تاریخ : 1402,جمعه 07 مهر15:25
کد خبر : 104002 - سرویس خبری : ایثارگران

با حضور در دفتر شبکه ملی ایثارگران

نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید با نمایندگان تشکل های ایثارگری دیدار و گفت و گو کرد


نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید با نمایندگان تشکل های ایثارگری دیدار و گفت و گو کرد

موضوعاتی مانند مسکن، اشتغال، لوازم مصرفی اولیه و مانند آن نمی بایست اکنون وجود داشته باشد و الان می‌بایست به صفر نزدیک می‌شد و بنیاد در شرایط کنونی می‌بایست امور روزمره‌ای مانند درمان و توانبخشی را رسیدگی می‌کرد...

فاش نیوز - نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در دفتر تشکل های ایثارگری، با اعضا هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران دیدار و پیرامون مسائل مختلف به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدرمضانعلی موسوی مقدم، نماینده جدید ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که اخیرا و با استعفای حجت‌الاسلام شکری از سوی مقام معظم رهبری به این مقام و جایگاه منصوب گردیده است، به دیدار جانبازان و ایثارگران عضو  هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران رفت و با حضور در دفتر تشکل های ایثارگری با آنان دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه که در فضایی بسیار گرم و صمیمی برگزار گردید، پس از خیر مقدم و آرزوی موفقیت در ماموریت خطیر محوله توسط مقام عظمای ولایت، حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) به حجت‌الاسلام موسوی مقدم، نمایندگان حاضر تشکل های تشکیل‌دهنده شبکه ملی ایثارگران، اعضای شورای مرکزی، معاونین و مشاورین معرفی شدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران طی بیاناتی مشفقانه و پدرانه نکاتی را یادآور شد و گفت: من پیش از این با برخی از دوستان مراوده و مجالست داشتم و با برخی از دوستان هم که به تازگی آشنا شدم، باعث مسرت است.

وی اظهار داشت: موضوعاتی مانند مسکن، اشتغال، لوازم مصرفی اولیه و مانند آن نمی بایست اکنون وجود داشته باشد و الان می‌بایست به صفر نزدیک می‌شد و بنیاد در شرایط کنونی می‌بایست امور روزمره‌ای مانند درمان و توانبخشی را رسیدگی می‌کرد. اما این که این مشکلات تاکنون به جای مانده است، جای سئوال و بررسی است.

موسوی مقدم در بخشی از بیانات خود نیز اظهار داشت: لازم است از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به طور کامل استفاده شود و با توجه به وجود نخبگانی در جامعه ایثارگران و شبکه ملی ایثارگران این نخبگان می‌بایست خود را جهت ارائه خدمات موثر به جامعه ایثارگری به پست‌های کلیدی مانند نمایندگی مجلس برسانند و حتی در قالب سفیر به کشورهای مختلف اعزام شوند.

یکی دیگر از نکاتی که نماینده مقام معظم رهبری به آن اشاره کرد این بود که امور ایثارگران باید به خود آنان سپرده شود، زیرا آنان از هر کسی با امور و مشکلات خودشان آشناتر هستند. 

بنا بر این گزارش، همچنین در این نشست، جانبازان و ایثارگران حاضر هریک به بیان نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات ایثارگران و وضعیت بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداختند و مطالبی را به استحضار نماینده ولی فقیه رساندند؛ مواردی همچون:

 - بررسی عملکرد رئیس بنیاد شهید از ابتدای انتصاب تاکنون؛

 - گزارش تغییر ساختار بنیاد شهید و برخی از تبعات آن؛

- موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وظایف و تکالیف بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

- لزوم به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های ایثارگری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛

- مشکل بیمه دی و ضعف‌های موجود در ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان؛

- مشکلات درمانی جامعه ایثارگری با توجه به رسیدن به سالمندی و تشدید عوارض ناشی از مجروحیت و بروز عوارض جدید؛

- مشکلات دارو و تجهیزات جانبازان و ایثارگران؛

۸ مشکلات بخش اقتصادی و عدم بهره‌مندی و رضایت جامعه ایثارگری از این بخش، خصوصاً بانک دی؛

- مشکل ورود مدیران جدید به بنیاد که به امور ایثارگران آشنا نیستند؛

- به کارگیری برخی از مدیران تأیید صلاحیت نشده در بنیاد؛

- مشکل تعدد قوانین در حوزه ایثارگران و در نتیجه، تعارض در قوانین؛

- عدم وجود انگیزه در برخی مدیران بنیاد برای حل مشکلات؛

- و....

گفتنی است حجت الاسلام موسوی مقدم که اخیرا به نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب گردیده، تجربه مدیریت و ایفای مسئولیت و مدیریت در امور ایثارگران در بنیاد استان خراسان و همچنین در رده های مختلف سازمان صدا و سیما و در اواخر این دوره سمت قائم‌مقامی سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته است.