تاریخ : 1402,چهارشنبه 29 شهريور15:41
کد خبر : 103755 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

بررسی ظرفیت‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های ایثارگری



فاش نیوز - جلسه بررسی ظرفیت‌های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های ایثارگری در کشور با حضور مدیر کل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

کد خبر: ۶۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ - 20September 2023
 

بررسی ظرفیت‌های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های ایثارگریبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیر کل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه بررسی ظرفیت‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های ایثارگری در کشور اظهار داشت: برای نهادینه سازی فرهنگ مشارکت عمومی در بهره برداری از ظرفیت سمن‌ها در کشور بویژه سازمان‌های مردم نهاد شاهد و ایثارگر یک عزم و اراده ملی لازم است.

نریمانی تأکید کرد: بر اساس تبصره (۲) ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کلیه دستگاه‌ها موظف به حمایت‌های مادی و معنوی از تشکل‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی افزایش بهره وری، ارتقاء سطح اثر بخشی، تقویت روحیه جمعی و انسجام بخشی ملی همراه با کاهش تصدی گری سیستمی دولتی را از جمله مزایای استفاده از تشکل‌های شاهد و ایثارگر بر شمرد و افزود: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دو رکن اثر گذار برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های دولتی هستند.

در ادامه وجدانی نیا مدیر کل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به برنامه ریزی برای حمایت از تشکل‌های ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: اختصاص حداقل یک درصد از بودجه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بودجه امسال بهترین ظرفیت برای حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگراست.

وی پیش بینی قرارگاه فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر را ضروری برشمرد و تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای توسعه همه جانبه فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها وجود دارد.

همچنین خسروی معاون اداره کل دفتر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: این شورا برای تقویت ضمانت اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بویژه تبصره (۲) ماده ۶۳ آمادگی لازم را دارد و ارتباط دو سویه مشاوران وزراء در امور ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر می‌تواند ارتباطات برون سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران را تقویت کند.