشده است، روزانه چندین تلفن از طرف دلالان برای خرید این امتیاز مطرح می‌شود.

حتی در بعضی گروه‌های مجازی نیز عده‌ای طالب خرید امتیاز شده‌اند. شما اگر یک نظرسنجی کنید، خواهید دید که اکثر این ایثارگران، امکان تهیه مبلغ اختصاص داده شده برای واردات خودرو را ندارند. خیلی از آنها در روستا زندگی می‌کنند؛ بسیاری جوانان بیکار و دم بخت دارند. سن اکثرشان حدود شصت سال است. بعضی از نظر جسمی و روحی مشکل دارند. بطور کلی آنها مشکلات و چاله‌های اقتصادی بسیاری در زندگی خود دارند و دربدر به دنبال چاره‌ای برای پرکردن آن چاله‌های خالی هستند.

چه اشکالی داشت اگر این بند عدم فروش خودرو تا پنج سال، مطرح نمی‌شد تا با این امتیاز بتوانند دردی از دردهایی را که دارند درمان کنند. باور کنید با چندین نفر از دوستان آزاده و جانبازم صحبت کرده‌ام. همگی نگرانند و اکثرشان این امتیاز را برای کمک به زندگی خود و خانواده‌شان نیاز دارند.

آیا درست است که امتیاز این مصوبه نصیب دلالان و سودجویان گردد؟ آیا اگر ایثارگر عزیزی از این امتیاز برای اشتغال یا ازدواج و یا حتی برای سلامتی خودش استفاده کند، دغدغه‌های دولت هم کمتر نخواهد شد؟

به نوعی این مصوبه یک معامله برد برد است؛ یعنی هر تصمیمی که در جهت رفاه حال ایثارگران باشد و دغدغد‌ای از آنها را کمتر کند، به نوعی برای دولت هم مفید خواهد بود. حالا که تصمیمی گرفته شده است، چرا نباید از آن بهترین بهره را برد؟

عزیزان، خواست جامعه ایثارگری، برداشتن شرط «عدم فروش خودرو تا پنج سال» است. شما می توانید در هر سایتی که بخواهید نظرخواهی کنید و به این مسئله مهم پی‌ببرید. خواهشمند است تا دیر نشده است، در این مورد تجدید نظر کنید تا کام دلالان شیرین نشود.

چقدر زیبا بود اگر در سالگرد ورود آزادگان عزیز، معاون محترم رئیس جمهور به خواسته این عزیزان توجه ویژه داشتند و تأیید این خواسته را به عنوان خبر خوش اعلام می‌کردند.

|| داود گودرزی (آزاده و جانباز پنجاه درصد)