تاریخ : 1402,شنبه 04 شهريور17:18
کد خبر : 103034 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نایب رییس کمیسیون تلفیق تأکید کرد:

قوانین بالادستی باید مبنای تصمیمات برای ایثارگران باشد


قوانین بالادستی باید مبنای تصمیمات برای ایثارگران باشد

باید بتوانیم شرایطی را برای ایثارگران فراهم کنیم که نگرانی‌هایی را که در حال حاضر برای بسیاری از جانبازان از لحاظ دارو، درمان، مسکن و معیشت وجود دارد، در سال های اجرای برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم...

فاش نیوز - رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به قوانین بالادستی از سوی مسئولان و دولتمردان برای تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، "احمد دنیامالی"، نماینده ایثارگر مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، در خصوص وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و جایگاه جامعه هدف در سال های آینده اظهار داشت: در بحث وضعیت و جایگاه ایثارگران به طور کلی و در سال های اجرای برنامه هفتم اعتقاد دارم که قوانین بالا دستی مانند قانون جامع خدمات سانی به ایثارگران و برنامه های پنج‌ساله باید مبنای تصمیمات و برنامه‌ریزی قرار گیرد تا همه مراحلی که طی شده را به عنوان تجربه بتوان بررسی و برای جامعه هدف بروزرسانی کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده مجلس، برای برنامه‌ریزی جامعه هدف در سال های آینده باید بتوانیم شرایطی را برای ایثارگران فراهیم کنیم تا نگرانی هایی را که در حال حاضر برای بسیاری از جانبازان از لحاظ دارو، درمان، مسکن و معیشت وجود دارد، در سال های اجرای برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم؛ زیرا این عزیزان که از جوانی و جان خود برای حفظ ایران اسلامی و ارزش های آن مایه گذاشتند باید شرایط مناسبی داشته باشند. اما متاسفانه مشاهده می کنیم که بسیاری از آنها علاوه بر مشکلات معیشتی، با مسائلی مانند اشتغال فرزندان و ازدواج آنها و دارو و درمان مواجه هستند. اینها مسائلی‌ست که ما معتقدیم باید بر مبنای آنها شرایط مناسب‌تری برای ایثارگران در آینده فراهم کنیم.

 نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم متذکر شد: در سال های اجرای برنامه هفتم این نگرانی برای جامعه ایثارگری وجود دارد که به سوی سالمندی حرکت می کند، نگرانی بعدی هم درباره حوزه سلامت ایثارگران است. چرا که هزینه های درمان و هزینه هایی که برای آنها مترتب است در سال های اخیرافزایش زیادی یافته است.

نماینده مردم انزلی در مجلس یازدهم ادامه داد: علاوه بر آن، بسیاری از ایثارگران یا شیمیایی و یا دچار موج‌گرفتگی شده اند؛ برخی از آنها نیز قطع‌نخاعی هستند و این وظیفه نظام است که برایشان پرستار تغیین کند. بالاخره  آنها در جنگ بودند و در همان فضا دچار آسیب های جسمی و روحی و روانی شده اند و این موضوع باید مبنای توجه جدی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دولتمردان باشد.  همچنین ایثاگران در تهیه برخی از ملزومات پزشکی مورد نیاز دچار مشکلاتی هستند و به دلیل گران بودن با مشکل مواجه شده اند.

 نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید تسهیلات و منابع مالی لازم برای جانبازان بالای 50درصد و 70 درصد و قطع نخاعی تامین و لحاظ شود.

* معرفی