تاریخ : 1402,شنبه 28 مرداد19:34
کد خبر : 102885 - سرویس خبری : اخبار

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

کمیسیون تلفیق هوای ایثارگران را دارد


کمیسیون تلفیق هوای ایثارگران را دارد

به طور کلی در بخش مصوبات ایثارگران، موضوع تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در کمیسیون تلفیق بررسی نشد و در حال حاضر این قانون به روال خود در سال جاری اجرا می شود....

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بر حمایت از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی بر حمایت از ایثارگران در تصویب قوانین ایثارگری در کمیسیون تلفیق تاکید و گفت که کمیسیون تلفیق مجلس هوای ایثارگران را دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات ایثارگری در برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: ما در مورد مصوبات ایثارگری در کمیسیون تلفیق جمع‌بندی نکردیم و در واقع همان بندهای برنامه ششم  را تصویب کردیم.

 نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم در خصوص قانون تبدیل وضعیت و آینده آن یادآور شد: ما در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هنوز در مورد قانون تبدیل وضعیت تصمیم خاصی نگرفته ایم و فقط برنامه ششم را عیناً تا زمانی‌که دولت قانون تجمیع قوانین ایثارگران را به تصویب برساند تفویض کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی ادامه داد: همانطور که عرض کردم به طور کلی در بخش مصوبات ایثارگران، موضوع تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در کمیسیون تلفیق بررسی نشد و در حال حاضر این قانون به روال خود در سال جاری اجرا می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر اشتباه نکنم در ماده هشتاد و شش یا نود و شش برنامه ششم که فقط در مورد فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد و پنج درصد حکمی داده شده است، ما این احکام  را تا زمانی‌ که دولت لایحه قانون جدید را تجمیع نکند تفویض کردیم. اما در هر صورت کمیسیون تلفیق هوای ایثارگران در مصوبات برنامه هفتم توسعه را دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی در مورد آزاد شدن دارایی های ایران در خارج از کشور و تاثیر آن بر معیشت مردم متذکر شد: برخی مسائلی مانند "سی اف" ، "آ تی آف" و "اف ای تی اف" که قبلاً به موضوع تحریم گره زده می شد، هنوز وجود دارد؛ هر چند که در سال‌های قبل ما جزء لیست فهرست خاکستری و فهرست سیاه بودیم؛ اما این مراودات را داشتیم.

زنگنه در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که اقدام اخیراً دولت آمریکا در آزادسازی دارایی های ایران و منشأ همه تحریم‌ها و مشکلاتی که برای ما پیش می آید خود آن کشور است و ربطی به عضویت و پذیرفتن سی اف تی و اف تی و این قبیل مسائل ندارد. همچنین علت اینکه پول های ما تاکنون بلوکه شده، فشارهایی است که آمریکا در طول این سال ها به کشورهای مختلف وارد کرده بود است.

*معرفی